بلیط قطار تمام مسیر های ریلی را از سفرمارکت بخرید

سفر با قطار منجر شد تا معایبی که در سفر با وسایل حمل و نقل زمینی وجود داشت تا حد زیادی کمرنگ شود و به همین سبب قطارها به سرعت تبدیل به یک وسیله محبوب و پرطرفدار برای سفر شده‌اند. این وسیله نقلیه علیرغم هزینه مقرون به صرفه‌ای که دارد از سطح امنیت بالایی برخوردار است و امکاناتی که در اختیار مسافران قرار می‌دهد که با وجود آن‌ها طی کردن مسافت‌های طولانی تحمل‌پذیر و حتی لذت‌بخش می‌شوند. در این مطلب می‌خواهیم با اشاره به برخی نکات مهم درباره خرید بلیط قطار به شما کمک کنیم تا تجربه خوبی در سفر با این وسیله نقلیه زمینی داشته باشید بنابراین اگر شما هم جزو طرفداران سفر با قطار هستید با ما همراه شوید.

 

قیمت بلیط قطار

همان‌طور که می‌دانید یکی از مزایای سفر با قطارها مقرون به صرفه بودن هزینه آن‌ها برای مسافران است. با این حال کافی است قیمت بلیط قطار برای یک مسیر مشخص را در سفرمارکت به عنوان یک سامانه جامع خرید بلیط قطار جستجو کنید. آن وقت است که با نوسان قیمت بلیط قطار مواجه می‌شوید و احتمالا این سوال در ذهن شما هم شکل می‌گیرد که با وجود ثایت بودن مسیر چه دلیلی برای این تغییر قیمت وجود دارد. در پاسخ به این سوال باید گفت قیمت بلیط قطار به عوامل متعددی بستگی دارد. مسلما زمان خرید بلیط قطار تهران شیراز یا سایر مسیر ها می‌تواند یکی از عوامل مهم نوسان قیمت بلیط‌ها باشد. به بیان روشن مسافرانی که در ایام تعطیلات و یا فصل شلوغ سفر مانند تابستان و بهار اقدام به خرید بلیط کنند احتمالا آن بلیط را با قیمت بالاتری نسبت به ایام دیگر تهیه خواهند کرد. دلیل آن هم افزایش قیمت بلیط به دنبال تقاضای بیشتر در این ایام است. گذشته از زمان عامل مهم دیگری که در نرخ بلیط قطار برای یک مسیر مؤثر است نوع قطار و امکاناتی که در آن وجود دارد. در حقیقت قطارها انواع مختلف دارند از جمله قطار اتوبوسی، قطار سریع السیر و قطار کوپه‌ای که سفر با هر کدام قیمت متفاوتی دارد. علاوه بر آن قطارهایی که در یک دسته خاص مانند قطار کوپه‌ای قرار دارند نیز بر اساس امکانات رفاهی و کیفیت تجهیزات آن‌ها نیز در یک سطح نیست و همین امر موجب تغییر قیمت آن‌ها می‌شود.

 

ارزان‌ترین بلیط قطار

همان‌طور که پیشتر هم ذکر شد در مجموع قیمت بلیط قطار برای مسیرهای مختلف را می‌توان در مقایسه با لوازم حمل و نقل دیگر مقرون به صرفه و اقتصادی ارزیابی کرد. با این حال پیدا کردن ارزان‌ترین بلیط قطار چیزی است که اغلب مسافران به دنبال آن هستند. در وهله اول لازم است یادآوری کنیم که شرکت‌های ریلی مختلف از قطارها با کیفیت و امکانات متفاوتی برای خدمات رسانی به مسافرانشان استفاده می‌کنند که بر این مبنا هم بلیط قطار شرکت‌های ریلی مختلف تغییر می‌کند. مسلما برای خرید بلیط قطار ارزان به یک مسیر خاص مثلا بلیط قطار قم مشهد لازم است از قطارهای لوکس و پنج ستاره گذشت زیرا این قطارها به دلیل سطح بالای خدماتی که دارند قیمت بیشتری هم نسبت به قطارهایی در رده سه ستاره و یا دو ستاره دارند. اگر همچنان قیمت پایین‌تری برای بلیط قطار در نظر دارید به نظر می‌رسد به جای قطارهای کوپه‌ای چهار تخته و شش تخته بهتر است به سراغ قطارهای اتوبوسی یا سالنی بروید این قطارها از جمله ارزان‌ترین گزینه‌ها در میان انواع بلیط قطار هستند.


خرید بلیط قطار

به‌طور کلی خرید بلیط قطار قم تهران و هر مسیر دیگری را می‌توان از دو طریق انجام داد که اولی شیوه خرید حضوری از مراکز فروش بلیط است و دومی هم خرید اینترنتی بلیط قطار از طریق سامانه‌های آنلاین فروش بلیط است. به دلیل زمان بر بودن فرایند خریدهای حضوری بلیط امروزه دیگر کمتر گردشگری است که از این شیوه برای رزرو بلیط قطار استفاده کند و اغلب مسافران ترجیح می‌دهند تا به شیوه اینترنتی خرید خود را انجام دهند. از مزیت‌های این شیوه خرید می‌توان به آسان بودن و سرعت بالای تکمیل فرایند اشاره کرد. زیرا در این روش نیازی نیست تا برای حضور پیدا کردن در محل مرکز فروش بلیط از قبل برنامه‌ریزی کرد و بعد هم‌زمان زیادی را صرف رفت و آمد به محیط بیرون کرد. بلکه در هر زمان از روز که فرصت کوتاهی دست دهد و از هر مکان خواه منزل و یا محل کار می‌توان بلیط خود را به‌طور آنلاین رزرو کرد. گذشته از آن معمولا در خریدهای حضوری امکان بررسی همه گزینه‌ها و انتخاب بهترین مورد برای مسافر وجود ندارد و یا دست کم مسافر در لحظه خرید ناچار به تصمیم‌گیری سریع است. در حالی که در خرید اینترنتی متقاضی خرید بلیط قطار می‌تواند در کمال آرامش به جستجوی دقیق همه گزینه‌های موجود مشغول شود و در نهایت انتخاب بهتری داشته باشد. زیرا اصولا بررسی و مقایسه انواع قطارهای موجود برای یک مسیر مشخص بر حسب قیمت و امکانات در فضای اینترنت بسیار راحت‌تر انجام می‌شود.

شرکت های ریلی معروف قطار در ایران

اگر از جمله افرادی باشید که حسابی در سفر با قطار تجربه دارند حتما می‌دانید که در صنعت حمل و نقل ریلی ایران شرکت‌های مختلفی فعالیت دارند. هر یک از این شرکت‌ها برای خدمات‌رسانی به مسافران و جا به جایی ریلی بار از قطارهای خاص خود به امکانات و تجهیزات متفاوتی استفاده می‌کنند. به همین سبب بسیاری از مسافران نیز با توجه به تجربه‌های شیرینی که از سفر با قطارهای یک شرکت خاص به دست آورده‌اند همیشه در زمان سفر با قطار به دنبال رزرو بلیط از همان شرکت هستند. از میان ۱۰ شرکت ریلی که در این حوزه فعالیت دارند برخی شرکت‌های ریلی به اعتبار سطح بالای خدمات‌رسانی و قطارهای ممتاز خود همواره از محبوبیت زیادی برخوردار بوده‌اند و از این رو بلیط قطار آن‌ها نیز متقاضیان زیادی دارد. برخی از این شرکت‌ها شامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا، شرکت قطارهای فدک، شرکت قطارهای مسافربری و باری جوپار و شرکت نورالرضا می‌شود.

خرید بلیط قطار از سفرمارکت

اگر برای خرید بلیط قطار به اینترنت مراجعه کنید احتمالا با سایت‌های زیادی مواجه خواهید شد که در این زمینه فعالیت دارند. اما آنچه اهمیت دارد این است که بلیط قطار را از یک منبع قابل اعتماد و از همه نظر ایده‌آل خریداری کنید. در این بین سفرمارکت را می‌توان از جمله منابع معتبری دانست که سابقه خوبی در حوزه ارائه خدمات گردشگری از جمله رزرو بلیط قطار داشته است. خرید بلیط قطار از سفرمارکت مزیت‌های متعددی به همراه دارد که از میان آن‌ها می‌توان به پوشش گسترده انواع قطارهای شرکت‌های ریلی ایران و در نتیجه امکان دستیابی به تعداد بالایی از گزینه‌ها در سفر ریلی به یک مقصد خاص را بیان کرد. مسلما هر قدر که گزینه‌های بیشتری در اختیار متقاضیان خرید بلیط قطار قرار بگیرد امکان مقایسه قیمت و امکانات بهتر است و در نهایت مسافر انتخاب بهتری خواهد داشت. علاوه بر آن فرایند خرید بلیط قطار در سفرمارکت بسیار ساده و سریع است بطوری که تنها با چند کلیک و در کوتاه‌ترین زمان ممکن مسافر رزرو خود را نهایی می‌کند. از مزیت‌های دیگر رزرو بلیط از سفرمارکت امکان ارتباط با پشتیبانی در تمامی مراحل خرید است.