۶۷ نقطه بحرانی در شهر تهران وجود دارد

استاندار تهران گفت: در شهر تهران ۶۷ و شهر‌های پیرامونی ۵۲۰ نقطه ویژه و بحرانی وجود دارد.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، انوشیروان محسنی بندپی دیروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان تهران اظهار کرد: با پدیده تغییر اقلیم مواجه هستیم و شرایطی ایجاد می‌شود که هم شدت و مدت زمان بارندگی در دست ما نیست و علم هواشناسی از پیش بینی شدت و مدت ناتوان است. بندپی بیان کرد: از ۱ آبان ماه تا ۸ آبان ماه ۷۰ میلیمتر بارندگی در طول هفته داشتیم و باید امکانات و اطلاعات و اقدامات پیشگیرانه داشته باشیم، چرا که اقدامات پیشگیرانه می‌تواند در کاهش آسیب‌ها و خسارات موثر باشد.
او با بیان اینکه در شهر تهران ۶۷ و شهر‌های پیرامونی ۵۲۰ نقطه ویژه و بحرانی وجود دارد، بیان کرد: طی بارندگی‌های اخیر در بزرگراه‌های فتح، آزادگان و امام علی (ع) با آبگرفتگی مواجه شدیم.بندپی با اشاره به اینکه ۱۲ نقطه ویژه در تهران داریم که همزمان با سیل فروردین امکانات شهرداری در این نقاط مستقر بودند، افزود: اقدامات پیشگیرانه شرایطی فراهم کرد که آسیب نبینیم و در سال ۹۸ باید آمادگی بیشتر داشته باشیم.وی با بیان اینکه در شروع سال آبی بارش‌های بیشتری داشتیم، اظهار کرد: همه اعضای ستاد مدیریت بحران باید اقدامات گروهی داشته باشند و وظایف محوله قانونی را به خوبی انجام دهند.
استاندار تهران با اشاره به اینکه کارگروهی برای پهنه بندی و خطرپذیری سیلاب توسط وزیر کشور اعلام شده و باید این کارگروه شکل بگیرد، افزود: شهر‌های پیرامونی ما نیز از این سیلاب تاثیر می‌گیرند؛ در شهر قدس و بهارستان آبگرفتگی منازل داشتیم و باید شن چاله‌ها را در این مناطق شناسایی و با رعایت ایمنی آن‌ها را بزطزف کنیم.بندپی با بیان اینکه به طور میانگین یک میلیمتر فرونشست در روز داریم، بیان کرد: شهر‌های پیرامونی ما به شدت آسیب پذیر هستند؛ آب از تهران به طور سطحی عبور می‌کند و در شهر قدس و بهارستان و ... انباشت می‌شود، لذا  باید طرحی داشته باشیم که آب از شهر‌ها عبور کند. استاندار تهران با اشاره به اینکه اگر شهرداری‌ها منابع و تجهیزات ندارند به صورت مکتوب به ما اعلام کنند تا مشکلات برطرف شود، خاطرنشان کرد: پدافند غیرعامل تخصصی عمل می‌کند و شرایط ارزان برای پایداری فراهم می‌شود.