نرده شیشه ای بالکن و شیشه بالکن درتیس

نرده شیشه ای بالکن و شیشه بالکن درتیس

بالکن فضایی است که با نمای خارجی ساختمان در ارتباط میباشد . این فضا از سه طرف محصور و از یک طرف باز می باشد که برای این جهت باید از یک حفاظ استفاده شود.استفاده از حفاظ برای بالکن ها امری ضروری است تا از سقوط افراد و اشیاء جلوگیری شود. دو روش اصلی برای این کار، نصب نرده شیشه ای و نصب شیشه بالکن می باشد. البته می توان از سایر روش ها همچون نرده های فلزی ، چوبی ، سنگی و ... نیز برای بالکن استفاده کرد ولی حفاظی که بیش از سایر نرده ها امروزه مورد توجه می باشد نرده شیشه سکوریت می باشد . این نرده های شیشه ای علاوه بر زیبایی از ایمنی کافی نیز برخوردار می باشند به همین دلیل توجه معماران و طراحان داخلی را بیشتر به خود جلب کرده است.

حفاظ شیشه ای که برای بالکن مورد استفاده قرار می گیرد می تواند به دو شکل نرده شیشه و شیشه بالکن طراحی و اجرا شود. برای نرده شیشه پایه ها در کف بالکن گذاشته می شوند و شیشه ها با ارتفاعی حدود 110 سانت درون پایه ها قرار داده می شوند و یا پایه ها روی سکوی ساخته شده ی روی بالکن قرار داده می شوند و تا سقف کشیده می شوند.اینکه کدامیک بهتر است و مناسبتر برای بالکن می باشد موضوع مقاله ی ما می باشد

در ادامه، می توانیم به بررسی دقیق تر و مقایسه نحوه نصب، هزینه، زیبایی، ایمنی و سایر جنبه های مرتبط با این دو روش بپردازیم تا مشخص شود کدام یک گزینه بهتری می تواند برای حفاظ بالکن باشد.

نرده شیشه ای، حفاظ شیشه ای مدرن

نرده شیشه ای یکی از رایج ترین روش ها برای حفاظت از بالکن ها می باشد. این نوع نرده ها معمولاً به صورت افقی نصب می شوند و ارتفاع آن ها بین 100 تا 120 سانتی متر است. البته این ارتفاع قابل سفارشی سازی می باشد و افرادی که کودک خردسال و یا سالمند در منزل نگهداری می کنند می توانند این ارتفاع را افزایش دهند.

مهمترین مزیت نرده شیشه ای، هزینه نسبتاً مناسب آن است. علاوه بر این، نصب آن آسان بوده و نیاز به تغییرات سازه ای و اجرایی زیادی در بالکن ندارد. برای نصب نرده شیشه ای معمولا نیاز به تخریب نمی باشد و نصب پایه ها در مدت زمان کوتاهی انجام می شود.بعد از نصب نیز نیاز چندانی به تعمیرات و نگهداری ندارند.قیمت نرده های شیشه ای با توجه به نوع پایه ، متراژ و نوع و ضخامت شیشه تعیین می شود.

از نظر زیباشناختی نیز نرده شیشه ای ظاهر مدرن و زیبایی به بالکن می بخشد.  این نوع نرده ها به علت خاصی شفاف بودن شیشه ها دید را محدود نمی کنند و این یکی از مهمترین مزیت هایی است که برای لذت بردن از مناظر بیرون افراد از نرده های شیشه ای استفاده می کنند. 

شیشه بالکن ، حفاظی ایمن و زیبا

شیشه بالکن نوعی حفاظ ثابت و یکپارچه است که از سقف تا کف بالکن امتداد می یابد. این نوع حفاظ، فضای بالکن را به طور کامل محصور می کند.

مزیت اصلی شیشه بالکن، ایجاد ایمنی کامل در برابر سقوط و پرتاب اجسام است. همچنین این شیشه ها حداقل محدودیت را برای دید ایجاد می کنند.

شیشه بالکن علاوه بر نصب ثابت، به صورت جمع شو نیز طراحی و تولید می شود که امکان باز کردن فضای بالکن را فراهم می آورد. البته هزینه ی آن بیشتر است.

نصب شیشه بالکن نیازمند تغییرات سازه ای در بالکن بوده و هزینه بالاتری نیز دارد. ولی از آن جا که فضای بالکن را به طور کامل محصور می کند، بهترین حفاظت را ارائه می دهد.

در مجموع شیشه بالکن یک سرمایه گذاری بلند مدت برای افزایش ایمنی، حفظ حریم خصوصی و حداکثر بهره برداری از فضای بالکن به شمار می آید.نصب شیشه بالکن به صورت پنل های شیشه ای عمودی یک اندازه کنار هم قرار میگیرند.اگر شیشه بالکن به صورت ثابت نصب شود فقط امکان عبور نور به داخل فراهم است و یا فضای بالکن به داخل اضافه می شود ولی درصورتی که پنل های شیشه ای درون یک ریل قرار گیرند امکان جمع و باز کردن پنل های شیشه ای نیز به خوبی فراهم می شود بدین صورت در صورت نیاز و در زمانی که هوای بیرون مطبوع است می توان شیشه ها را کنار زد و از هوای بیرون لذت برد و در صورتی که هوای بیرون نامساعد بود و یا آلودگی صوتی زیاد بود میتوان پنل های شیشه ای را کنار هم قرار داد و کاملا محصور کرد. از این جهت شیشه بالکن نسبت به سایر حفاظ ها مزیت بیشتری دارند ولی به دلیل استفاده از یراق آلات بیشتر و نصب زمان برتر قیمت بالاتری خواهند داشت.

تفاوت نرده شیشه ای با شیشه بالکن

تفاوت اصلی نرده شیشه ای و شیشه بالکن در نحوه نصب و میزان پوشش و حفاظتی است که ارائه می دهند. 

نرده شیشه ای تنها تا ارتفاعی محدود (100-120 سانتی‌متر) نصب می‌شود در حالی‌که شیشه بالکن، فضای بالکن را به طور کامل از سقف تا کف محصور می‌کند. همین موضوع باعث می‌شود میزان ایمنی و جلوگیری از سقوط و پرتاب اجسام در شیشه بالکن بسیار بیشتر از نرده‌های شیشه‌ای باشد. البته هزینه نصب شیشه بالکن نیز بالاتر است. در نهایت انتخاب بین این دو به عواملی مانند بودجه، الزامات ایمنی، نوع کاربری و میزان نیاز به دید و سلیقه ی کاربران وابسته است.اینکه کدامیک بهتر است با توجه به شرایط زیر تعیین می شود:

انتخاب بهتر بین نرده شیشه ای و شیشه بالکن بستگی به شرایط و اولویت‌های شخصی دارد. اما به طور کلی می‌توان چند نکته را در نظر گرفت:

- از نظر ایمنی و جلوگیری از سقوط و پرتاب اجسام، شیشه بالکن گزینه بسیار بهتری نسبت به نرده شیشه‌ای است.چرا که می توان کاملا بالکن را محصور کرد

- شیشه بالکن ظاهر زیباتر و دید بهتری نسبت به نرده شیشه‌ای دارد.

- نرده شیشه‌ای ارزان‌تر بوده و نصب آن ساده‌تر است.

- شیشه بالکن نیازمند تغییرات سازه‌ای در بالکن است که هزینه‌ی بیشتری دارد.

- شیشه بالکن جمع‌شو (متحرک) هر دو مزیت دید و دسترسی باز را با هم دارد اما گران‌تر است.

شیشه بالکن به خصوص برای واحدهای پائین ساختمان از ورود سارقین جلوگیری می کند.

بنابراین بسته به بودجه و اهمیت اولویت‌هایی مثل ایمنی، زیبایی و سهولت دسترسی، یکی از این دو گزینه می‌تواند انتخاب بهینه باشد. اما در مجموع به نظر می‌رسد شیشه بالکن ، گزینه ایده‌آل‌تری باشد.

کلام آخر

جمع بندی در مورد مقایسه نرده شیشه ای و شیشه بالکن به شرح زیر است:

نرده شیشه ای و شیشه بالکن دو روش رایج برای افزایش ایمنی بالکن‌ها می‌باشند. 

نرده شیشه‌ای تا ارتفاع 100-120 سانتی‌متر نصب می‌شود در حالی‌که شیشه بالکن کل فضای بالکن را پوشش می‌دهد.‌ بنابراین شیشه بالکن ایمنی بیشتری فراهم می‌کند.

از نظر زیبایی و دید شیشه بالکن برتری دارد. اما نرده شیشه‌ای ساده‌تر و ارزان‌تر نصب می‌شود و نیاز به تغییرات سازه‌ای ندارد.

در مجموع با توجه به نیازها و بودجه می‌توان یکی از این دو را برای محافظت بالکن انتخاب کرد، اما به طور کلی شیشه بالکن گزینه بهینه‌تری است

درتیس در کنار بزرگانی چون تتراگلس ، تترافرم و ..... یکی از معتبرترین شرکت های تولید کننده انواع نرده شیشه ای و شیشه بالکن و سایر محصولات شیشه ای ساختمان می باشد ، جهت دیدن نمونه کارهای اجراشده به وبسایت درتیس مراجعه و یا با شماره ی 34 30 11 44 021 در ارتباط باشید

منبع : https://doortis.ir

برچسب ها : قیمت نرده شیشه ای,خرید شیشه بالکن,شیشه بالکنی