بهترین سواحل پوکت

بهترین سواحل پوکت

آماده‌اید! سفر را شروع کنیم؟ حتماً با خود می‌پرسید. مقصد کجاست؟ قرار است این بار کدام گوشه از جهان را ببیند؟ پس بیاید همه داستان سفر را از ابتدا برایتان تعریف کنم. اول از مقصد سفر شروع می‌کنیم، قرار است از جنوب شرقی آسیا (تایلند) شروع کنیم قدم به قدم در سواحل این کشور راه رویم. بعد از آن خود را در  وسط اندونزی پرت کنیم از جزیره بالی سر در بیاوریم. پس اکنون که مقصد سفر مشخص شد، سراغ بقیه موضوع‌ها برویم.

شروع نقشه سفر از تایلند

سفر را از تایلند شروع می‌کنیم. با قایق از شلوغی‌های شهر فاصله می­گیریم. در جزیره پوکت  قدم به قدم در سواحل آن راه می­رویم طلوع و غروب خورشید را در سواحل جزیره پوکت بهتر بشناسیم. بعد از چند روز به وسط اندوزی سفر می­کنیم. شب را در جنگل اطراف جزیره بالی کمپ می­زنیم. با کنار زدن برگ‌های بلند به سواحلی که اطراف آن را جنگل و دریا احاطه کرده است، می نشینیم. بعد از ترسیم نقشه سفر نوبت به خرید تور پوکت و تور بالی می‌رسد. اما قبل از خرید بیشتر با پوکت آشنا شویم تا از نقشه سفر مطمئن‌تر شویم. برای این کا،ر قدم اول را با سواحل پوکت برمیداریم.

_ ساحل آزادی:   ساحل ساکت آزادی در کنار ساحل شلوغ پاتونگ قرار دارد. دو راه برای دسترسی به این ساحل وجود دارد. راه اول سوار قایق شوید از دریاچه پاتونگ به این ساحل بیاید یا  کفش‌های صخره نوردی خود را به پا کنید. از صخره بالا بیاید بعد از گذراندن مسیر طولانی به ساحل ماسه‌ای سفیدرنگ آزادی برسید. حتماً در تور پوکت این ساحل را ببینید.

_ ساحل کاتا: برای ساختن یک روز شاد در سفر به ساحل کاتا بروید البته به این قضیه توجه کنید که ساحل کاتا در بیشتر ساعت‌های روز شلوغ است. پس اگر دنبال سکوت ساحل کاتا هستید. شب را در هتل اطراف ساحل بمانید، آرامش این ساحل را ببیند. برای چشیدن طعم غذای تایلندی به رستوران‌های نزدیک ساحل بروید. در آنجا سر آشپزان حرفه‌ای از شما استقبال گرم می‌کنند.

_ ساحل پاتونگ: اگر در سفرتان دنبال تفریحات مهیج  هستید. پیشنهاد می‌کنم به ساحل پاتونگ بروید، چون بیشتر تفریحات بزرگسالان در این منطقه تایلند قرار دارد.

_ساحل کارون: ساحل کارون در نزدیکی مرکز شهر قرار دارد. در نزدیکی ساحل هتل‌های خوبی در کنار جاده اصلی ساخته شده است. یکی از ویژگی‌های مثبت این ساحل نزدیکی به مرکز شهر است. در سفر شما به‌راحتی می‌توانید در کنار تفریحات آبی مکان‌های تاریخی را ببینید.

_ ساحل نای هارن: ساحل نای هارون با تپه‌های بلند و سبز احاطه شده است. پشت تپه‌ها رستوران و اقامتگاه‌های متعدد‌ی ساخته شده است. در دریا قایق‌سواری کنید. بعد از یک روز عالی در رستوران‌های اطراف ساحل غذا میل کنید. در برنامه تور پوکت حتماً جای برای ساحل نای هارن خالی بگذارید.

_ ساحل کاتا نوی: کاتا نوی یکی از شلوغ‌ترین ساحل‌های پوکت است که در منطقه کاتا قرار دارد. در عین شلوغ بودن می­توانید آرام‌ترین مکان را در این ساحل پیدا کنید. اگر دنبال جای آرام برای گردش هستید در ساحل کاتا نوی می‌توانید آن را پیدا کنید.

بعد از چند روز یا چند هفته ماندن در پوکت، وقت آن رسیده که خودمان را در وسط تور بالی پیدا کنیم.

زیباترین مقصد گردشگری، تور بالی

تور بالی با و سواحل بی‌کرانش بهترین مقصد گردشگری برای طبیعت دوستان و کسانی که اهل طبیعت هستند، می‌باشد. فارغ از سواحل زیبایی که بالی دارد. کوه باتور و معبد تانالوت، منطقه اوبد تور بالی را جذاب‌تر می‌‌کند. کمی در این مناطق قدم بزنیم.

_ کوه باتور:  کوه باتور با گیاهان سبز پوشیده شده است. در وسط کوه دریای آبی‌رنگ با آبی شفاف به وجود آمده است که زیبایی کوه باتور را بیشتر کرده است. در روزهای اول تور بالی، کوه باتور را ببیند.

_ معبد تالوت:  معبد تالوت میان دریا قرار دارد. فقط زمانی که آب دریا پایین باشد می‌توانید این مکان افسانه‌ای را ببیند. 

منطقه اوبد: در منطقه اوبد کنار شالیزار‌های برنج دوچرخه‌سواری کنید، از صدای موسیقی و هوای مطبوع کنار رقص محلی لذت ببرید.

 

بهترین زمان سفر به بالی و پوکت

سفر به بالی در هر فصل ازسال قشنگی‌های خودش را دارد. اما بهترین زمان برای تور بالی فصل خشک سال است. چون باران‌های بی‌وقفه شما را از سفر خسته نمی­کند. فصل پاییز و زمستان بهترین فصل برای تور پوکت است. چون در فصل پاییز و زمستان برخلاف سایر نقاط جهان هوا سرد نیست، از باران‌های تابستانی خبری نیست.

قیمت سفر به جنوب و غرب آسیا

هزینه تور پوکت و تور بالی؛ مانند هر تور خارجی تحت‌تأثیر مدت‌زمان اقامت، هتل محل اقامت، حمل‌ونقل شهری و هزینه غذا هزینه نهایی تور پوکت و تور بالی افزایش پیدا می‌کند.

آماده سفر به تایلند و اندونزی

اکنون که نقشه تور پوکت و تور بالی را کشیده‌ایم. وقت آن رسیده که راهی سفر شویم. اما قبل از سفر همه وسایل مورد نیاز را با خود برداشته‌ایم؟