معامله در لایت فارکس چه مزایایی دارد؟ | بررسی بروکر لایت فارکس

فعالیت در بازار مالی فارکس نیازمند بستری برای انجام معاملات است. بروکرها با ارائه پلتفرم‌های معاملاتی این بستر را برای معامله گران فراهم می‌سازند. در حال حاضر تعداد بسیار زیادی از کارگزاری‌ها در سراسر دنیا مشغول به خدمات‌رسانی در حوزه فارکس به مشتریان خود هستند. بروکر لایت فارکس نیز یکی از کارگزاری‌های شناخته شده در ایران و بسیاری از کشورهای دیگر است که دارای ویژگی‌های مربوط به خود است. کسانی که قصد افتتاح حساب در لایت فارکس را دارند بهتر است قبل از هر کاری با ویژگی‌های این بروکر آشنا شوند.

لایت فارکس چیست؟

لایت فارکس یکی از بروکرهای با سابقه در بازار مالی فارکس است که بیش از ۱۸ سال است در این بازار فعالیت می‌کند. رابط کاربری این بروکر بسیار ساده و آسان است و از ۲۱ زبان اصلی دنیا و به ویژه فارسی پشتیبانی می‌کند. کاربران لایت فارکس می‌توانند حساب‌های متنوعی را در این بروکر افتتاح کنند و با اتصال آن به پلتفرم‌های معاملاتی متاتریدر ۴.۵ و Ctrader از خدمات این کارگزاری استفاده کنند. این پلتفرم معاملاتی قابل نصب بر روی موبایل و همچنین دسکتاپ کامپیوتر است. لایت فارکس در سال ۲۰۱۷ و با عوض شدن مدیریت به لایت فایننس تغییر پیدا کرد. دفتر مرکزی لایت فارکس در قبرس قرار دارد اما رگوله برای ایرانیان از جزیره سنت وینسنت دریافت شده است.

میزان اسپرد در لایت فارکس متعادل است و علاوه بر آن مطالب آموزشی مناسبی در قالب مقالات و ویدئوهای آموزشی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. تنوع در حساب‌های معاملاتی و به ویژه حساب‌های سنت که تنها با پرداخت ۱ دلار امکان افتتاح دارند از مهم‌ترین ویژگی‌های لایت فارکس به شمار می‌رود. در ادامه مطلب بیشتر با مزایای این بروکر آشنا خواهیم شد.

مزایا و ویژگی‌های بروکر لایت فارکس

برای آن‌که بروکر لایت فارکس را انتخاب کنید، بهتر است که مزایا و ویژگی‌های آن را بشناسید؛ پس در ادامه با ما همراه باشید.

تنوع در حساب‌های معاملاتی

یکی از بزرگترین مزایای بروکر لایت فارکس امکان افتتاح حساب‌های متفاوت در آن است. به طور کلی حساب‌های کلاسیک، ECN و سنت در لایت فارکس قابل افتتاح هستند. هر یک از این حساب‌ها ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند که به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

حساب‌های استاندارد

معمول‌ترین حساب در بروکر لایت فارکس حساب استاندارد است که با حداقل ۵۰ دلار امکان افتتاح آن وجود دارد. کاربران با افتتاح این حساب بونوس ۳۰ درصدی از مبلغ اولیه واریز دریافت می‌کنند. نهایت لوریج قابل استفاده در این نوع از حساب ۱:۱۰۰۰ است. کاربران این حساب‌ها را می‌توانند به برنامه‌های متاتریدر ۴ و ۵ متصل کنند. اسپرد تعلق گرفته در این حساب شناور است و از ۱.۸ پیپ محاسبه می‌شود. باداینکه اسپرد این نوع حساب از حساب‌های ECN بیشتر است اما در عوض کمیسیون بایت واریز دریافت نمی‌شود. معامله گران بدون محدودیت و با استاپ اوت ۲۰ درصد امکان سفارش‌گذاری در این حساب را دارند.

حساب ECN

حساب‌های پیشرفته ECN بیشتر مناسب افراد حرفه‌ای و اسکلپرها است. معاملات در این نوع حساب با سرعت و دقت بسیار بالایی اجرا می‌شوند. معامله گران امکان معامله در زمان خبر را دارند و محدودیت زمانی در معاملات وجود ندارد. میزان لوریج در این حساب مانند حساب‌های استاندارد است و سفارشات بدون ریکویت انجام می‌شوند. در این حساب نیز اسپرد شناور است و از از مقدار صفر شروع می‌شود. بر خلاف حساب‌های استاندارد در این نوع از حساب‌ها به ازای هر لات معامله در جفت ارزهای اصلی، کراس، فرعی و فلزات ۷ دلار و در نفت ۵۰ سنت، در سهام ۲۵ سنت و در شاخص‌های سهام ۵ دلار دریافت می‌شود.

حساب‌های سنت

این نوع از حساب در واقع همان حساب‌های استاندارد هستند با این تفاوت که اسپرد بالاتری دارند و حجم لات‌ها ۰.۰۱ حساب‌های دیگر و بر اساس سنت نمایش داده می‌شود. افتتاح این نوع حساب تنها نیازمند ۱ دلار است.

ریبیت لایت فارکس

لایت فارکس از طریق برخی ارائه دهنده‌های ریبیت به مشتریان خود تخفیفاتی را در قالب‌های مختلف ارائه می‌کند. این تخفیفات بخش ویژه‌ای از هزینه‌های معاملاتی معامله گران را به آن‌ها باز می‌گرداند.

تنوع در راه‌های واریز و برداشت وجه

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب یک بروکر خوب وجود راه‌های واریز و برداشت متنوع است. لایت فارکس در این زمینه مناسب عمل کرده و راه‌های زیر را جهت انجام تراکنش در اختیار مشتریان خود قرار داده است.

تراکنش در لایت فارکس از طریق رمز ارزهای مانند بیت کوین، بیت کوین کش، اتریوم، تتر و مونرو و همچنین تراکنش از طریق برنامه تاپ چنج قابل انجام است.

کمیسیون در لایت فارکس

لایت فارکس برای تراکنش‌های واریزی هیچگونه کمیسیونی را در نظر نگرفته است. همچنین کمیسیون برداشت از طریق تتر و تاپ چنج نیز صفر و از طریق وب مانی ۲.۵ درصد است. نکته قابل توجه در مورد آن است که چنانچه بلافاصله بعد از واریز هیچگونه فعالیتی در این بروکر صورت نگیرد هنگام برداشت ۷ درصد کمیسیون از مبلغ در حال انتقال کمیسیون دریافت می‌شود.

تنوع در نمادهای معاملاتی

در بروکر لایت فارکس افراد با سلیقه‌ها و استراتژی‌های مختلف امکان انتخاب نمادهای معاملاتی مختلف را دارند. کاربران این بروکر امکان معامله انواع جفت ارزهای فارکس، معامله کالاهای اساسی مانند نفت و طلا، رمز ارزهای اصلی مانند بیت کوین، شاخص‌های مهم جهانی مانند داوجونز و سهام شرکت‌های بزرگ دنیا که به طور کلی بیش از ۱۵۰ نماد معاملاتی می‌شوند را دارند.

پشتیبانی فارسی

پشتیبانی از زبان فارسی یکی از بارزترین ویژگی‌های بروکر لایت فارکس است که ایرانیان می‌توانند به راحتی و از طریق زبان فارسی مشکلات خود را با تیم پشتیبانی مطرح کنند. تیم پشتیبانی فارسی بروکر لایت فارکس از طریق تلگرام فارسی پاسخگوی مشتریان است. همچنین این تیم به صورت ۲۴ساعته و در ۵ روز کاری از طریق چت آنلاین و ایمیل و به صورت نیم روزی از طریق تماس تلفنی در خدمت مشتریان است.

خلاصه مطلب

به طور کلی انتخاب بروکر امری کاملا شخصی است و هر فرد با توجه به نیازمندی‌های شخصی این کار را انجام می‌دهد. با این وجود می‌توان گفت که بروکر لایت فارکس یکی از کارگزاری‌های بین المللی است که امکانات مورد نیاز قشر عظیمی از معامله گران با نقطه نظرات مختلف را پوشش می‌دهد و علاوه بر آن سابقه نسبتا طولانی در بازار فارکس را دارد که نشان از میزان اعتبار نسبی این بروکر است.