برگزاری همایش «سپاس از ایران» در بغداد/حشد‌الشعبی: ایرانی‌ها اولین حامی ما در جنگ با داعش بودند

همایش «سپاس از ایران» با شعار «خون ما یکی است» (دمنا واحد)، همزمان با سالروز تشکیل بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) به همت احزاب، گروه‌ها و همچنین سازمان الحشدالشعبی عراق در بغداد برگزار شد و صدها شخصیت از عراق، لبنان و جمهوری اسلامی ایران در آن شرکت کردند. گفته می‌شود بیش از ۳۰۰ خانواده شهدا از ایران در این همایش شرکت کرده‌اند. به گزارش فارس، فرماندهان سازمان الحشدالشعبی عراق در همایش پاسداشت خانواده شهدای ایران در جنگ با داعش از حمایت‌های دولت و مردم ایران در این جنگ تقدیر و تشکر کردند.
«فالح الفیاض»، رئیس این سازمان در این همایش گفت: ایران، اولین حامی و پشتیبان عراق در مقابله با حملات وحشیانه و گسترده داعش بود.
او شهدا و خانواده‌های آن‌ها را مورد خطاب قرار داد و گفت: به شما افتخار می‌کنیم و در برابر شما سر تعظیم فرود می‌آوریم.
«هادی العامری»، رهبر ائتلاف الفتح عراق و رئیس سازمان بدر نیز در این همایش با بیان اینکه ایران آنچه در توان داشت برای دفاع از عراق و مقدسات این کشور تقدیم کرد، اظهار داشت: زمانی که همه داشتند تماشا می‌کردند، جمهوری اسلامی ایران انبارهای سلاح خود را برای عراق گشود و در پشتیبانی از عراق در جنگ با داعش نقش بزرگی داشت.
«ابومهدی المهندس»، معاون الحشد الشعبی عراق نیز از حمایت‌های ایران در جنگ علیه داعش تقدیر کرد و گفت: اگر ایران نبود، عراقی سلاح جنگیدن با داعش را نداشت. معاون رئیس الحشد الشعبی گفت: سال ۲۰۱۴ (سال اشغال موصل از سوی داعش)، انبارهای تسلیحات ما خالی بود و این ایران بود که به کمک ما آمد و سلاح داد. ما در نبرد [شهر] بیجی در سال ۲۰۱۶ حتی یک گلوله هم نداشتیم. وی از نقش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حزب‌الله در جنگ علیه داعش تقدیر کرد و گفت: سپاه و حزب‌الله در تحقق پیروزی بر تروریسم نقش گسترده‌ای داشتند.