چگونه برند خود را در گوگل ثبت کنیم


چکیده : برای ثبت برند در گوگل می توانید از شرکت هایی همچون مشاغلجو، الومشاغل، پاخوروب و.... کمک بگیرید که غالبا هزینه ای را بین 500 هزار تومان الی 2 میلیون را برای پاسخ به این نیاز شما اخذ می کنند.

اغلب افراد این سوال را دارند که چگونه برند خود را در گوگل ثبت کنیم تا سبب کسب اعتبار بیشتر از دیدگاه مخاطب شود؟ برای ثبت برند در گوگل می توانید از شرکت هایی همچون مشاغلجو، الومشاغل، پاخوروب و.... کمک بگیرید که غالبا هزینه ای را بین 500 هزار تومان الی 2 میلیون را برای پاسخ به این نیاز شما اخذ می کنند. شاید ندانید اما ثبت برند شخصی و کسب و کارتان در گوگل تاثیر زیادی در شناخت بهتر شما از دیدگاه مخاطب به همراه دارد و همین علت می تواند دلیل خوبی برای ثبت اسم و برند خود در گوگل باشد. 

مراحل و روش های کلی برای ثبت برند شما در گوگل را به طور کامل و مختصر آورده ایم و می توانید از اطلاعات آن نهایت استفاده را کنید. 

روش های ثبت برند در گوگل

·             روش اول; استفاده از Google My Business

برای ثبت برند خود در گوگل می توانید از  سرویس Google My Business کمک بگیرید. با ثبت مکان خود در سرویس  Google My Business شناخت گوگل از کسب و کار شما بیشتر و در نتایج جستجو حضور بیشتری خواهید داشت. برای ثبت برند خود و استفاده از  سرویس Google My Business باید از مراحل زیر پیروی کنید.

ابتدا وارد وبسایت https://www.google.com/business/ شده و با ایجاد حساب و ثبت نام در این سایت یک حساب شخصی برای خود ایجاد کنید. بعد از اینکه ثبت نام کردید وارد بخش افزودن مکان شده و اطلاعات کسب و کار خود وارد کنید. بعد از اینکه مکان و پروفایل شما ثبت شد، موتور جستجوی گوگل اطلاعات شما را بعد از تائید بین 24 الی 48 ساعت در نتایج نمایش می دهد. 

·             روش دوم; انتشار مطالب در گوگل Google

با انتشار محتوا و مطلب در وبسایت خود و یا سایت های دیگر, حضور موثری در نتایج جستجوی گوگل کسب کنید. به طور مثال درج مطلب در وبلاگ، اخبار و مجله های خبرگزاری، درج ویدئوها و... امکان ظاهر شدن در گوگل را داشته باشید. 

·             روش سوم; استفاده از تبلیغات گوگل

استفاده از این روش نیازمند به طراحی سایت شخصی شما می باشد تا با تنظیم کمچین گوگل ادوردز، وبسایت شما با کلمه کلیدی مدنظر در نتایج حضور داشته باشد. با پرداخت هزینه به سرویس تبلیغاتی Google Ads، می‌توانید تبلیغ برند خود را در نتایج گوگل راه‌اندازی کنید و برند شخصی و کسب و کار خود را به مخاطبان هدفتان بیزینسی خود معرفی نمائید.

·             روش چهارم; استفاده از سایت های ثبت آگهی

استفاده از سایت های ثبت آگهی همچون الومشاغل، نیاز روز، ایران تجارت و.... نیز می تواند گزینه خوبی برای این نیاز شما یعنی ثبت اسم و برندتان در گوگل بوده باشد. این دسته از سایت ها قادرند که با ثبت بیوگرافی از برند و کسب و کارتان، رتبه خوبی را در نتایج گوگل با کلمه کلیدی مدنظر کسب نمائید. 

·             روش پنجم; طراحی وبسایت شخصی

با طراحی سایت شخصی خود قادر خواهید بود که برند خود را به طور مطمئن در نتایج جستجوی گوگل رشد و توسعه دهید. در این روش شما مطمئن خواهید بوده برند شما به طور دائم در نتایج حضور داشته و امکان سرمایه گذاری بر روی سایت خود برای رشد و توسعه امکان پذیر است. 

·             روش ششم; استفاده از سرویس های بلاگی رایگان

از دیگر روش هایی که به صورت رایگان برای ثبت اسم و برند خود در گوگل می توانید استفاده کنید, سرویس های بلاگی است که متناسب با میزان قدرت آن می توان انتظار رشد کلمات کلیدی برندتان را در نتایج جستجو داشته باشید. سرویس های بلاگی همچون رزبلاگ، بلاگ دات آی آر، لوکس بلاگ و... از مثال های این روش می باشد و می توانید لیست بیشتر و کامل آن را با سرچ ساده در گوگل دریافت کنید.

·             روش هفتم; استفاده از  شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام و..

گاها دیدید که با سرچ برخی از کلمات کلیدی, موتور جستجوی گوگل گاها به شبکه های اجتماعی رتبه می دهد و این موضوع بیانگر این بوده که از شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام نیز می توانید برای حضور برند و اسم خود در گوگل استفاده کنید. برای این منظور باید ابتدا اکانت خود را تائید هویت و وریفای کنید و سپس کلمه کلیدی مربوطه خود را در بیوگرافی پیج اینستای خود درج کنید. بعد از مدتی می بینید که کلمه کلیدی شما در کلمات کلیدی آسان رتبه خوب را کسب می کند.

مزیت های ثبت برند در گوگل چیست؟

مزیت هایی که با ثبت برند خود و کسب و کارتان در گوگل می توانید بدست آورید عبارتند از:

·            نمایش کسب و کار و برند شما در نتایج جست‌وجو

·            نمایش کامل اطلاعات از شماره تماس و آدرس و...

·            امکان درج نظر و امتیاز کاربران

·            امکن درج و ویرایش تصاویر مربوطه خود

·            تبلیغ کردن برای برند خود

·            متمایز بودن در میان رقبا

·            کم هزینه بودن در بین روش های دیگر

·            پرکاربردترین شیوه تبلیغ برای توسعه و شناخت برند شما

·            اثرگذاری حداکثری در برانگیختن احساس کاربر

·            اعتبارسنجی از دیدگاه گوگل به برند شما

·            امکان افزایش رتبه شما در موتور جستجوی گوگل

·            جلوگیری از سوء استفاده از برند شما

هزینه ثبت برند در گوگل چقدر است؟

برای ثبت برند خود در گوگل توسط شرکت های دیجیتال مارکتینگ باید هزینه ای را پرداخت کنید که این تعرفه در هر مجموعه متفاوت می باشد. اینکه هزینه ثبت برند در گوگل چقدر است متناسب با خواسته شما تعیین شده و نمی توان تعرفه دقیقی را برای این منظور لحاظ کرد. البته برخی از شرکت ها تعرفه های خود را از 500 هزار تومان شروع کرده و تا 5 میلیون تومان در خدمات طراحی سایت ادامه می دهند.

اگر هم قصد استفاده از سرویس های رایگان برای ثبت اسم در گوگل و توسعه برند شخصی خود را دارید می توانید از سرویس های بلاگی رایگان شبکه های اجتماعی و... کمک بگیرید که این دسته از روش های ثبت برند تضمینی برای تداوم حضور شما در گوگل نیست. 

چه نکاتی را برای ثبت برند در گوگل باید رعایت کنیم؟

در ثبت برند باید به نکات زیادی توجه کنید تا در نتایج گوگل حضور داشته باشید. این دسته از فاکتورهایی که باید به آن توجه داشته باشید عبارتنداز:

·            بروز بودن اطلاعات شما و عدم درج اطلاعات غلط 

·            افزودن عکس های باکیفیت

·            درج برچسب و توجه به دسته بندی صحیح برای دسترسی بهتر کاربران به شما

·            تشویق مشتریان به ثبت نظر و ارسال بازخورد

برچسب ها : ثبت برند در گوگل,ثبت اسم در گوگل,برند در گوگل