تحصیل در مدارس خارج از ثبت نام مدارس خارج از کشور


به منظور تحصیل دانش‌آموزان در خارج از کشور باید در مدرسه مورد نظر ثبت‌نام کرد. هنگامی که ما صحبت از تحصیل در مدارس خارج از کشور می‌کنیم، منظور ثبت‌نام افراد زیر 18 سال است. در صورتی که سن دانش‌آموز از 18 سال بیشتر باشد، امکان ثبت‌نام در مدارس بین‌المللی را نخواهدداشت. دانش‌آموز می‌تواند به منظور تحصیل در مقطع دبیرستان یا مقاطع پایین، با ارائه کارنامه و سایر مدارک در این مدارس ثبت‌نام کند. بدین منظور باید مدارک مُهرشده توسط آموزش و پرورش از طریق دارالترجمه، به صورت رسمی ترجمه شوند. همچنین باید وزارت امور خارجه و قوه قضاییه ترجمه رسمی مدارک را مُهر کنند.

برای تحصیل در خارج از کشور در مقطع دبیرستان، مدارس دارای سطوح مختلف هستند. مدارس A (سطح بالا)، مدارس B (معمولی) و مدارس C (سطح ضعیف) هر کدام دارای شرایط متفاوتی برای ثبت‌نام هستند. گروه آخر دربردارنده مدارسی است که عمدتا دانش‌آموزان مهاجر در آن ثبت‌نام می‌کنند؛ البته با توجه به کشور مورد نظر، ممکن است سطح این مدارس متفاوت باشد و لزوما در سطح ضعیف قرار ندارند.

 

تحصیل در مدارس خارج از کشور شرایط را برای آینده بهتر دانش‌آموزان، فراهم می‌کند. بزرگ‌ترین آرزو و رویای والدین این است که، فرزندشان در بهترین مدارس دنیا تحصیل کند. به همین علت والدین همواره تمایل دارند که شرایط را برای تحصیل فرزندان در خارج از کشور فراهم کنند. بسیاری از دانش‌آموزان از طریق دریافت بورسیه تحصیلی، در کشورهای خارجی تحصیل می‌کنند. اغلب افراد برای تحصیل در مقطع دبیرستان، کشورهای اروپایی مانند انگلیس، کانادا و آلمان را انتخاب می‌کنند. مهاجرت تحصیلی یکی از راه‌های ورود به دانشگاه، کسب شغل پردرآمد و اقامت کشورهای اروپایی است. از این رو بسیاری از والدین شرایط را برای تحصیل فرزندان خود در خارج از کشور، محیا می‌کنند.

قبل از اقدام به انتخاب کشور مناسب برای تحصیل فرزندان، باید در این مورد تحقیق شود. سوالات بسیار زیادی در این حوزه، ذهن والدین را به خود مشغول می‌کند. به عنوان مثال والدین تمایل دارند که بدانند مدارس خارج از کشور چگونه هستند؟ شرایط ثبت نام در مدارس بین المللی به چه صورت است؟ به همین منظور باید در ابتدا با شرایط ثبت‌نام، قوانین مدارس و بهترین کشورها برای تحصیل در مقطع دبیرستان، آشنا شد.

 

برای مطالعه بیشتر کلیک کنید