سرپرست سازمان تامین اجتماعی: حقوق حداقل بگیران تامین اجتماعی به حدود 2 میلیون تومان می‌رسد

سرپرست سازمان تامین اجتماعی گفت: حقوق حداقل بگیران سازمان تامین اجتماعی با تمهیدات اندیشیده شده به حدود 2 میلیون تومان می‌رسد.
محمد حسن زدا افزود: امسال حقوق حداقل بگیران سازمان تامین اجتماعی 36 و نیم درصد افزایش می‌یابد که به طور میانگین هر مستمری بگیری که یک میلیون و 100 هزار تومان گرفته است، مستمری‌اش به یک میلیون و 500 هزار تومان می‌رسد و با مزایای جانبی شامل حق همسر، حق اولاد، بن و حق مسکن این رقم به 2 میلیون تومان می‌رسد.
وی افزود: افزایش حقوق مستمری بگیران به عنوان یک چالش است، چون دو گروه حداقل بگیران و سایر سطوح هستند که براساس ماده 101 قانون تامین اجتماعی می‌بایست حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران حداقل بگیر از حداقل تعیین شده در سال کمتر نباشد که به همین منظور حقوق حداقل بگیران 36 و نیم درصد رشد حقوق را شاهد خواهند شد.
وی گفت: براساس ماده 96 قانون تامین اجتماعی برای سایر سطوح نیز که افزایش مستمری بازنشستگان به عهده سازمان تامین اجتماعی است، ملاک هرساله نرخ تورم بود اما امسال با همکاری و پیشنهاد کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی، 13 درصد و 261 هزار تومان دارد.


زدا ادامه داد: البته در 5 تا 6 سال گذشته مابه التفاوت حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان زودتر از ماه‌های تیر تا شهریور پرداخت نمی‌شد اما امسال به دلیل درک شرایط اقتصادی و وضعیت بازنشستگان، اقدامات اولیه را برای پرداخت این مابه التفاوت در اردیبهشت انجام داده ایم.
وی اضافه کرد: به همین منظور برای اولین بار مابه التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران از اردیبهشت ماه اعمال می‌شود و همراه با حقوق دو گروه حداقل بگیران و سایر سطوح، این مابه التفاوت پرداخت خواهد شد. البته برای مابه التفاوت فروردین ماه در صورتی که اعتبار مورد نیاز آن تامین شود همراه با حقوق اردیبهشت در غیر این صورت همراه با حقوق در خردادماه پرداخت می‌شود.
سرپرست سازمان تامین اجتماعی افزود: با این میزان افزایش حقوقی که برای مستمری بگیران و بازنشستگان در سال 98 اعمال می‌شود، هر ماه یک هزار و 400 میلیارد تومان و در طول سال 17 هزار میلیارد تومان به هزینه‌های سازمان تامین اجتماعی اضافه می‌شود.
وی در مورد گروه‌هایی که کمتر از 30 سال یا به عبارتی حدود 10 سال یا بیشتر حق بیمه پرداخت کرده‌اند و از حق مستمری بازنشستگی کمتری برخوردار هستند، گفت: این افراد حقوقی متفاوت با افرادی دارند که 30 سال حق بیمه پرداخت کرده‌اند به عنوان مثال برای فردی که 10 سال حق بیمه پرداخت کرده و حدود 500 هزار تومان مستمری دریافت می‌کند، نیز 36،5 درصد به این میزان اضافه می‌شود.
سایر اخبار این روزنامه
سرپرست سازمان تامین اجتماعی: حقوق حداقل بگیران تامین اجتماعی به حدود 2 میلیون تومان می‌رسد دادستان‌های سابق آمریکا: ترامپ باید محاکمه شود کارشناس سازمان ملل: تحریم آمریکا علیه ایران نقض حقوق بشر است دکتر روحانی در تماس تلفنی رئیس‌جمهور عراق: اجرای توافقات میان تهران – بغداد گامی ارزنده در مسیر توسعه شتابان روابط دو کشور است رئیس جمهور در گفت وگوی تلفنی امیر قطر: روابط ایران و قطر برادرانه، رو به توسعه و به نفع دو ملت و ملتهای منطقه است ترامپ سرباز محکوم به قتل زندانی عراقی را عفو کرد شورای عالی انتخابات ترکیه اعلام کرد؛ ابطال نتایج انتخابات شهرداری اسلامبول روزنامه نگار لبنانی: اعراب باید از خواب بیدار شوند صدور احکام اعدام و حبس طولانی‌مدت برای ده‌ها بحرینی در 14 گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید شد پایبندی کامل ایران به برجام و حق اقدام متقابل دربرابر بدعهدی سازمان ملل: یمن با بدترین بحران انسانی در جهان مواجه است با حضور معاون رئیس‌جمهور و وزیر بهداشت صورت گرفت رونمایی از 4 داروی ایرانی ضد سرطان و دیابت در استان البرز معاون رئیس جمهور: تولید داروهای تحریمی در دستور کار است زمان واکنش جهانگیری: مردم کشور نسبت به سرنوشت دریاچه ارومیه حساسیت ویژه‌ای دارند نایب رئیس مجلس: اعلام نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره مصوبات مجلس خلاف قانون اساسی است سفر وزیر خارجه به مسکو احتمال برقراری عمره مفرده از نیمه دوم امسال رئیس جمهور حلول ماه مبارک رمضان را به سران کشورهای اسلامی تبریک گفت