مسئول سابق امور اخلاقی کاخ سفید: ترامپ باید برکنار شود

مقام ارشد امور اخلاقی سابق کاخ سفید گفت: دونالد ترامپ باید از ریاست جمهوری برکنار شود، چون وضعیت اصلا خوبی به لحاظ روحی ــ روانی ندارد.
به‌ گزارش ‌ایسنا، ‌به نقل از ایندیپندنت، ریچارد پینتر که سابقه خدمت به عنوان وکیل امور اخلاقی جرج دبلیو بوش در فاصله 1384 تا 1386 را دارد به شبکه MSNBC، گفت‌: اعلام وضعیت اضطرار ملی ازسوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به بهانه مهاجرت غیر قانونی " به وضوح یک کار غیر قانونی" و محصول وضعیت روانی ترامپ است.
پینتر خاطر نشان کرد: رئیس جمهور اصلا به لحاظ روحی ــ روانی وضعیت خوبی ندارد. من فکر می‌کنم او به طرزی افراطی خودشیفته است و دیوارش یعنی چیزی که او می‌خواسته را برآورده نکرده‌اند و به همین خاطر واکنشی از فرط خشم نشان می‌دهد.
وی در ادامه‌ تصریح کرد: ترامپ از کنترل خارج شده و جواب منفی از جانب کنگره را نخواهد پذیرفت. او قرار است این طور عمل کند و می‌خواهد بر این نحوه عمل پافشاری کرده و کشور را چند تکه کند. این مغایر با قانون اساسی و غیر قانونی است.


پینتر اضافه کرد: او قابلیت انجام این شغل را ندارد. واقعا لازم است که او بر طبق متمم "25" قانون اساسی بر کنار شود، اما کابینه‌اش را با کسانی پر کرده است که نمی‌خواهند چنین متممی را اجرایی کنند و کنگره هم ظاهرا تمایلی به این که برای استیضاح ترامپ و بر کناری‌اش تلاش کند، ندارد.
روز دوشنبه یک ائتلاف از 16 ایالت آمریکا تحت رهبری ایالت کالیفرنیا، از دولت ترامپ به خاطر وضعیت اضطراری که چند روز پیش اعلام کرد تا بودجه ساخت دیوار در مرز مکزیک را به دست بیاورد شکایت کردند.
سایر اخبار این روزنامه
با وجود تحریم‌های آمریکا؛ صادرات نفت ایران افزایش یافت متن سخنان وزیر خارجه کشورمان در کنفرانس امنیتی مونیخ پوتین در سخنرانی سالیانه مجلس فدرال روسیه: خاک آمریکا را درصورت تهدید هدف قرار می دهیم مشاور سابق سنای آمریکا: دمکرات‌ها به طور جدی در پی برکناری ترامپ هستند مسئول سابق امور اخلاقی کاخ سفید: ترامپ باید برکنار شود وزیر بهداشت: سال آینده کمبود دارو نخواهیم داشت ارتش ونزوئلا دست رد به سینه ترامپ زد رئیس دفتر رئیس جمهور: دولت هرگز با معیشت مردم بازی سیاسی نمی‌کند واکنشها به پرداخت پول سهامداران شاندیز از بیت‌المال و تکذیب خبر توسط واعظی تحلیل سیاسی هفته طی حکمی ازسوی دکتر روحانی؛ دکتر محمد حاتمی به عنوان «رئیس سازمان نظام روان‌شناسی» منصوب شد درجلسه هیات دولت به ریاست دکتر روحانی؛ مهم‌ترین اقدامات ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور بررسی شد طرح ترافیک در پنجشنبه‌های اسفند اجرا می‌شود دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران با مشاور عالی سلطان قابوس