لیست بروکرهایی که به افغانستان خدمات می‌دهند! + فاکتور های انتخاب بروکر برای افغان ها


به شرکت‌های واسطه در فارکس که خریداران و فروشندگان جفت ارز را به هم متصل می‌کنند، بروکر می‌گویند. انتخاب صحیح بروکر یا کارگزاری در فارکس از اهمیت زیادی برخورد است زیرا این شرکت مستقیم با سرمایه معامله‌گران در ارتباط است و اگر عملکرد اشتباه داشته باشد، می‌توان آنها را با ضرری جبران‌ناپذیر روبرو کند. معامله‌گران افغان که تازه وارد فارکس شده‌اند می‌توانند از این مقاله برای انتخاب بروکر کمک بگیرند. ما در این مقاله به معرفی چندین بروکر برای افغانستان خواهیم پرداخت:

بروکرهایی که به افغانستانی ها خدمات می دهند

برای کشوری مانند افغانستان که در مشکلات اقتصادی و سیاسی فراوان قرار دارد، فارکس نقش مهمی در تقویت اقتصاد دارد. برای مثال با سودآوری در بازار فارکس، معامله‌گران و سرمایه‌گذاران می‌توانند منجر به ورود ارز به کشور شوند. این کار به مرور زمان موجب افزایش تولید داخلی و کاهش وابستگی به واردات می‌شود.همچنین با استفاده از بازار فارکس، می‌توان تا حدی نرخ تورم را پایین آورد، زیرا نرخ ارز تاثیر مستقیمی بر قیمت‌ها دارد.

به طور کلی این بازار تاثیر زیادی روی اقتصاد افغانستان دارد اما لازمه آن انتخاب بروکرهای مناسب برای معامله‌گری است. در ادامه چند بروکر برای افغانستان با خدمات و پشتیبانی خوب را مشاهده می‌کنید:

·            بروکر لایت فایننس (litefinance

·            بروکر آلپاری (Alpari)

·            بروکر آمارکتس (Amarkets)

·            بروکر اینوسلو (Inveslo

·            بروکر آی سی مارکتس (IC Markets

·            بروکر اوپو فایننس (Opofinance

·            بروکر پپر استون (PepperStone

·            بروکر اس تی پی تریدینگ (STP trading

·            بروکر ایکس ام (XM

·            بروکر اوربکس (Orbex

·            بروکر فارکس تایم (ForexTime).

فاکتورهای مهم در انتخاب بروکر برای افغانستان

انتخاب بروکر برای افغانستان، مانند ایران تصمیمی مهم است، زیرا این کشور نیز دچار تحریم‌های بین‌المللی و چالش‌های اقتصادی و سیاسی است. با این حال با رعایت برخی از نکات می‌توان انتخاب صحیحی داشت. در زیر به بررسی برخی از این نکات و معیارهای پرداخته‌ایم:

·            تحقیق و بررسی دقیق از منابع معتبر؛

·            عدم توجه به وعده‌هایی مانند بونوس‌ و جوایز که می‌تواند منجر به تصمیمات هیجانی شود؛

·            میزان اسپرد و هزینه‌های معاملاتی پایین؛

·            توجه به نظرات سایر کاربران؛

·            پشتیبانی خوب و سریع؛

·            امنیت بروکر از جمله اعتبار، سابقه و رگوله داشتن بروکر؛

·            داشتن پلتفرم معاملاتی مناسب مانند متاتریدر 4 و 5؛

·            انتخاب بروکر بر اساس نیازها و اهداف شخصی؛

·            حساب‌های معاملاتی متنوع مناسب با انواع سرمایه و استراتژی معاملاتی.

جمع‌بندی

بروکرهایی که قصد دارند در افغانستان فعالیت کنند، همانند سایر کشورهای جهان نیاز به کسب مجوز از ارگان‌های مالی دارند. به همین دلیل حتما هنگام انتخاب بروکر برای افغانستان، از امنیت و مجوزات لازم آن اطمینان حاصل نمایید. همچنین باید بدانید که همه کارگزاری‌ها موظفند که در وب سایت خود اطلاعات شفاف و دقیق به کاربران خود ارائه دهند.

از آنجایی که افغانستان با دلیل شرایط جنگ و تحریم در شرایط ویژه‌ی اقتصادی به سر می‌برد، شاید دولت است محدودیت‌هایی را بر روی تبادل ارزهای خاص اعمال کند و بروکرها را موظف به رعایت قوانین خاص بکند.همچنین بروکرها و معامله‌گران باید به مسائل و تهدیدات امنیتی حساب، سرمایه و اطلاعات خود توجه کنند. بنابراین قبل از شروع ترید فارکس در هر کشوری، از جمله افغانستان، باید با قوانین آن به طور کامل آشنا باشید.