برنامه دو خودروساز برای شکستن حباب قیمت ها

گروه‌های صنعتی ایران خودرو و سایپا با اخذ مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت از امروز برخی محصولات خود را به صورت اینترنتی فروش فوری می‌کنند.
اجرای فروش فوری محصولات ایران خودرو از امروز به صورت روزانه و مستمر از ساعت 10 صبح هر روز از طریق سایت فروش اینترنتی شرکت به نشانی www.esale.ikco.ir آغاز می‌شود.
در این پیوند، ایران خودرو اعلام کرده به منظور کوتاه کردن دست واسطه‌ها و رسیدن محصولات به دست مصرف کنندگان نهایی، از محدودیت‌هایی همچون هر کد ملی یک دستگاه خودرو، ثبت‌نام افرادی که طی 18 ماه گذشته ثبت‌نام داشته اند، ممکن نبودن ثبت‌نام برای افراد زیر 18 سال و غیره استفاده خواهد کرد.
همچنین گروه خودروسازی سایپا نیز برای کنترل قیمت‌ها در بازار فروش فوری محصولات خود را آغاز می‌کند؛ به گفته مسئولان این شرکت خودروسازی، در این طرح هر مشتری با کد ملی و کدپستی می‌تواند یک خودرو خریداری کند.


برپایه این گزارش، گروه خودروسازی سایپا با مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت 20 درصد از ظرفیت تولید خود را با قیمت اعلامی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در این طرح فروش فوری خواهد کرد.
پیشتر «مصطفی خان کرمی» معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو اعلام کرد، میزان تعهدهای معوق این شرکت با تحویل روزانه بیش از یکهزار و 500 دستگاه خودرو تا پایان سال کاهش خواهد یافت.
همچنین گروه خودروسازی سایپا اعلام کرد: در راستای روند رو به رشد تولید، هفته گذشته به صورت میانگین روزانه 2 هزار و 62 دستگاه خودرو تولید و به بازارعرضه شده و این روند ادامه دارد.
رئیس انجمن قطعه سازان با بیان اینکه هیچ دلیل خاصی برای افزایش قیمت خودرو در روز‌های اخیر وجود ندارد، این افزایش را ناشی از حباب دانست.
محمدرضا نجفی منش درباره افزایش قیمت خودرو در روز‌های اخیر گفت: شرایط امروز بازار خودرو هیچ تغییری نسبت به ماه‌های گذشته نداشته و این افزایش قیمت حبابی است که بزودی نیز از بین خواهد رفت.
وی با بیان اینکه افزایش قیمت خودرو‌های داخلی در روز‌های اخیر هیچ دلیل مشخصی ندارد، افزود: این افزایش قیمت ناشی از عدم عرضه خودرو در بازار نیست و بیشتر دلالی است.
رئیس انجمن قطعه سازان در عین حال گفت: در دو ماهه اخیر و از آنجایی که خودروسازان بدهی خود را به قطعه سازان نداده اند، تولید خودرو کاهش یافته، اما این موضوع عامل افزایش قیمت در روز‌های اخیر نیست.
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی افزود: خودروسازان 12 تا 13 هزار میلیارد تومان بدهی به قطعه سازان دارند؛ درحالی که اگر از ابتدای سال اجازه داده می‌شد تا قیمت خودرو به تدریج بالا برود، امروز تولید نیز اُفت نمی‌کرد.
سایر اخبار این روزنامه
اخبار کوتاه اقتصادی برنامه دو خودروساز برای شکستن حباب قیمت ها رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از مردم استان آذربایجان شرقی: از ظرفیت فراوان کشور برای حل مشکلات استفاده شود نیم نگاهی به کارنامه درخشان استانداری آذربایجان شرقی دردهه فجر امسال افتتاح بیش از دو هزار طرح و آغاز عملیات اجرایی 31 پروژه در آذربایجان شرقی افشای ارتباط طولانی عادل الجبیر با موساد مادرانی قوی‌تر از موشک و بمب هسته‌ای معامله با خون مردم فلسطین رئیس سازمان انرژی اتمی:‏ ایران به 15 کشور رادیودارو صادر می‌کند با حضور رئیس جمهور؛ بهره‌برداری از فاز سوم پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس در عملیات قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه؛ سه تن از تروریست‌های حادثه سیستان دستگیر شدند ضربه به باند فساد ارزی در مازندران نشست مونیخ؛ آوردگاه پیروزیهای دیپلماتیک برای ایران سفر رئیس مجلس به پکن لاریجانی: ایران و چین همواره روابط خوبی با یکدیگر داشته‌اند کمپین تامین سبدغذای عیدانه مددجویان بهزیستی آغاز شد دانشگاه‌های تهران و سنت پترزبورگ تفاهم نامه امضا کردند رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از مردم استان آذربایجان شرقی: از ظرفیت فراوان کشور برای حل مشکلات استفاده شود رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از مردم استان آذربایجان شرقی: از ظرفیت فراوان کشور برای حل مشکلات استفاده شود رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از مردم استان آذربایجان شرقی: از ظرفیت فراوان کشور برای حل مشکلات استفاده شود رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از مردم استان آذربایجان شرقی: از ظرفیت فراوان کشور برای حل مشکلات استفاده شود رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از مردم استان آذربایجان شرقی: از ظرفیت فراوان کشور برای حل مشکلات استفاده شود