مدیرعامل ایران‌ایر خبر داد: بازگشت حجاج از 25 مردادماه

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) گفت: عملیات بازگشت حجاج از 25 مرداد ماه شروع می‌شود و تا 17 شهریورماه ادامه دارد.
«تورج زنگنه» در نشستی خبری که به مناسب پایان اعزام زائران حج تمتع 98 در ساختمان شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، افزود: 176 پرواز معادل 49 درصد پروازها از فرودگاه جده و 185 پرواز معادل 51 درصد پروازها از مدینه انجام خواهد شد.
به گفته این مقام مسئول، میزان بار حجاج دو بسته 20 کیلویی است.
زنگنه خاطرنشان کرد: عملیات بازگشت حجاج از 19 فرودگاه انجام می‌شود و تعداد هواپیماهای فعال برای انجام این عملیات 9 فروند است.


مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: مدت زمان عملیات رفت حجاج 30 روز به طول انجامید و روز 15 مرداد به پایان رسید.
وی اظهار داشت: تعداد پروازها در این مدت 361 پرواز بود که 43 درصد آن به فرودگاه جده و 57 درصد آن به فرودگاه مدینه بود.
زنگنه افزود: میزان میانگین تاخیرها در پروازهای اعزام زائران حج 19 دقیقه بود.
وی گفت: درحالی که با افزایش 98 درصدی تعداد زائران حج مواجه بودیم، در شرایط سخت تحریم توانستیم رضایت حجاج را جلب کنیم.
مدیرعامل هما ادامه داد:‌در مقایسه با حج پارسال، امسال رشد 97 درصدی در بخش پروازی و افزایش 70 درصدی ایستگاه‌های عملیاتی را شاهد بودیم.
سایر اخبار این روزنامه
سرپرست وزارت آموزش و پرورش خبر داد اجرای رتبه‌بندی معلمان از اول مهر مدیرعامل ایران‌ایر خبر داد: بازگشت حجاج از 25 مردادماه رهبر انقلاب اسلامی در دیدار مدال‌آوران المپیادهای علمی و اعضای تیم ملی والیبال جوانان: راه نخبگی راهی بی انتهاست سفیر هند در آمریکا: تحریم نفت ایران به منافع ما لطمه زده است سخنگوی سازمان ملل: آمریکا برای حضور ظریف در مجمع عمومی تابع مقررات باشد رئیس جمهور در مراسم بزرگداشت سی و نهمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی: نیاز ملت و دولت به تلاش نخبگان از هر زمان دیگری بیشتر است ارتش سوریه بعد از 7 سال شهرک الزکات در شمال حماه را آزاد کرد وال استریت ژورنال: عربستان به دنبال مذاکرات مستقیم با حوثی‌هاست انفجار در کابل با 160 کشته و زخمی التماس رئیس جمهوری اوکراین به پوتین گزارشی که ادعای ترامپ را رد می‌کند پنتاگون: داعش شبکه سری در عراق و سوریه ایجاد کرده است دکتر جهانگیری با رد هرگونه اختلاف در دولت: از اختیاراتی که دارم راضی هستم تعارف کم کن و بر کاغذ افزا موافقت دولت با ایجاد راه‌های جدید مجاز گمرکی برای ورود و خروج کالا و مسافر در استانهای آذربایجان غربی، کرمانشاه و ایلام در نامه‌ای وزیر امور خارجه از رئیس‌جمهوری قدردانی کرد قبوض کارکرد تلفن ثابت از دوره بعد در سراسر کشور حذف می‌شود تحلیل سیاسی هفته