تصاویر هولناک یک شکنجه دهه هفتادی

شهروند| عامل آزار و اذیت دختر جوان در سیرجان بازداشت شد.  پسر جوانی که عامل این حادثه بود، از سوی پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد. متهم این پرونده دختر جوان را بشدت مورد ضرب و شتم و آزار و اذیت قرار داده بود. متهم بازداشت‌شده صحنه‌هایی از آزار و اذیت دختر جوان را در اینستاگرامش منتشر کرده بود و پلیس با استفاده از این سرنخ توانست او را شناسایی و دستگیر کند. در این پرونده یک نفر دیگر هم به‌عنوان همدست متهم بازداشت شده است. نفر دوم کسی است که از صحنه‌های شکنجه این دختر جوان فیلمبرداری کرده است. خبر دستگیری این متهمان را دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان  اعلام کرد. به گفته این مقام قضائی به این پرونده به‌طور ویژه و خارج از نوبت رسیدگی می‌شود. هرچند تاکنون هیچ مقام رسمی به  انگیزه متهم از این اقدام جنون‌آمیز اشاره نکرده است، اما فیلم کوتاه منتشرشده از سوی متهم و صحبت‌های ردوبدل شده بین او و دختر جوان در آن فیلم نشان می‌دهد متهم به دلیل توهین او به دختر مورد علاقه‌اش در شبکه‌های اجتماعی دست به چنین اقدامی زده است.
ماجرای این پرونده عجیب با انتشار یک فیلم کوتاه در شبکه‌های اجتماعی شروع شد؛ چند دقیقه فیلم که ضرب و شتم و شکنجه شدید یک دختر جوان در آن به تصویر کشیده. آن‌طور که در این فیلم مشخص است دختر جوانی در یک خانه باغی در محلی دورافتاده در اطراف سیرجان از سوی پسری جوان که در فیلم امیر صدایش می‌زند، بشدت کتک می‌خورد. در این ویدیوی دلخراش 3 دقیقه‌ای دختر جوان بی‌خبر از همه جا در خانه را به روی امیر و دوستش محمد باز می‌کند، بدون آن‌که بداند چه نقشه شومی در انتظارش است. عامل این حادثه در این فیلم می‌گوید که دختر جوان را از تهران به سیرجان کشانده، تا انتقام رفتارها و صحبت‌های زشت او را درباره دختر مورد علاقه‌اش بگیرد. متهم اصلی این پرونده در صحنه‌های مختلف این فیلم چند دقیقه‌ای به دفعات از او می‌خواهد تا از ناسزاهایی که به دختر مورد علاقه‌اش در شبکه‌های اجتماعی بیان کرده، عذرخواهی کند، البته او این درخواست‌ها را به روش خودش یعنی توهین و ضرب و شتم دختر جوان انجام داده است.
در پیگیری‌های  خبرنگار «شهروند» مشخص شد دختری که در این فیلم مورد ضرب و شتم قرار گرفته، نه از تهران بلکه از یکی از شهرستان‌های کرمان به سیرجان رفته بوده و از قبل هم با امیر آشنایی داشته است. یکی از شهروندان سیرجانی که اطلاعات کاملی از این حادثه دارد به «شهروند» می‌گوید: «هر دو متهم حدود 20‌سال و دختر هم که از اهالی یکی از شهرستان‌های نزدیک کرمان است، 15‌سال دارد. آگاهی سیرجان هر سه نفر را شناسایی و بازداشت کرده است، البته دختر جوان همراه با فیلمبردار آن صحنه‌ها به قید وثیقه آزاد شدند، اما عامل اصلی حادثه همچنان در بازداشت است.»
پس از انتشار این فیلم در فضای مجازی پلیس به دستور مقامات قضائی پیگیر این پرونده و درنهایت موفق به شناسایی و دستگیری دو نفر در این ارتباط شد. دو نفری که به گفته مقامات قضائی، عامل اصلی این آزار و اذیت با قرار بازداشت روانه زندان شده و نفر دوم که از صحنه‌های شکنجه این دختر فیلمبرداری کرده، هم دستگیر شده است. محسن نیکورز، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان دراین‌باره گفت: «دو نفر از عوامل آزار و اذیت یک دختر جوان در سیرجان که فیلم آن در فضای مجازی منتشر شده است، دستگیر شدند.»


به گزارش ایسنا، «محسن نیکورز» گفت: «با دستور رئیس‌کل دادگستری استان کرمان پرونده آزار و اذیت دختر جوان در سیرجان به صورت ویژه و خارج از نوبت رسیدگی می‌شود و دستگاه قضائی با عاملان این حادثه  قاطعانه برخورد می‌کند.»
او با اشاره به این‌که درحال حاضر متهم اصلی با صدور قرار بازداشت از سوی  معاون دادستان (قاضی ویژه رسیدگی به جرایم سایبری) روانه زندان شده، گفت: «در این رابطه شخصی هم که اقدام به فیلمبرداری کرده بود، شناسایی و به همراه ضارب اصلی دستگیر شده است.»