3 کشته و 15 زخمی در حمله با سلاح سرد در کاوازاکی ژاپن

در حمله یک فرد مسلح با چاقو به یک ایستگاه اتوبوس در شهر «کاوازاکی» ژاپن یک محصل 12 ساله و یک مرد 39 ساله به همراه عامل مسلح جان باختند و 15 محصل دیگر نیز زخمی شدند.
به گزارش خبرگزاری فارس،‌ شبکه «ان اچ کی» ژاپن گزارش کرد، یک فرد مسلح که در صحنه حادثه دستگیر شده بود، نیز جان خود را از دست داه است.
طبق این گزارش، دختر محصل 12 ساله، دانش‌آموز مدرسه خصوصی کاتولیک شهر کاوازاکی واقع در جنوب توکیو بود و درحال سوار شدن به اتوبوس مدرسه خود، مورد حمله فرد مظنون قرار گرفت.
راننده اتوبوس دبستان «کاریتاس» به ماموران پلیس گفت که مردی را دید که به سمت اتوبوس نزدیک می‌شود و چاقویی را با دو دست گرفته بود و به سمت افراد حمله‌ور شد.


طبق این گزارش، یک مرد 39 ساله نیز در این حادثه جان خود را از دست داد و وضعیت جسمانی یک زن نیز به شدت وخیم است و 15 دانش‌آموز دیگر نیز زخمی شده‌اند.
بنا به گزارش خبرگزاری «ان اچ کی»، یک فرد مظنون در این حادثه بعد از آنکه با چاقو، ضرباتی را به گردن خود وارد آورد، در صحنه ارتکاب جرم دستگیر شد اما سپس بر اثر وخامت جراحات، جان خود را از دست داد.
پلیس توکیو اعلام کرده است، که عامل این حمله یکی از شهروندان کاوازاکی بوده و حدود 50 سال سن داشته است.
انگیزه این اقدام هنوز نامشخص است اما مقامات امنیتی ژاپن اعلام کرده‌اند که هیچ نگرانی از یک تهدید امنیتی گسترده‌تر وجود ندارد.
طبق این گزارش، پیش از این نیز نمونه‌هایی از حمله مسلحانه با چاقو در ژاپن وجود داشته است.
حمله فوق، در روز پایانی سفر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از ژاپن صورت گرفت و ترامپ نیز در واکنش به این حمله گفت:‌«از طرف بانوی اول و خودم، می‌خواهم لحظه‌‌ای را به ابراز همدردی و دعا برای قربانیان حمله امروز صبح با چاقو در توکیو، تخصیص دهم».
وی ادامه داد: «تمامی مردم آمریکا در کنار مردم ژاپن هستند و برای قربانیان و خانواده‌های آنها اندوهیگن می‌باشند».
تصاویر ویدئویی از این حادثه نشان می‌دهد که افسران پلیس و اورژانس در محل جرم مستقر شده‌اند و محل حادثه مسدود شده است.
یکی از شاهدان ماجرا به شبکه ان اچ کی اعلام کرد که افرادی را دیده است که درحالی که غرق خون بودند، روی زمین دراز کشیده بودند.
براساس این گزارش، جرایم خشونت‌بار به ندرت در ژاپن رخ می‌دهد اما وقوع برخی حوادث جدی اینچنینی تاکنون چندین بار، بهت و حیرت را در میان مردم این کشور برانگیخته است.
در سال 1395، یک فرد مسلح به چاقو به آسایشگاه نگهداری معلولین در شهر کوچکی در نزدیکی توکیو حمله کرد و 16 نفر از بیماران را درحالی که خواب بودند، کشت.
در سال 1380 نیز، هشت کودک با حمله سرایدار سابق مدرسه خود که مسلح به چاقو بود، در «اوساکا» کشته شدند.
در سال 1389 نیز، 12 نفر در حمله عامل مسلح به چاقو به یک اتوبوس مدرسه در حومه توکیو جان خود را از دست دادند.
سایر اخبار این روزنامه
افزایش 5 هزار و 680 واحدی شاخص کل بورس دعوت نهادها و سازمانها از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس نصب تابلو ”خوش آمد گویی” به زبان عبری در مدینه منوره برای نخستین بار فشار دولت تاجیکستان بر خانواده شهید غازی فرانسه: جنگ یمن کثیف است عربستان و امارات به این جنگ پایان دهند بازدید معاون اول رئیس‌جمهور از نمایشگاه محصولات مددجویان کمیته امداد با مراجعه به پلیس آگاهی؛ نجفی به قتل همسر دومش اعتراف کرد نیویورک تایمز: غیرنظامیان یمن همچنان قربانی کمک‌های نظامی آمریکا به عربستان هستند 3 کشته و 15 زخمی در حمله با سلاح سرد در کاوازاکی ژاپن شورای نگهبان برای اظهارنظر درباره «لایحه تابعیت فرزندان زنان ایرانی» وقت خواست استقبال منطقه‌ای و بین‌المللی از پیشنهاد دکتر ظریف مبنی بر امضای معاهده عدم تعارض با کشورهای خلیج فارس ناکامی قطعی معامله قرن گلایه رئیس کل بانک مرکزی از کارشکنی بانک‌های کره در دسترسی ایران به منابع خود شهردار تهران تاکید کرد: برخورد با «شهروند» در صورت اثبات تخلف در موضوع برنج‌ها برگزیدگان نهایی فراخوان ملی پرسش مهر انتخاب شدند راه‌اندازی دو مسیر تاکسی هوایی تا پایان امسال دعوت نهادها و سازمانها از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس دعوت نهادها و سازمانها از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس دعوت نهادها و سازمانها از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس دعوت نهادها و سازمانها از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس دعوت نهادها و سازمانها از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس