راهنمای گشت یک روزه در تجریش


تجریش یکی از محبوب‌ترین مناطق تهران است. با توجه به مراکز خرید و بازار تجریش، امام‌زاده صالح، کاخ سعدآباد، دربند و.. هر نوع تفریح که مورد نظرتان باشد را می‌توانید در این محله پیدا کنید. اگر قصد سفر کرده‌اید و بلیط یزد تهران شما آماده است، حتما یک روز را برای گشت‌وگذار در تجریش کنار بذارید.


 

بازار تجریش، تلفیق سنت و مدرنیته

بازار تجریش یکی از مکان‌های دیدنی در تهران است. این بازار در قلب محله تاریخی تجریش و در نزدیکی امامزاده صالح (ع) قرار دارد. از نظر کالا و صنایع دستی، بازار تجریش دارای تنوع بالایی است و همه‌نوع قیمتی در آن مشاهده می‌شود.

بازار تجریش مانند بازارهای سنتی دارای حسینیه و مسجد و سوق‌های کوچک است. علاوه‌بر این، یک میدان سرپوشیده میوه و تره‌بار نیز در این محل فعالیت می‌کند. این بازار طرفدار‌های زیادی بین گردشگران داخلی و خارجی دارد. همچنین برای ساکنین تهران نیز جذابیت خود را دارد، به خصوص در ماه اسفند و نزدیک به عید، شور‌وحال بازار تجریش اوج می‌گیرد.

این بازار با وجود ۴۰۰ باب مغازه، گزینه‌های بسیار زیادی برای خرید کالاهای مورد نظرتان را پیش روی شما قرار می‌دهد. انواع کالاها از خوراکی‌های تازه و خوشمزه تا ظروف مسی، خشکبار، ادویه، ترشی و… در بازار تجریش به فروش می‌رسد.

 

مرکز خرید ارگ و پاساژهای دیگر

اگر اهل خرید از بازار سنتی نباشید، تجریش مراکز خرید مدرن بزرگ و کوچک زیادی هم دارد که می‌توانید از آن‌ها هم دیدن کنید. مرکز خرید ارگ تجریش، در حال حاضر بزرگ‌ترین مرکز خرید این محله است. مرکز خرید تندیس نیز تا پیش‌از ساخته‌شدن ارگ، از محبوب‌ترین و بزرگ‌ترین مراکز خرید تجریش بود. مرکز خرید قائم نیز از پاساژهای قدیمی و محبوب این منطقه است که تقریبا هر چیزی که بخواهید را می‌توانید در این پاساژ پیدا کنید. اگر قصد خرید پارچه داشته باشید، مرکز خرید میری نیز، محل خوبی برای خرید پارچه‌های متری خاص و متنوع است. علاوه‌بر این مراکز و مراکز بزرگ و کوچک دیگر تجریش، در خیابان اصلی کنار میدان و کنار خیابان، دست‌فروش‌های زیادی هر روز بساط می‌کنند و کالاهای متنوعی به فروش می‌رسانند.

 

موزه‌گردی در تجریش

اگر با تهیه بلیط یزد تهران قصد دارید از سمت تاریخی این شهر نیز دیدن کنید، دیدن کاخ سعدآباد و موزه پروفسور حسابی را هم در برنامه سفرتان بگنجانید. در کاخ سعدآباد می‌توانید از بخش‌های مختلف مانند، موزه پوشاک سلطنتی، موزه کاخ سبز، موزه هنرهای زیبا، موزه استاد فرشچیان و.. دیدن کنید یا در محوطه کاخ در میان درختان زیبا و صدای پرندگان قدم بزنید و از طبیعت لذت ببرید. موزه پروفسور حسابی نیز، خانه پدری پروفسور حسابی است. ایشان سال‌های نهایی عمرشان را در همین خانه سپری کردند. با بازدید از این موزه با سبک زندگی پروفسور حسابی آشنا خواهید شد. اگر همچنان دوست دارید بخش فرهنگی سفرتان را ادامه دهید، موزه‌های دیگری هم نزدیک تجریش هستند که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. موزه سینما در باغ فردوس، موزه موسیقی در خیابان مقصود بیک، موزه زمان در زعفرانیه، باغ موزه هنر ایرانی در فرشته، موزه جنگ در خیابان شریعتی و خانه موزه جلال و سیمین از مواردی هستند که ارزش کمی دور شدن از میدان تجریش را دارند.

 

غذاها و خوراکی‌های تجریش

بعد از کلی گشت‌وگذار در این محله قدیمی و زیبا، قطعا گرسنه خواهید شد. اگر اهل غذاهای خیابانی و سریع باشید، در گوشه گوشه این میدان، خوراکی‌های مختلفی مثل بلال کبابی، باقالی و لبو پخته، انواع آب‌میوه، انواع بستنی، انواع ساندویچ و.. پیدا می‌کنید. یکی از رستوران‌های محبوب این محله، آش و حلیم فروشی سید مهدی است. این رستوران از بیرون کوچک به‌نظر می‌رسد؛ اما چهار طبقه سالن برای نشستن و لذت‌بردن از انواع آش و حلیم و سمنو و شله زرد دارد. اما اگر بخواهید غذاهای مدرن‌تری انتخاب کنید نیز، گزینه‌های بسیار زیادی خواهید داشت. هر کدام از مراکز خرید نام برده شده، رستوران‌های مختلف زیادی دارند. اگر بخواهید رستوران‌های لوکس‌تری انتخاب کنید، طبقه بالای مرکز خرید ارگ و مرکز خرید تندیس گزینه‌های خوبی برایتان فراهم می‌کنند.

 


دربند محلی برای شروع یا پایان سفر

دربند یکی از مناطق جذاب در شمال تهران است. این منطقه از دهکده‌های قدیمی شمیران در شمال باغ سعدآباد به‌شمار می‌آید. دربند پیش‌از اینکه بخشی از تهران باشد، یک دهکده بود و امروزه از محله‌های قدیمی در شمال پایتخت به‌شمار می‌رود. این منطقه که به‌عنوان یکی از مکان‌های دیدنی تهران شناخته می‌شود، معمولا برای تفریح به گردشگران پیشنهاد می‌شود. اگر به کوهنوردی علاقه‌مند هستید، می‌توانید به دربند بروید. این منطقه ابتدای مسیر کوهنوردی به کوه‌های البرز مرکزی، به‌خصوص قله توچال است. همچنین، تله سیژ دربند نیز از جاذبه‌های دیگر این منطقه است.

دربند به‌خاطر خوراکی‌های خیابانی معروف شده است. در این منطقه، مغازه‌ها و دست‌فروشان به فروش خوراکی‌های متنوعی از لواشک و ترشک تا باقالی پخته و لبو مشغول هستند. همچنین، رستوران‌ها و کافه‌ها نیز در اطراف دربند وجود دارند.

اگر به‌دنبال جایی برای استراحت هستید، می‌توانید به محدوده‌ای سرسبز با جویباری طبیعی و تعدادی آبشار کوچک در امتداد جریان آب بروید. اینجا محلی آرامش‌بخش و دور از هیاهوی تهران است. در این منطقه در هر گوشه آن شاهد کافه‌ها، چایخانه‌ها و رستوران‌ها خواهید بود که اغلب همه آن‌ها محبوب و پر از مشتری هستند. دربند یکی از جاهای دیدنی شبانه تهران هم به‌حساب می‌آید. خیلی از افراد ترجیح می‌دهند شب‌ها به این محله بیایند و از رستوران‌ها با موسیقی زنده و طبیعت در شب لذت ببرند.

پس اگر اهل کوهنوردی باشید، می‌توانید ابتدای گشت را با دربند آغاز کنید. اگر هم اهل شب‌نشینی باشید، می‌توانید روز خود را در دربند و در کنار طبیعت زیبا به پایان برسانید.


 

سفری جذاب و دل‌انگیز با فلای تودی

اگر شما هم با خواندن این مطلب مشتاق شدید تا هر چه زودتر به تهران سفر کنید تا از این محله پر ماجرا و دوست‌داشتنی دیدن کنید، همین حالا به سایت فلای تودی مراجعه کنید. در این سایت انواع بلیط‌ها از جمله بلیط یزد تهران را می‌توانید در تاریخ دلخواه با بهترین قیمت انتخاب کنید. اگر برای اقامت در تهران نیز دنبال مکان مناسبی هستید، می‌توانید انواع هتل‌ها و اقامتگاه‌ها را از سایت فلای تودی برای سفرتان رزرو و بدون دغدغه به تهران سفر کنید.