ولایتی: بزرگ‌ترین ویژگی انقلاب احیای دین در زندگی مردم بود


علی‌اکبر ولایتی، مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل طی سخنانی در این مراسم که روز چهارشنبه (۹ مرداد) در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد، گفت: کمتر از چیزی که باید به حوزه انقلاب اسلامی‌ایران، به‌عنوان حرکتی بی‌نظیر در تاریخ بشر و تاریخ معاصر پرداخته می‌شد، توجه شده است.
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل افزود: بعد از جنگ جهانی دوم، دوقطبی‌های بسیاری در جهان شکل گرفت و در تمام تاریخ معاصر به‌ویژه قرن‌های ۱۸ تا ۲۰، انقلاب‌های بسیاری اعم از انقلاب کبیر فرانسه و انقلاب کمونیستی روسیه روی داد که هیچ‌کدام به‌اندازه انقلاب ایران، در سطح بین‌المللی حاوی پیام و جریان‌ساز نبوده است.
ولایتی تأکید کرد: این انقلاب تقلیدی و نمونه‌برداری نشده بود و حتی بعدازآن هم مانند انقلاب ایران در جهان سوم دیده نشد و امثال انقلاب الجزایر یکی از نمونه‌های موفقی بود که بسیار کوچک‌تر از ابعاد انقلاب ایران به شمار می‌رود.
رئیس هیئت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی‌گفت: مهم‌ترین دستاورد انقلاب در عرصه بین‌المللی این بود که دین‌گریزی را به دین‌پذیری تبدیل کرد. در تمامی‌انقلاب‌های قبل از انقلاب ایران مانند انقلاب‌های فرانسه و روسیه، جدایی دین از سیاست مطرح بوده و همواره انقلاب‌های غربی به دنبال خانه‌نشینی و کلیسانشین کردن دین بودند، اما بزرگ‌ترین ویژگی انقلاب ما احیای دین در زندگی مردم بود.


وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی‌ایران بااصالت‌ترین انقلاب جهان است و خدمات بزرگی در به صحنه آوردن مردم و عجین کردن آنها با دین داشته تصریح کرد: بعد از انقلاب، زندگی مردم با دین عجین شده و امروز فضائل دینی با ویژگی‌های فردی و جمعی ایرانیان آمیخته است و هر چه که امروز در محور مقاومت دیده می‌شود و تمام تحولات منطقه در سایه همین انقلاب است.
ولایتی با‌ اشاره به نامه امام خمینی(ره) به گورباچف مبنی بر اینکه نظام کمونیستی به پایان رسیده است، عنوان کرد: امروز ایران توانسته است حرکتی به‌وجود بیاورد که هر چه از عمر آن می‌گذرد، شکوفاتر می‌شود و تهدیدهای بسیاری ازجمله جنگ تحمیلی را از سر گذرانده است و خواهد گذراند و بی‌تردید چشم‌انداز انقلاب اسلامی‌بسیار روشن و امیدوارکننده است.
همچنین در این مراسم حجت‌الاسلام شیرازی نماینده ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه با‌ اشاره به اینکه کتاب «انقلاب چهل‌ساله» در سه سطح داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی در ابعاد سیاسی، دینی، معنوی، علمی، فناوری و نظامی‌دستاوردهای انقلاب اسلامی‌را تبیین می‌کند، گفت: کتاب تصویری واقعی، عینی و روشن از فرصت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی‌به مخاطب ارائه می‌دهد. به‌خصوص نسل جوانی که امام، انقلاب و جنگ را ندیده‌اند، می‌توانند در این کتاب عظمت انقلاب اسلامی‌را بهتر ببینند.
سایر اخبار این روزنامه
موشک انصارالله با برد 1300 کیلومتر شرقی‌ترین نقطه عربستان را درهم کوبید مقاومت در برابر «طرح تسلیم» (یادداشت روز) اخبار ویژه فشارها بر زکزاکی و شیعیان نیجریه از ترس تکرار انقلاب اسلامی ایران است حذف ۴ صفر از پول ملی اولویت اقتصاد کشور نیست نیروگاه سیکل‌ترکیبی هریس با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شد پیکر مطهر ۲۶ شهید دوران دفاع مقدس وارد کشور شد تفنگ بی‌فشنگ تحریم آمریکا این بار ظریف را نشانه رفت! ظریف را چرا تحریم کرده‌اند؟! (نکته) گفتمان جهادی را به یک گفتمان عمومی تبدیل کنید امضای تفاهم‌نامه همکاری مرزی میان ایران و امارات نمایش تحسین‌برانگیز قهرمان ایران مقابل کشتی‌گیر بی‌اخلاق آمریکا پاسخی به سرعت موشک، این‌بار بر روی تشک! ولایتی: بزرگ‌ترین ویژگی انقلاب احیای دین در زندگی مردم بود موشک انصارالله با برد 1300 کیلومتر شرقی‌ترین نقطه عربستان را درهم کوبید موشک انصارالله با برد 1300 کیلومتر شرقی‌ترین نقطه عربستان را درهم کوبید