چگونه خرید دوچرخه را به‌صورت آنلاین انجام دهیم؟

خرید دوچرخه از جمله اقداماتی است که می‌تواند تحول شگرفی در زندگی ما ایجاد کند، اما اغلب اوقات ما نمی‌توانیم دوچرخه موردعلاقه خود را در فروشگاه‌های حضوری محل زندگی خود را پیدا کنیم. در این زمان خرید آنلاین دوچرخه یکی از کارهایی است که می‌تواند باعث شود تا ما تنها با کلیک کردن بر روی چند دکمه دوچرخه رؤیایی خود را در دست داشته باشیم. خرید دوچرخه را می‌توان مانند خرید یک تیشرت عنوان کرد؛ چراکه برخلاف بسیاری از تجهیزات ورزشی به آناتومی بدن ما مرتبط است. ازاین‌رو می‌رسیم به این سؤال اصلی که چگونه یک تجربه عالی از خرید آنلاین دوچرخه داشته باشیم؟

خرید دوچرخه اینترنتی

مهم‌ترین نکات در خرید دوچرخه به‌صورت اینترنتی

امروزه اینترنت نحوه کار مغازه‌های سنتی را تغییر داده است. از این نظر لازم است تا خرید آنلاین نیز متفاوت‌تر از خرید حضوری انجام شود. بهتر است تا ما نیز خود را برای این تحول صنعتی آماده کنیم. از اصلی‌ترین نکاتی که در زمان بررسی قیمت دوچرخه و خرید آن به‌صورت آنلاین باید در نظر داشته باشید، می‌توان موارد زیر را عنوان کرد:

 

نوع دوچرخه‌ موردنظر خود را تعیین کنید.

تعیین کنید چه چیزی می‌خواهید؟ چه نوع دوچرخه‌ای در نظر دارید؟ و چه مشخصاتی برای شما اولویت دارد؟ درصورتی‌که در حال تحقیق آنلاین و بررسی فروشگاه‌های مختلف دوچرخه هستید، حتماً با مدل‌ها و قیمت‌های مختلفی از برندهای متفاوت مواجه می‌شوید. اما در این بازار بزرگ و گسترده چگونه محصول موردنظر خود را پیدا کنیم؟

ابزارهای بسیار زیادی در این زمینه می‌توانند به شما کمک کنند. اکثر فروشگاه‌های آنلاین از پشتیبانان تلفنی و چت آنلاین به‌عنوان رابطی برای تعامل اولیه استفاده می‌کنند که در زمان صحبت با آنها می‌توانید متوجه شوید که کدام دوچرخه برای شما مناسب‌تر است و کاربرد بیشتری دارد. اگر قیمت دوچرخه برایتان اهمیت زیادی دارد، پشتیبانان فروشگاه به‌صورت آنلاین می‌توانند انواع دوچرخه با قیمت‌های مناسب و کاربردی را به شما معرفی کنند.

اندازه مناسب خود را به دست آورید.

برای به‌دست‌آوردن اندازه و سایز دوچرخه مناسب خود می‌توانید تکنیک‌ها و راهکارهای متعددی را به کار ببرید. فرقی نمی‌کند که قیمت دوچرخه چقدر اقتصادی است، درصورتی‌که تناسب کافی با آناتومی بدن شما نداشته باشد، به هیچ وضعیت تجربه دلنشینی در اختیارتان قرار نخواهد داد‌. اگر نمی‌دانید که به چه دوچرخه‌ای با چه سایز فریم و چرخی نیاز دارید، بهتر است به یک فروشنده محلی مراجعه کنید. از فروشنده کمک بگیرید و دوچرخه‌های مختلف را امتحان کنید. بااین‌وجود درصورتی‌که به‌صورت آنلاین مشخصات خود را اعم از قد، ارتفاع داخلی پا و وزن در اختیار پشتیبانان فروشگاه‌های آنلاین قرار دهید، آنها به راحتی به شما دوچرخه‌های سایز مناسب را معرفی می‌کنند.

افرادی که در این زمینه مشغول به کار هستند، از ابزارهای تعاملی دقیقی برخوردار هستند و بر اساس نمودارهای هندسی، جداول REI و... می‌توانند متوجه شوند که بهترین سایز دوچرخه برای شما کدام مدل‌ها هستند و بهتر است چه ویژگی‌هایی داشته باشند. ازاین‌جهت راهنمای کاملی را در اختیار شما قرار داده و مدل‌هایی را معرفی می‌کنند که از لحاظ کاربرد و سایز برایتان سودمند باشند.

اگر در زمینه خرید دوچرخه ( https://arya-charkh.ir/12-%D8%AF%D9%88%DA%86%D8%B1%D8%AE%D9%87 ) و به طور کل دوچرخه‌سواری تازه‌کار هستید، یک نکته مهم را باید بدانید و آن این است که دوچرخه‌ها در مدل‌های مختلف از جمله کوهستانی، جاده‌ای، کورسی و هیبریدی سایزبندی‌های متفاوتی دارند. برهمین اساس اگر یک دوچرخه کوهستانی با سایز چرخ‌های ۲۶ برای شما مناسب است، نمی‌توان با اطمینان بیان کرد که دوچرخه جاده‌ای با این سایز نیز برایتان کاربرد خواهد داشت.

حمل‌ونقل و مونتاژ را فراموش نکنید.

پس از طی‌کردن موارد فوق و اطلاع از قیمت دوچرخه و سفارش، محصول موردنظر شما از طریق روش‌های مختلفی در اختیارتان قرار می‌گیرد. ممکن است که فروشگاه آنلاینی که از آن خرید کرده‌اید، سرویس ارسال و حمل‌ونقل مخصوص به خود را داشته باشد یا امکان دارد که از سرویس‌های پست کمک گرفته یا از شرکت‌های خصوصی همچون تیپاکس، اسنپ باکس و... برای ارسال محصولات خود استفاده کند.

هر یک از این موارد فوق که مطرح باشد لازم است تا از نحوه صحیح بسته‌بندی دوچرخه‌ها و ارسال به‌موقع و بدون آسیب آنها مطمئن شوید. دراین‌بین برخی از فروشگاه‌های آنلاین، دوچرخه‌ها را به‌صورت مونتاژ شده برای شما ارسال می‌کنند. به صورتی که خودتان در منزل آنها را سرهم کرده و مورداستفاده قرار دهید. سؤال اصلی که در اینجا مطرح می‌شود، این است که برای مونتاژ باید چقدر زمان صرف کنیم؟ آیا به ابزارهای تخصصی همچون آچارهای مخصوص نیاز داریم؟

بررسی خدمات، نحوه مرجوع کردن و فعال‌سازی گارانتی

توجه داشته باشید که قیمت دوچرخه شما نه‌تنها به خود دوچرخه بلکه خدمات پیرامون آن را نیز در بر می‌گیرد. پس پیش از اینکه خرید دوچرخه خود را نهایی کنید، باید سه چیزی را مورد بررسی قرار دهید که عبارت‌اند از:

 

نحوه مرجوع و بازگشت کالا:

ممکن است که دوچرخه در حین حمل‌ونقل آسیب‌دیده باشد و یا قطعات آن دچار مشکل بوده و یا حتی به‌صورت اشتباهی ارسال شده باشد. در این زمان باید بدانیم که این فروشگاه چه استراتژی را در این زمان پیش می‌گیرد. اگر پیش از خرید دوچرخه به‌صورت آنلاین این مورد را بررسی نکرده‌اید، در زمان دریافت جعبه دوچرخه هیجان‌زده نشده و آن را بادقت بررسی کنید. هر گونه آسیب آشکار قابل مشاهده‌ای همچون شکاف‌های بزرگ در مقوا یا ایجاد سوراخ بر روی کارتن و جعبه دوچرخه می‌تواند نشان‌دهنده مشکلی در آن باشد.

مدت‌زمان گارانتی

فراموش نکنید که خود فروشنده مخاطب اصلی شما است. فرقی نمی‌کند که دوچرخه‌ای که خریداری کرده‌اید را از کدام فروشنده یا فروشگاه آنلاین تحویل گرفته‌اید، در زمینه گارانتی باید همواره به او مراجعه کنید. ممکن است این محصول به طور کامل گارانتی شده باشد. همچنین در برخی از موارد امکان دارد که بخش‌های مختلف دوچرخه توسط شرکت‌های مختلف ضمانت شده باشند. بر همین اساس خودتان دست‌به‌کار نشده و در زمان مواجهه با هر نوع مشکل یا خرابی در قطعات دوچرخه خود، چه با برند و چه بدون برند، اولین کاری که باید انجام دهید آن است که به فروشنده مراجعه کنید.

 

نحوه ارائه خدمات

خرید دوچرخه تنها یک معامله یکباره نیست و ازجمله معاملاتی به شمار می‌رود که ادامه‌دار تلقی می‌شوند. در طی مدت‌زمان گارانتی، فروشندگان دوچرخه وظیفه دارند تا خدمات موردنیاز کاربران را در اختیارشان قرار دهند. بر همین اساس پیش از خرید بررسی کنید که برای انجام سرویس‌های معمولی دوره‌ای لازم است که به کجا مراجعه کنید. دقت کنید اگر دوچرخه شما دارای فناوری انحصاری یا قطعاتی با نام تجاری خاصی است، لازم خواهد بود تا برای سرویس به نمایندگی منتقل شود. تمامی این موارد را در زمان اطلاع از قیمت دوچرخه و پیش از خرید آن بررسی کنید.

اطلاعات تکمیلی :

https://www.bike-discount.de/en/bike

بهترین فروشگاه آنلاین دوچرخه چه ویژگی‌هایی دارد؟

یک فروشگاه دوچرخه خوب و معتبر در هر یک از مراحل خرید راهنمایی‌های جامعی را در اختیار شما قرار می‌دهد و از ابتدای خرید تا زمان دریافت و استفاده از آن با شما همراه است. در حال حاضر نمونه‌های بسیار زیادی از فروشگاه‌های آنلاین خرید دوچرخه را در کشورمان داریم که دراین‌بین فروشگاه اینترنتی آریا چرخ به‌عنوان یکی از معتبرترین و شناخته‌شده‌ترین آن‌ها به شمار می‌رود‌.

این مجموعه در حال حاضر یکی از فروشگاه‌های بزرگ اینترنتی دوچرخه در کشور است که در زمینه واردات و توزیع انواع دوچرخه‌های شهری، توریستی، کوهستانی، بچگانه و... فعالیت دارد. از جمله ویژگی‌هایی که این مجموعه را از دیگر فروشگاه‌های فعال در این حوزه متمایز ساخته است، می‌توان به ارائه خدمات پس از فروش کامل، ارائه مشاوره فنی در حین خرید و پشتیبانی جامع همه‌روزه آن اشاره کرد. شما می‌توانید قیمت دوچرخه موردنظر خود را در انواع مختلف در و بسایت مجموعه مشاهده کرده و محصولات خاص موردنیاز خود را چه به‌عنوان یک حرفه‌ای و چه به‌عنوان یک تازه‌کار در زمینه دوچرخه‌سواری از این فروشگاه دریافت کنید.