برگزاری باشکوه عاشورای حسینی در نقاط مختلف جهان

بخش اخبار جهان - میلیون‌ها زائر با تشکیل اجتماع با شکوه در کربلای معلی سالروز حماسه عاشورا و شهادت امام حسین(ع) ویاران باوفایش را گرامی داشتند. در این مراسم میلیون‌ها عراقی همراه با زائرانی از ملیت‌های مختلف در شهر کربلا و محدوده حرم امام حسین(ع) گرد آمدند و در سوگ واقعه عاشورا به عزاداری پرداختند.
مراسم تاسوعا و عاشورا در بین الحرمین، طبق سنت همه ساله برگزار ‌شد. داخل حرم‌های امام حسین(ع) و حضرت عباس و حد فاصل آنها با فرش قرمز مفروش شده و برای حضور هیات‌های مختلف عزاداری آماده شده بود. بسیاری از هیات‌های عزاداری عراقی طبق سنتهای خاص خود وارد صحن حرم مطهر شده وبه عزاداری پرداختند.
وقوع حادثه تاسف بار
ازدحام جمعیت در محل سرداب حرم مطهر امام حسین(ع)در کربلای معلا موجب حادثه‌ای شد که متاسفانه دهها کشته و زخمی برجا گذاشته است.


یک منبع مطلع در وزارت بهداشت عراق با تایید خبر کشته و زخمی شدن زائران در حادثه ازدحام جمعیت در سرداب حرم مطهر امام حسین(ع) گفت: در حادثه مذکور 31 نفر کشته و بیش از 100 نفر زخمی شدند.
وی گفت که حادثه در پی ازدحام جمعیت در جریان برگزاری مراسم مشهور "رکضه طویریج" (دویدن طویریج) که هر سال ظهر عاشورا برای بزرگداشت قیام کربلا برگزار می‌شود، بوجود آمد و تعدادی از زائران زیر دست و پا ماندند.
سایر اخبار این روزنامه