راه‌های درآمد دلاری در ایران، 8 روش واقعی و کاربردی، بقیه رو بریز دور!

این روزها همه به دنبال کسب درآمد دلاری هستند. با این سرعت افت چشم‌گیر ارزش ریال در مقابل دلار، کاملاً منطقی است که شما هم به دنبال روش‌های مختلف برای کسب درآمد دلاری باشید! با این وجود، بسیاری از این روش‌ها شما را به درآمد مطلوب و مورد  انتظار نمی‌رساند و تنها منجر به هدر رفتن وقت با ارزش‌تان می‌شود. با توجه به تحریم‌های اعمال شده علیه ایران، تنها چند روش مناسب و کاربردی جهت کسب درآمد دلاری وجود دارد که نیازمند تلاش و درنظر گرفتن وقت کافی است. در این مطلب به بررسی روش‌هایی می‌پردازیم که علاوه بر تضمین درآمد دلاری شما، کاربردی هستند. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا بتوانید میان روش‌های پیشنهادی، مناسب‌ترین راه را انتخاب کنید.

چگونه درآمد دلاری داشته باشیم؟

روش‌های کسب درآمد دلاری که در ادامه به شما معرفی می‌شوند، همگی اینترنتی و آنلاین هستند، اما به این معنی نیست که می‌توانید با زحمت کمتری درآمد کسب کنید. به عنوان شخصی که در ایران زندگی می‌کند و با توجه به ارزش ریال نسبت به دلار، کسب درآمد دلاری یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود، بنابراین ارزش تلاش و زمانی را که صرف آن می‌کنید دارد.

توجه داشته باشید که کسب درآمد دلاری در شرایط اقتصادی حال حاضر کشور، یک اولویت برای هر فرد است، اما مهم است که برای یافتن یک روش صحیح، این موارد را در نظر بگیرید:

·        کسب درآمد دلاری درست مانند هر شغل دیگری نیازمند گذارندن حداقل یک دوره‌ی آموزشی در حیطه‌ی مورد نظر است.

·        نباید فراموش کنید که راهی برای یک شبه پولدار شدن وجود ندارد و تمامی موفقیت‌های یک شبه به شکست ختم می‌شوند.

·        شما باید به مسیر خود اعتماد داشته باشید و در این مسیر، صبوری کنید. به این فکر کنید که روش انتخابی شما، تنها راهی است که شما را همسو و یا حتی جلوتر از تورم نگه می‌دارد؛ پس ارزش صبر کردن، آموزش دیدن و صرف وقت و انرژی را دارد.

آیا درآمد دلاری رایگان امکان دارد؟

اگر در جستجوی روش‌های کسب درآمد دلاری رایگان هستید، دو روش کاربردی وجود دارد که هر دو با استفاده از قابلیت‌های ارزهای دیجیتال انجام می‌شوند. حداقل ملزومات این روش‌ها یک گوشی اندروید، کیف پول ارز دیجیتال و ثبت نام در یک صرافی ارز دیجیتال است. در ادامه، به توضیح این دو روش می‌پردازیم.

اولین روش کسب درامد دلاری رایگان: بازیهای کلیکی تلگرامی

 پروژه‌هایی هستند صرفاً با کلیک کردن به شما مبلغی را تحت عنوان پاداش پرداخت می‌کنند. نات کوین یکی از این پروژه‌هاست که این روزها بسیار ترند شده و بیش از 10 میلیون کاربر در سراسر جهان دارد. ساز و کار این پروژه‌ها بسیار آسان است. کلیک کن و جایزه بگیر.

این بازی‌ها که عمدتاً به صورت ربات‌های تلگرامی هستند، این روزها بسیار پرطرفدار شده‌اند. از معروف‌ترین این بازی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1-    نات کوین

2-    تپ سواپ

3-    همستر کامبت

دومین روش کسب درامد دلاری رایگان: ایردراپ‌های ارز دیجیتال

ایردراپ (Airdrop) در ارز دیجیتال به حجم‌هایی از یک توکن می‌گویند که به صورت رایگان میان آدرس کیف پول ثبت‌نام کنندگان توزیع می‌شوند. پروژه‌هایی که به تازگی راه‌اندازی شده‌اند، در ازای انجام یک سری کارها مانند فالو کردن پیج ایکس و سایر رسانه‌ها این ایردراپ را به صورت قرعه‌کشی به کاربران ثبت نامی اعطا می‌کنند. کافیست در سایت کوین مارکت کپ (coinmarketcap) به قسمت تقویم ایردراپ‌ها بروید. در تصویر زیر قسمت ایردراپ در این سایت مشخص شده:

در این قسمت می‌توانید به لیست پروژه‌های معتبر که ایردراپ دارند و مجموعه وظایف درخواستی دسترسی پیدا کنید و به راحتی با چند کلیک در ایردراپ‌ها ثبت نام کنید.

سومین روش کسب درآمد دلاری | بازار فارکس (Forex)

احتمالاً تا کنون واژه ترید یا معامله‌گری به گوشتان خورده است. بازار فارکس بزرگ‌ترین بازار مالی جهان با ارزش روزانه 5 تریلیون دلار است که در آن ارزهای کشورها، طلا، نفت، سهام و کالاهای با ارزش معامله می‌شوند.

مسیر معامله‌گری یا همان تریدر شدن یک انتخاب نسبتاً دشوار، اما پرسود محسوب می‌شود. به بیان بهتر، برای کسب درآمد از فارکس، شما باید فردی جدی و ثابت قدم باشید. ابتدا در یک دوره 6 ماهه الی یک ساله دائم به آموزش وتمرین بپردازید، سپس با حدود 100 دلار سرمایه‌ می‌توانید وارد دنیای فارکس شوید.

درآمد تریدری درست مثل تمام شغل‌های دیگر 100% تضمینی نیست، اما اگر تریدر منظم و با پشتکاری باشید، می‌توانید شیرینی سود دلاری قابل توجه را بچشید.

در سال‌های گذشته به علت هجوم افراد آموزش ندیده به بازار فارکس و ضررهای ناشی از آن، بسیاری گمان می‌کنند که بازار جهانی فارکس کلاه‌برداری است، این درحالی است که مانند هر تخصص دیگری، تبدیل شدن به یک معامله‌گر سودده نیازمند کسب تجربه کافی در بازار و گذراندن آموزش‌های لازم است.

اگر این مسیر را انتخاب می‌کنید، باید ابتدا در یک بروکر معتبر، به صورت رایگان حساب کاربری ایجاد کنید. سپس قدم به قدم، آموزش‌های مرتبط را ببینید و در حساب آزمایشی (دمو) بروکر تجربه‌اندوزی کنید. در نهایت، وقتی از درستی استراتژی‌های خود مطمئن شدید، اولین معامله‌ی خود در بروکر را انجام دهید.

چهارمین روش کسب درآمد دلاری | خرید سهام دلاری

توجه داشته باشید که شما به دو روش می‌توانید از طریق خرید سهام به درآمد دلاری در ایران برسید.

·        روش اول: بازار فارکس انواع سهام شرکت‌های بزرگ را ارائه می‌دهد، شما می‌توانید با درنظر گرفتن تحلیل‌های شخصی و با مدیریت کامل ریسک و سرمایه، سهام شرکت‌های بزرگ دنیا از جمله تسلا، آمازون، انویدیا، اپل و غیره را خریداری کنید و از طریق آنها به درآمد دلاری در ایران برسید.

·        روش دوم: شما می‌توانید با استفاده از بازار بورس اوراق بهادار تهران، سهم‌ شرکت‌هایی را خریداری کنید که حرکت آنها در بازار رابطه‌ی مستقیمی با دلار دارد؛ بنابراین در صورت رشد این سهام شما درواقع درحال کسب درآمد دلاری هستید، چرا که این سهم‌ها نیز با افزایش قیمت دلار، رشد می‌کنند. توجه داشته باشید که قبل از خرید این سهام‌ها باید مولفه‌های مختلفی را بررسی کنید چرا که در بازارهای مالی به صورت کلی، امکان ضرر کردن وجود دارد.

پنجمین روش کسب درآمد دلاری | تولید محتوا در یوتیوب (YouTube)

اگر مهارت‌هایی مثل تولید ویدیو در خود سراغ دارید، می‌توانید این مسیر را انتخاب کنید. شما می‌توانید از طریق پلتفرم یوتیوب که یک پلتفرم انتشار ویدیو است به کسب درآمد دلاری برسید. در این روش، شما باید یک موضوع را مشخص کنید و در خصوص آن ویدیو تولید و منتشر کنید. افراد زیادی در ایران درحال کسب درآمد دلاری از طریق یوتیوب هستند، برای مثال وینی ویدز یک اینفلوئنسر ایرانی در یوتیوب است که با خلاقیت و ایجاد برنامه‌های سرگرم کننده درآمد زیادی از طریق یوتیوب کسب کرده است.

برای رسیدن به درآمد از طریق یوتیوب ابتدا باید آموزش‌های لازم را جهت تولید محتوای با کیفیت و قابل قبول ببینید؛ توجه داشته باشید که در ابتدای کار نباید ایده‌آل گرا باشید، می‌توانید با گذر زمان روی بهبود کیفیت آنها کار کنید. برای رسیدن به درآمد باید چنل یوتیوب شما مانیتایز(Monetize) شود، این موضوع زمانی اتفاق می‌افتد که شما یکی از دو موارد زیر را به دست آورده باشید.

·        1000 نفر کانال یوتیوب شما را سابسکراب کرده باشند و در 12 ماه اخیر 4000 ساعت به صورت کلی ویدیوهای شما در یوتیوب دیده شده باشند.

·        1000 نفر کانال یوتیوب شما را سابسکرایب کرده باشند و در 90 روز اخیر 10 میلیون ویو از طریق ویدیوهای کوتاه (Short) دریافت کرده باشید.

ششمین روش کسب درآمد دلاری | ارزهای دیجیتال

ارزهای دیجیتال یکی از روش‌های محبوب جهت کسب درآمد دلاری در ایران است. توجه داشته باشید که شما می‌توانید با روش‌های مختلفی از طریق ارزهای دیجیتال کسب درآمد کنید.

هولد کردن (Hold)

 شما می‌توانید از طریق وب سایت کوین مارکت کپ (Coin Market Cap) ارزش پروژه های مختلف ارز دیجیتال را بررسی کنید و ارزهای مستعد رشد را خریداری کنید و تا زمان افزایش قیمت آنها را نفروشید. این روش نیازمند تجربه، شناخت بازار ارز دیجیتال و صبوری است. برای مثال اگر شخصی سال گذشته (1402) بیت کوین را به مبلغ 25 هزار دلار خریده بودید، اکنون می‌توانستید آن را به قیمت 70 هزار دلار بفروشید. این یعنی رشد 170 درصدی سرمایه در یک‌سال.

 نکته‌ی مهمی که درباره هولد وجود دارد این است که باید مبلغی بابت خرید ارزها پرداخت کنیم، اما به آن به چشم سرمایه گذاری بلند مدت نگاه کنید.

معاملات ارزهای دیجیتال

شما می‌توانید به کمک اهرم در بازار ارزهای دیجیتال، از حرکات و نوسان های لحظه ای در بازار آتی سودهای زیادی کسب کنید، اما باید توجه داشته باشید که این روش ریسک بیشتری نسبت به هولد دارد و امکان از دست رفتن سرمایه در این روش بیشتر است. اما به همان نسبت امکان این که در زمان کمتر سود بیشتری کسب کنید، بیشتر است. حواستان باشد بدون آموزش قدم در  این وادی نگذارید!

ایردراپ پروژه‌های ارزهای دیجیتال

در دنیای ارزهای دیجیتال دو نوع ایردراپ پولی و رایگان وجود دارد. در مورد ایردراپ‌های رایگان، بالاتر در بخش "کسب درآمد دلاری رایگان" با شما صحبت کردیم. اما اگر مایل هستید روی این کار سرمایه‌گذاری کنید، مطابق شکل زیر، در وبسایت دیفای لاما ( defiLlama) به بخش ایردراپ (airdrops) مراجعه فرمایید.

 در این قسمت پروژه‌های ارزشمندی شامل صرافی‌های غیرمتمرکز و شبکه‌ها که هنوز کوین یا توکن خود را راه‌اندازی نکرده‌اند، اما در آینده‌ی نزدیک قرار است کوین دار شوند، لیست شده. شما می‌توانید در شبکه‌ی این ارزها فعالیت‌هایی از قبیل واریز، برداشت و انتقال ارز دیجیتال را انجام دهید؛ در این صورت، به عنوان کاربران اولیه این پروژه‌ها، هنگام راه‌اندازی توکن، واجد شرایط دریافت ایردراپ خواهید بود. پروژه‌های زیادی مانند شبکه‌ی آربیتروم به همین روش حجم‌های بزرگ 100 الی 1000 دلاری از ارز دیجیتال خود را به طور رایگان میان کاربران اولیه توزیع کرده‌اند.

هفتمین روش کسب درآمد دلاری | پاسخگویی به سوالات مردم در پلتفرم‌های بین المللی

اگر در یک زمینه‌ی خاص دانش بالایی دارید، به‌طوری که قادر هستید به سوالات پیرامون آن موضوع پاسخ دهید، خبر خوب این است که وبسایت هایی وجود دارند که در آن شما می‌توانید با پاسخ دادن به سوالات کاربران کسب درامد کنید. این وبسایت‌ها که در ادامه لیست شده‌اند، نیازمند احراز هویت و اطلاعات شناسایی شما هستند. شما باید در این وبسایت‌ها ثبت نام کنید و یک کارت اعتباری (ویزا کارت، مستر کارت و ...) برای دریافت وجه دلاری معرفی کنید. برای تهیه‌ی کارت اعتباری می‌توانید از شرکت‌های واسط ایرانی که خدمات کارت اعتباری ارائه می‌دهند، انواع کارت اعتباری را خریداری کنید یا از سایت‌هایی استفاده کنید که پرداخت را از طریق ارزهای دیجیتال انجام می‌دهند و برای ایرانیان انتخاب مناسب تری هستند. وبسایت‌های پاسخگویی عبارتند از:

·        JustAnswer

·        Maven

·        Earn.com

·        Fixya

·        Studypool

·        HelpOwl

·        Wonder

هشتمین روش کسب درآمد دلاری | گوگل ادسنس

اگر وبسایت پرترافیک دارید، این گزینه مخصوص شماست. شما می‌توانید با استفاده از سرویس گوگل ادسنس (Google AdSense) به درآمد دلاری رایگان برسید. این برنامه به این صورت کار می‌کند که بابت قرار دادن لینک‌های تبلیغاتی در وب سایت خود، بابت هر کلیک مبلغ مشخصی را از طرف گوگل دریافت می‌کنید. توجه داشته باشید که نقد کردن این درآمد نیز با چالش همراه است چرا که گوگل ادسنس تنها از طریق پی پل اجازه‌ی برداشت پول را به شما می‌دهد و با توجه به محدودیت‌های ایران بسیار مهم است که از سرور مجازی (VPS) استفاده کنید.

سوالات متداول

دلایل اهمیت کسب درآمد دلاری چیست؟

با توجه به افت ارزش واحد پول کشورمان نسبت به دلار، درآمد دلاری در ایران یک مزیت محسوب می‌شود. علاوه بر آن درآمد دلاری در نهایت به علت ورود ارز به کشور موجب رونق اقتصادی می‌شود. امروز برای حفظ ارزش سرمایه، نیاز است که به واحد پول مطمئنی مانند دلار روی بیاوریم.

چگونه روزی 100 دلار درآمد داشته باشیم؟

برای رسیدن به درآمد روزانه 100 دلار بدون سرمایه اولیه می‌توانید یکی از این روش‌ها را امتحان کنید.

1-    تولید محتوا ویدیویی در یوتیوب (نیازمند زمان، پشتکار، مهارت تولید محتوا، حساب خارجی)

2-    کار در سایت freelancer.com و سایت‌های مشابه (نیازمند تخصص و حساب خارجی)

برای رسیدن به درامد روزانه 100 دلار، با سرمایه اولیه 10 هزار دلار می‌توانید موارد زیر را انجام دهید.

1-    هولد ارز دیجیتال (نیازمند ثبت نام در صرافی ارز دیجیتال و دانش تحلیلی)

2-    ترید در فارکس (نیازمند ثبت نام در بروکر فارکس و دانش تحلیلی)

راهنمای درآمد دلاری با تلفن همراه

بهترین روش کسب درآمد دلاری با استفاده از گوشی انجام بازی‌های کلیکی مانند نات کوین، تپ سواپ و همستر کامبت است.

راهنمای درآمد دلاری با بازی

شما می‌توانید از طریق برخی از بازی‌ها که در بستر ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند، به درآمد دلاری برسید. بازی‌های کلیکی ربات‌های تلگرامی مانند نات کوین و تپ سواپ و همستر کامبت از این دسته هستند. جهت دریافت اطلاعات بیشتر به متن مقاله مراجعه کنید.

راهنمای درآمد دلاری با هوش مصنوعی

شما می‌توانید از طریق هوش مصنوعی یا AI (برای مثال Chat GPT)  در حوزه‌های مختلف تولید محتوا انجام دهید و به یک کارشناس تولید محتوای حرفه‌ای تبدیل شوید. علاوه بر آن ابزارهای هوش مصنوعی، ترجمه دقیق‌تری نسبت به Google Translate ارائه می‌دهند، بنابراین با داشتن دانش متوسط در زبان انگلیسی، می‌توانید پروژه های ترجمه‌ی مختلفی را به کمک دستیار هوشمند خود انجام دهید.

راه‌های کسب درآمد دلاری از اینترنت: لیست شغل هایی با درآمد دلاری

·        تجارت و بازرگانی: نیازمند سابقه، سرمایه زیاد و کارت بازرگانی است.

·        فارکس تریدینگ: نیازمند سابقه، صبر و سرمایه نسبتاً متوسط حداقل 100 دلار می‌باشد.

·        معامله‌گری در بازار ارزهای دیجیتال: نیازمند سابقه، مطالعه، حداقل سرمایه 100 دلار و دانش معامله‌گری است.

·        انجام پروژه‌های فریلنسری: نیازمند تخصص در حیطه مورد نظر، سرور مجازی، اکانت پی پل، سطح زبان بالا برای برقراری ارتباط با کارفرما و حداقل سرمایه 200 دلار برای خرید اکانت پی پل می‌باشد.

·        یوتیوبری: نیازمند حداقل سرمایه برای خرید میکروفون، دوربین و سیستم برای ویرایش ویدیوها، و فن بیان مناسب می‌باشد.

·        گوگل ادسنس: نیازمند سرمایه کم، وب سایت با ترافیک بالا و اکانت پی پل است.

·        آموزش آنلاین: نیازمند سرور مجازی، سرمایه کم و فن بیان و تخصص بالا است.

·        واردات کالا از طریق آمازون: نیازمند سرمایه حداقل 1000 دلار و یک وب سایت یا پیج اینستاگرامی پربازدید می‌باشد.

سخن پایانی

امروزه به علت شرایط نا مساعد اقتصادی بسیاری از افراد به دنبال درآمد دلاری هستند، اما تنها تعداد اندکی موفق می‌شوند. بسیاری از این افراد ناموفق که به دنبال یک شبه پولدار شدن هستند، در این مسیر شکست می‌خورند و اندک سرمایه‌‌ی خود را نیز از دست می‌دهند. توجه داشته باشید که مثل هر شغل پردرآمد دیگری، کسب درآمد دلاری نیازمند گذشت زمان و کسب تخصص است. این تنها با تلاش مستمر شما امکان پذیر است. پیشنهاد می‌کنیم از روش‌های کسب درامد دلاری سریع دوری کنید و برای کسب درآمد مطلوب چند ماه و یا حتی چند سال زمان در نظر بگیرید.

 

منبع:

ویتاورس (https://vittaverse.com/fa )