بزن‌بزن به سبک بانوان فوتبالیست!

آرمان: فوتبال علاوه بر جذابیت‌هایی که دارد، ورزشی است که پتانسیل خشن‌بودن را دارد و در برخی اوقات در حد ورزش‌های رزمی به خشونت کشیده می‌شود. این‌بار در دیداری بین دو تیم فوتبال بانوان درگیری فیزیکی رخ داد.
ماجرا از زبان ذوبی‌ها
در جریان هفته شانزدهم لیگ‌برتر فوتبال بانوان دیدار دو تیم ذوب‌آهن اصفهان و شهرداری سیرجان که در ورزشگاه فولادشهر و با نتیجه 2 بر صفر به سود کرمانی‌ها برگزار شد با درگیری همراه بود تا حدی که یکی از بازیکنان ذوب‌آهن به‌خاطر ضربه‌ای که به سرش خورده بود، راهی بیمارستان شد.‌هاجر خراسانی سرپرست تیم ذوب‌آهن اصفهان در این خصوص گفت: تیم سیرجان بعد از اینکه در نیمه اول بازی گل زد، به وقت‌کشی روی آورد، تا حدی که دروازه‌بان این تیم بدون برخورد با کسی بیشتر از ۱۰ بار روی زمین افتاد. حرکات ورزشی و حرفه‌ای نبود. او در ادامه ادعا کرد: خانم جهان نجاتی (سرمربی شهرداری سیرجان) به حدی با داور خط حرف می‌زد که فکر می‌کنم تمرکز او را برای قضاوت برهم زده بود. آنها بازیکنم را جلوی چشمم زدند او را هل دادند به‌گونه‌ای که با سر به زمین خورد. اگر خانم جهان نجاتی مربی خوبی در حد تیم‌ملی است نباید به خودش اجازه بدهد فحاشی کند. او به پدر دروازه‌بانم که فوت‌شده توهین کرد و همین باعث ناراحتی او شد. او در واکنش به اظهارات جهان نجاتی مبنی بر اینکه در دقیقه ۸۳ و وقتی که بازیکن این تیم در حال خروج از زمین بود بازیکن ذوب‌آهن او را هل داد، گفت: من چنین چیزی ندیدیم. حرف برای زدن زیاد است. کاری نکنید که فوتبال بانوانمان محو شد.چیزهایی دیدم که تا به‌حال ندیده بودم. بازیکن حریف به‌راحتی به من توهین می‌کرد. خراسانی در ادامه افزود: اگر داور در نیمه اول حداقل دو نفر از سیرجان را اخراج می‌کرد چنین اتفاقاتی نمی‌افتاد. به‌نظرم به‌جای دو نفر باید پنج بازیکن این تیم اخراج می‌شد.
کرمانی‌ها چه گفتند؟


مریم جهان نجاتی سرمربی سیرجان اظهارداشت: در هفته شانزدهم لیگ‌برتر فوتبال بانوان مهمان تیم ذوب‌آهن بودیم. این بازی در شرایطی برگزار شد که نیمه نخست یک بر صفر به سود ما به پایان رسید. نیمه دوم در دقیقه 75 گل دوم را زدیم. پس از گل دوم بازیکنان تیم ذوب‌آهن مدام اعتراض‌هایی به داور داشتند و جو بازی را متشنج کردند. وی افزود: دقیقه 83 بازیکن مصدوم تیم را تعویض کردم. زمانی که بازیکن سیرجان در حال خروج از زمین بود یکی از بازیکنان ذوب‌آهن اورا هل داد. بازیکن سیرجان که از مقابل نیمکت ذوبی‌ها عبور می‌کرد آنها توهین‌های خود را شروع کردند و در نهایت به درگیری بین بازیکنان رسید. سرمربی سیرجان ادامه داد: تیم ما دو بر صفر از حریف جلو بود و تنها 7 دقیقه به پایان بازی باقی مانده بود و نیازی نداشتیم که جو بازی را خراب کنیم. اما تیم ذوب‌آهن که دو باخت برابر سیرجان داشت، نتوانست این نتیجه را بپذیرد و فضای بازی را به درگیری، خشونت و توهین کشاند. واقعا برای مربی تیم ذوب‌آهن متاسفم که با رفتاری آماتور برند ذوب‌آهن را این چنین زیر سوال برد. جهان نجاتی یادآورشد: در فضای مجازی عکس‌ها و پست‌هایی را منتشر می‌کنند که زیبنده فوتبال بانوان نیست. می‌گویند من توهین کردم. اگر این‌چنین است منتظر کمیته‌انضباطی هستم تا آنها قضاوت کنند. در فضای مجازی با انتشار مطالبی کذب حیثیت و آبروی ما را زیر سوال بردند دراین ماه مبارک و عزیز همه آنها را به خدا واگذار می‌کنم. وی تصریح کرد: فیلم بازی موجود است در تمامی صحنه‌ها تنها به‌دنبال خاتمه درگیری بودم و سعی کردم بازیکنان سیرجان را از این فضا دور کنم. دو بازیکن سیرجان اخراج شد و تیم ما در 15 دقیقه وقت اضافه‌ای که داور گرفته بود 9 نفره بازی را ادامه داد.
ناظر بازی
الهه کاظمی ناظر بازی در این مورد به ایسنا گفت: اتفاقاتی که افتاد فوتبال نبود، بیشتر به حاشیه‌های فوتبال مربوط می‌شد. فکر می‌کنم این دوتیم قبلا مشکل یا درگیری با هم داشتند یا خط و نشانی برای هم کشیدند چون چیزی که از بالا دیدم این بود که این دیدار نیاز به یک جرقه داشت تا آن اتفاقات بیفتد. جرقه هم از وقتی زده شد که شماره ۱۰ سیرجان هنگام تعویض با آرامش تمام زمین را ترک می‌کرد. او در این مورد افزود: بازیکنان سیرجان در نیمه اول سرعت بازی را کم می‌کردند و کمی وقت‌کشی داشتند؛ اما در نیمه دوم این موضوع بیشتر شد. ناظر بازی در پاسخ به این سوال که آیا بازیکن ذوب‌آهن هنگام تعویض بازیکن حریف را هل داده است؟ بیان کرد: گویا چنین اتفاقی افتاده ولی هل دادنی که منجر به درگیری شود نبوده است. یعنی از بالا که مشاهده می‌کردم رفتارش اینگونه بوده که می‌خواست بازیکن سیرجان زودتر زمین را ترک کند و به معنی شروع درگیری نبود. در فوتبال مردان و در کشورهای دیگر هم این موضوعی معمولی و عادی است. هیچ ‌ربطی به تیم‌ها ندارد و کمیته انضباطی برای تعیین مقصر باید موضوع را بررسی کند. کاظمی در مورد عملکرد تیم داوری در این بازی گفت: کار داوری خوب بود. نقطه قوتشان این بود که به‌خوبی در درگیری حضور داشتند و غائله را ختم بخیر کردند.