مطهری: امام خمینی نظامیان را از ورود به سیاست نهی کردند

علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اظهارات اخیر او در پاسخ به پیشنهاد مذاکره ترامپ گفت: امام خمینی بارها نظامیان را از ورود به سیاست نهی‌کردند چون موجب اختلاف میان آنها می‌شود و از کار اصلی خود باز می‌مانند. جناب‌عالی و سایر برادران مجاهد و خوب ما در سپاه در موضوعی مانند مذاکره یا عدم مذاکره با آمریکا باید تابع تصمیم مقامات عالی نظام باشید.
علی مطهری در این نامه که در کانال تلگرامی او منتشر شده، آورده است: «سرلشکر محمدعلی جعفری، در نامه‌ای که در پاسخ به اظهارات اخیر آقای ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، منتشر کرده‌اید خطاب به او فرموده‌اید: بدانید مردم ایران هرگز به مسئولین خود اجازه مذاکره و ملاقات با شیطان بزرگ را نمی‌دهند... شما این آرزو را به گور خواهید برد که مقامات جمهوری اسلامی ایران اجازه ملاقات با شما را از ملتشان دریافت کنند... این یک آرزویی است که تا پایان دوران ریاست‌جمهوری‌تان با شما همراه خواهد ماند و حتی روسای‌جمهوری بعدی آمریکا هم آن را نخواهند دید.» این عضو فراکسیون امید مجلس، با اشاره به استناداتی موضع‌گیری اخیر فرمانده سپاه را به چالش کشیده و نوشته است: «این مطلب که در شرایط موجود، مذاکره با آمریکا که از موضع نقض پیمان و اعمال تحریم و تحقیر ملت ایران وارد شده، به صلاح و نفع کشور و انقلاب اسلامی نیست. جناب‌‌عالی و سایر برادران مجاهد و خوب ما در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در موضوعی مانند مذاکره یا عدم مذاکره با آمریکا باید تابع تصمیم مقامات عالی نظام باشید نه این‌که راساً به عنوان فرمانده کل سپاه اظهارنظر کنید. علاوه بر این‌که اعلام چنین نظراتی به نمایندگی از ملت باید توسط نماینده و منتخب ملت یعنی رئیس‌جمهور انجام شود نه هر مقامی». او در ادامه نوشت: «امام خمینی(ره) بارها نظامیان را از ورود به سیاست نهی کردند چون موجب اختلاف میان آنها می‌شود و از کار اصلی خود بازمی‌مانند. این جمله امام(ره) معروف است که در پاسخ به اظهارنظر یکی از فرماندهان سپاه درباره مسئله‌ای که در مجلس مطرح بود، فرمودند: به سپاه چه مربوط که در مجلس چه می‌گذرد؟»
مطهری با بیان اینکه یکی از معضلات کشور ما دخالت نهادها و مقامات مختلف در کار یکدیگر است، تصریح کرد: «اگر مجلس و دولت و قوه قضائیه و شوراهای عالی امنیت ملی و انقلاب فرهنگی و فضای مجازی و نیروهای مسلح و مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس خبرگان رهبری و شورای نگهبان هر یک کار خود را درست انجام دهند و وارد حوزه دیگر نشوند وضع کشور سامان بهتری می‌یابد».