۲۰۰ خانه و خودروی سازمانی در اختیار مدیران اسبق شهرداری است

آرمان: پیروز حناچی از آن دسته از شهردارانی است که به هم‌اندیشی، مشاوره و خرد جمعی بسیار بها می‌دهد. از این جهت است که وی در هر حوزه‌ای تا حد ممکن تلاش می‌کند با صاحب نظران و کارشناسان آن حوزه به بحث و تبادل نظر بپردازد. در همین راستا شهردار تهران روز گذشته در جلسه شورای معاونان و مشاوران حاضر شد و به گفت‌وگو در باب مسائل و مشکلات کلانشهر تهران پرداخت. حناچی با انتقاد از برخی اختلاف نظرها و کشمکش‌ها در درون مدیریت شهری اذعان کرد: «اگر قرار باشد که من وقت عمده خود را صرف حل مشکلات داخلی سازمان کنم دیگر به سایر مشکلات نمی‌توانم رسیدگی کنم. ما یک تیم و یک خانواده هستیم که باید به همدیگر کمک کنیم مشکلات برطرف شود.» همچنین برخی معاونان نیز در حوزه‌های تحت اختیار خود گزارش‌هایی را به شهردار ارائه کردند. در این مراسم از شجاع پوریان معاون پیشین امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تقدیر شد.
200 خانه و خودرو در اختیار مدیران اسبق
شهردار تهران با بیان اینکه با توجه به بودجه‌ دولت برای سال آینده وضعیت اقتصادی پیچیده است، اظهار داشت: لازم است که خود را برای شرایط سخت‌تر آماده کنیم. مجموعه شهرداری باید هزینه‌های اضافه را کم کند. وضعیت امروز ما مانند آن پسر حاجی است که ورشکست شده، اما همچنان ولخرجی می‌کند. ایسنا نوشت، پیروز حناچی شهردار تهران در جلسه شورای معاونان و مشاوران گفت: چه معنایی دارد که شهرداری بزرگ‌ترین مجموعه حمل و نقل خودروی داخل سازمانی را داشته باشد یا 200 واحد مسکونی و خودروی سازمانی در اختیار افرادی باشد که چندین نسل از مدیریت و همکاری ایشان در شهرداری می‌گذرد، اما همچنان در منازل مسکونی شهرداری ساکن هستند و از خودروهای شهرداری استفاده می‌کنند؟ تمامی این موارد باید ساماندهی شوند. شهردار تهران از برخی اختلاف نظرها و کشمکش‌ها در درون مدیریت شهری انتقاد کرد و افزود: اگر قرار باشد که من وقت عمده خود را صرف حل مشکلات داخلی سازمان کنم دیگر به سایر مشکلات نمی‌توانم رسیدگی کنم. ما یک تیم و یک خانواده هستیم که باید به همدیگر کمک کنیم مشکلات برطرف شود. حناچی در ادامه به برخی از مجموعه‌‌های شهرداری اشاره کرد و یادآور شد: اگر برخی از این مجموعه‌ها در اختیار بخش خصوصی بود درآمد زیادی تولید می‌کرد، اما متاسفانه ما از این مجموعه‌ها نمی‌توانیم به خوبی استفاده کنیم که باید فکری به حال آن کرد. شهردار تهران بر اصلاح ساختار شهرداری تاکید کرد و ابراز داشت: به نظر من هیچ جراحی نمی‌تواند روی خود یک عمل سخت انجام دهد. به نظر می‌رسد برای جراحی در ساختار شهرداری باید به سراغ کسانی برویم که تجربه این کار را داشته‌اند و از آنها کمک بگیریم.
عدم آمادگی تهران بر‌ای زلزله


رئيس سازمان پيشگيري و مديريت بحران تهران به ارائه گزارشی از وضعیت تهران در شرایط بحرانی پرداخت و تاکید کرد: بر اساس آمار هر ۲۰۰سال در تهران یک زلزله بزرگ رخ می‌دهد، اما از زلزله قبل در تهران حدود ۲۳۰ سال گذشته است و تهران آمادگی مقابله با بحرانی که ناشی از این زلزله بزرگ است را ندارد. احمد صادقی در ادامه گفت: بیشترین تمرکز از دهه‌های قبل برای مقابله با بحران در تهران در زمینه زلزله بوده است و سایر بحران‌ها مورد توجه قرار نگرفته‌اند. این در حالی است که ۵۲نوع حادثه در کمین شهروندان تهرانی است که اگر بوی نامطبوع اخیر را هم به آن اضافه کنیم به 53 مورد افزایش پیدا می‌کند. یکی دیگر از موضوعاتی که در جلسه شورای معاونان و مشاوران مطرح شد بوی نامطبوعی بود که در نقاط مختلف شهر تهران شهروندان را نگران کرده بود که حناچی درباره آن گفت: همکاران من در حال بررسی دقیق‌تر موضوع هستند و هنوز اطلاعات دقیقی در این باره منتشر نشده است، اما بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که نسبت معناداری بین تماس‌های شهروندان و مسیرهای خطوط فاضلاب وجود دارد. ابراهیم شیخ، معاون منابع انسانی نیز بیان کرد: با تلاش معاونت منابع انسانی تمام اطلاعات مربوط به کارمندان و کارگران شهرداری در سامانه شهرداری ثبت شده و همگان می‌توانند آن را رویت کنند. وی بیان کرد: این یک گام بلند در جهت شفاف‌سازی فعالیت‌ها در شهرداری و در راستای شعار‌هایی است که اعضای شورای شهر داده بودند. محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل شهرداری هم در این جلسه اعلام کرد که قرارداد ساخت ۳۷۶ واگن با یک شرکت چینی به قیمت هر واگن ۸۵۲ هزار یورو روزهای آینده نهایی خواهد شد. این در حالی است که همه واگن‌ها پیش‌تر قرار بود با قیمت بالاتر از هزار و 300 هزار یورو وارد شوند که به دلیل نادرست بودن قیمت‌ها جلوی آن گرفته شده بود. در پایان جلسه روز گذشته از خدمات ولی‌ا... شجاع پوریان به عنوان معاون پیشین امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تقدیر شد و حکم مشاور شهرداری به وی اهدا شد.