برای پیگیری و استعلام ویزای کانادا به کجا باید مراجعه کرد؟

برای پیگیری و استعلام ویزای کانادا به کجا باید مراجعه کرد؟ این سؤال برای بسیاری از افراد پیش آمده است. کانادا به عنوان یک کشور مهاجرپذیر، مقصد بسیاری از ایرانیانی است که در جستجوی یک زندگی بهتر بار سفر خود را می‌بندند. اخذ ویزاهای مختلف برای مهاجرت به کانادا مراحل مختلفی دارد. پس از آن نیز انتظار برای دریافت جواب ویزا ممکن است مدت زمان بسیاری طول بکشد و این امر می‌تواند بسیار استرس‌زا باشد.

اخذ ویزای تحصیلی و کاری پروسه‌ای زمان‌بر است و لازم است برای آن وقت بگذارید و از کارشناسان و مشاورین مجرب کمک بخواهید تا شانس بیشتری برای پذیرش داشته باشید. هر فرم اپلای بسته به نوع آن به زمان متفاوتی برای پذیرش نیاز دارد. در این میان می‌توانید از طریق سایت پیگیری جواب ویزای کانادا وضعیت خود را پیگیری کنید. در این مقاله قصد داریم شما را با روش‌های استعلام ویزای کانادا آشنا کنیم.

چطور برای اخذ ویزای کانادا درخواست خود را ثبت کنیم؟

در گذشته که اینترنت وجود نداشت و امکان درخواست‌ها به روش آنلاین فراهم نبود، متقاضیان اخذ ویزا باید وقت بسیاری را برای مراجعه به سفارت و ارائه مدارک مختلف صرف می‌کردند. اما امروزه به لطف وجود اینترنت می‌توانید به صورت آنلاین نیز برای اخذ ویزای کانادا درخواست کنید. در ادامه به شرح هر دو روش پرداخته‌ایم.

روش آنلاین

برای ثبت نام ویزای کانادا به روش اینترنتی یا آنلاین لازم است برای خود یک حساب کاربری بسازید. پس از آن با استفاده از این حساب می‌توانید نسبت به استعلام ویزای کانادا و ادامه مراحل آن نیز اقدام کنید. هر مرحله اخذ ویزا هزینه‌های مربوط به خودش را دارد که لازم است پرداخت کنید تا وارد مرحله‌ی بعدی شوید. بعد از ثبت نام آنلاین و واریز هزینه اولیه یک شماره پیگیری یا Tracking No به شما تعلق می‌گیرد که با استفاده از آن می‌توانید برای استعلام ویزای کانادا یا درخواست‌های دیگر خود اقدام کنید.

از مهم‌ترین مراحل ثبت نام ویزای کانادا به صورت آنلاین می‌توان به پر کردن فرم ۵۲۵۷ اشاره کرد. این فرم در واقع فرم ویزای کانادا است و در پر کردن آن باید نکات خاصی را مد نظر داشته باشید. بر این اساس پیشنهاد می‌کنیم که از افراد متخصص در این زمینه کمک و مشاوره بگیرید. چرا که در نظر نکاتی که شاید به نظر شما بی‌اهمیت باشد، می‌تواند تا حد زیادی شانس شما را برای اخذ ویزای کانادا پایین بیاورد.

برای گرفتن وقت مشاوره کلیک کنید

ثبت نام ویزا به صورت آنلاین هزینه کمتری از روش حضوری دارد. در این روش نحوه استعلام ویزای کانادا نیز راحت‌تر است. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که از طریق آنلاین برای اخذ ویزای کانادا اقدام کنید. مراحل ثبت نام ویزای کانادا به صورت آنلاین به این ترتیب است:

  • ایجاد حساب کاربری
  • پر کردن فرم ۵۲۵۷
  • پرداخت هزینه انگشت‌نگاری
  • اخذ برگه تأیید پرداخت هزینه انگشت‌نگاری و شماره پیگیری
  • دریافت فرم انگشت نگاری
  • پر کردن فرم انگشت‌نگاری در سفارت
  • بررسی نهایی مدارک
  • پذیرش ویزا و تحویل گرفتن پاسپورت و ویزا

برای ادامه مطلب کلیک کنید