حمایت اردوغان از آرمان فلسطین در سازمان ملل

اردوغان در سخنرانی روز سه‌شنبه خود در مجمع عمومی سازمان ملل اجرای قطعنامه‌های این سازمان و شورای امنیت در ارتباط با رژیم صهیونیستی را خواستار شد و گفت: اگر این قطعنامه‌ها اجرا نشوند، پس این سازمان چه فایده‌ای دارد؟ من سوال می‌کنم اسرائیل کجاست؟ اسرائیل شامل کدام مناطق می‌شود؟ اسرائیل در سال 1947 (1326) کجا بوده؟ در سال 1949 (1328) و سال 1967 (1346) کجا بوده و اکنون کجاست؟
به گزارش خبرگزاری ایسنا، او در ادامه نقشه‌هایی از منطقه را نشان داد و گفت: سال 1947 (1326) تقریبا چیزی به اسم اسرائیل وجود نداشته و منطقه در کل فلسطین بوده است، پس از تصمیم برای تقسیم در همان سال، فلسطین رو به کاهش رفت و اسرائیل تا سال 1967 (1346) گسترش یافت.
رئیس جمهور ترکیه افزود: در شرایط فعلی فلسطین تقریبا وجود ندارد و کل منطقه تقریبا از آن اسرائیل است، آیا اسرائیل سیر می‌شود؟ نه، درحال حاضر برای مصادره آنچه باقی مانده تلاش می‌کند.
وی تاکید کرد: موضعگیری ترکیه نسبت به مساله قدس روشن است، آنکارا راه‌حل را در تشکیل کشور مستقل فلسطین براساس مرزهای 1967 (1346) و پایتختی قدس شرقی می‌داند.


اردوغان ادامه داد: طرح صلح دیگری به جز این هرگز عادلانه و قابل قبول نبوده و شانسی برای اجرا نخواهد داشت.
به دنبال این سخنان، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس از رئیس‌جمهور ترکیه بابت اظهاراتش در حضور رهبران جهان در مجمع عمومی سازمان ملل تقدیر و تشکر کرد.