سفارش شناسه کالا اختصاصی با کمترین هزینه در حسابدار اپ

سفارش شناسه کالا اختصاصی با کمترین هزینه در حسابدار اپ

با توجه به اجرای قانون سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی از ابتدای فروردین ماه سال 1402، در حوزه صدور وثبت فاکتورهای الکترونیکی تحولات اساسی رخ داد. مودیانی که تا قبل از این زمان فاکتورهای خود را به صورت دستی و کاغذی با سازمان امور مالیاتی ارائه می دادند بعد از این تاریخ ملزم شدند تا از صورتحساب های الکترونیکی برای ارسال فاکتورها استفاده نمایند که لازمه ی این امر ابتدا ثبت نام در سامانه مودیان و سپس ارسال از طریق نرم افزار واسط سامانه مودیان و یا راه های دیگر می باشد این سامانه با هدف نظارت بر تراکنش‌های مالی و جلوگیری از فرار مالیاتی طراحی شده است.

در مرحله اول اجرای این قانون، تمامی اشخاص حقوقی اعم از شرکت‌ها، موسسات و سازمان‌ها ملزم به استفاده از سامانه مودیان جهت ارسال صورت حساب ها شدند. سپس در مراحل بعدی اشخاص حقیقی ( از ابتدای دی ماه ) و صاحبان مشاغل نیز مشمول این قانون قرار گرفتند. به این ترتیب تمامی فعالان اقتصادی کشور مجبور به صدور و دریافت فاکتورهای الکترونیکی از طریق سامانه مودیان شدند.

با وجود مزایای فراوان این سامانه، اما فرایند پیاده‌سازی و راه‌اندازی آن با چالش‌ها و مشکلاتی همراه بود. از جمله اینکه زمان کافی برای آموزش کاربران و آشنایی آنها با نحوه کار با سامانه در نظر گرفته نشد. بسیاری از کاربران هنگام ارسال صدور فاکتور به سامانه آنلاین مودیان دچار مشکلاتی می شوند و با خطاهای متعددی رو به رو می شوند، البته سازمان امور مالیاتی برای اینکه جای هرگونه بهانه را بر روی مودیان بسته باشد به تعداد محدودی از شرکت ها مجوز ارسال صدور فاکتور الکترونیکی تحت عنوان شرکت های معتمد مالیاتی داده است.بدین ترتیب مودیان گرامی میتوانند برای ارسال صورت حساب ها از یا از خدمات شرکتهای معتمد مالیاتی بهره مند شوند که همراه با هزینه است و چندان توصیه نمی شود و یا از نرم افزار واسط سامانه مودیان استفاده کنند که رابط کاربری آسانی دارد و از سوی شرکت ارائه داده شده همواره بروزرسانی و پشتیبانی صورت می گیرد.

دریافت شناسه کالا سامانه مودیان با افزونه حسابدار اپ

صدور فاکتورهای الکترونیکی در سامانه مودیان نیازمند ثبت شناسه کالا و خدمات معامله شده می‌باشد. پیدا کردن این شناسه یکی از چالش‌های اصلی برای حسابداران و مؤدیان به شمار می‌رود.طبق قانون، کاربران باید شناسه 13 رقمی کالا یا خدمت مورد نظر خود را از طریق سایت stuffid.tax.gov.ir استعلام کرده و سپس در فاکتور ثبت نمایند. اما فرایند استخراج شناسه کالا سامانه مودیان به این روش بسیار زمان‌بر و دشوار است.  چرا که برای هر جستجو باید یک کد امنیتی دریافت و وارد سایت شود. سپس یک فایل اکسل حاوی فهرستی از شناسه‌ها دانلود می‌شود که کاربر باید آن را بررسی کند که آیا شناسه کالای مورد نظر در آن یافت می شود یا نه.


متأسفانه حتی اگر مورد مورد نظر یافت نشود به هرحال باید فایل دانلود گردد . بنابراین تنها پس از بازکردن فایل می‌توان متوجه شد که آیا شناسه مدنظر پیدا می شود یا خیر.

این فرایند برای حسابدارانی که باید روزانه چندین فاکتور صادر کنند بسیار وقت‌گیر است. در مواردی که تعداد زیادی کالا یا خدمت وجود داشته باشد، این چالش بیشتر هم می‌شود.

در مجموع سامانه stuffid به نحوی طراحی نشده است که بتواند کمکی به فعالان در این حوزه نماید و بیشتر منجر به هدر رفتن وقت و انرژی کاربران می‌گردد. به همین دلیل مجموعه حسابدار اپ بر آن شد تا جهت رفع این معظل اقدام به طراحی افزونه ی اختصاصی جهت دریافت شناسه کالا و خدمات به صورت عمومی و اختصاصی نماید. روش کار بسیار آسان است کافی است کالای مورد نظر خود را جست و جو نمائید و شناسه ی عمومی و اختصاصی خود را دریافت نمائید. نه نیاز به گشت و گذار در اینترنت و گشتن سایت های مختلف می باشد و نه نیاز به دانلود فایل.تنها با یک کلیک به شناسه خود دست پیدا کنید.


اخذ شناسه کالا و خدمات اختصاصی

خوشبختانه تیم حسابداراپ، یک موتور جستجوی تخصصی برای دریافت شناسه‌های کالا و خدمات سامانه مودیان طراحی کرده‌ است که اطلاعات آن برگرفته از سایت stuffid می باشد . این ابزار به کاربران امکان می‌دهد به سرعت و راحتی شناسه مورد نیاز خود را پیدا کنند.همچنین این افزونه به طور مرتب بروزرسانی می شود و هربار دیتاهای جدیدی از شناسه کالا و خدمات در آن وارد می شود.

مزیت‌ها و امکانات این موتور جستجو عبارتند از:

- سرعت بالای پردازش 

- امکان جستجوی فیلتر شده بر اساس نوع شناسه (اختصاصی، عمومی، وارداتی، داخلی و ...)

- رابط کاربری ساده و راحت

- به‌روزرسانی آنی شناسه‌های جدید اضافه شده از سایت stuffid

- ارائه سرویس سفارش دریافت شناسه اختصاصی با کمترین هزینه در صورت عدم وجود شناسه 

با توجه به زمانبر و پیچیده بودن فرایند استخراج شناسه‌ها از سایت اصلی، این ابزار می‌تواند تجربه کاربری حسابداران و مؤدیان را بهبود بخشیده و زمان قابل توجهی از آنها صرفه‌جویی کند.

کلام آخر

 شناسه کالا یک کد  13 رقمی است که حاوی اطلاعات  مشخصات فنی هر کال از جمله ، برند ، کشور سازنده ، نوع کالا و...می‌باشد این شناسه نقش مهمی در تشخیص کالای قاچاق از غیر قاچاق دارد.بنابراین تمامی تولید کنندگان و واردکنندگان باید قبل از ورود یک کالا به بازار اقدام به دریافت این شناسه نمایند.یکی از موارد اهمیت درسافت شناسه کالا پس تمایز در کالای قاچاق و غیر قاچاق بود.نقش دیگر این شناسه 13 رقمی در ثبت صورتحساب های الکترونیکی می باشد.

ثبت شناسه کالا در سامانه مودیان و صدور صورتحساب‌های الکترونیکی از طریق نرم‌افزارهای واسط معتبر، از الزامات قانونی بوده و عدم رعایت آن مشمول جرایم و مجازات‌های مالیاتی خواهد بود. پس اخذ شناسه کالا و ثبت آن در سامانه مودیان از اهمیت بالایی برای مودیان برخوردار می باشد.اما این فرایند یعنی دریافت شناسه کالا و ثبت آن در سامانه مودیان برای کاربران معظلاتی را پیش رو داشته است. چرا که فرآیند استخراج این شناسه‌ها از طریق سایت stuffid ، بسیار زمان‌بر، پیچیده و طاقت فرساست و گاها با دانلود فایل اکسل نیز شناسه مود نظر در آن یافت نمی شود.

خوشبختانه تیم حسابداراپ، یک ابزار تخصصی برای جستجوی سریع شناسه‌ها ارائه کرده‌ است. این ابزار با بهره‌گیری از قابلیت‌هایی مانند جستجوی فیلترشده، به‌روزرسانی آنیِ شناسه‌ها و ارائه سرویس‌ سفارش شناسه اختصاصی، باعث صرفه‌جویی قابل توجه در وقت و هزینه حسابداران شده است.شما کاربران گرامی میتوانید از خدمات مجموعه حسابدار اپ جهت اخذ شناسه کالا و خدمات بهره مند شوید و در صورت هرگونه ابهام با شماره پشتیبانی 92 40 00 91 -021 و یا وبسایت hesabdar.app در ارتباط باشید.

منبع : https://hesabdar.app/id-of-goods-and-services/

برچسب ها : دریافت شناسه کالا,شناسه کالا و خدمات,stuffid,حسابدار اپ