وزارت اطلاعات اعلام کرد: شناسایی و انهدام باند قاچاق سازمان‌ یافته ارز در استان هرمزگان

وزارت اطلاعات از شناسایی و انهدام باند قاچاق سازمان‌ یافته ارز در استان هرمزگان خبر داد.
روابط عمومی وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در پی اقدامات پیچیده اطلاعاتی و عملیاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره‌ کل اطلاعات استان هرمزگان، یک شبکه قاچاق سازمان ‌یافته ارز شناسایی و متلاشی گردید. طی این عملیات هوشمندانه 4 نفر از اعضای شبکه که اقدام به حواله غیر مجاز و قاچاق ارز به کشور امارات می‌نمودند، شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی بازداشت شدند.
متهمان اصلی پرونده ضمن تاسیس دو شرکت صوری در جزیره قشم با سوء استفاده از قوانین مناطق آزاد در بانک‌های مختلف افتتاح حساب نموده و خارج از ضوابط تعیین شده توسط دولت و بانک مرکزی در زمینه خرید، فروش و حواله ارز مرتکب قاچاق ارز شده و معادل ریالی ارز خرید و فروش شده را روزانه از طریق این حساب‌ها انتقال می‌دادند.
همچنین شماری از " قاچاقچیان سوخت و کالا " و " فعالان غیرمجاز اقتصادی " از سایر استان‌‌های کشور نیز به جای استفاده از صرافی‌های مجاز مبادلات ارزی خود را با انگیزه فرار مالیاتی و پولشویی از طریق این شبکه انجام می‌دادند. ارزش میزان ارز قاچاق شده توسط این شبکه حدود 1100 میلیارد تومان برآورد شده است.
سایر اخبار این روزنامه
وزیر آموزش و پرورش: بخشی از مطالبات فرهنگیان این هفته پرداخت می‌شود آیت‌الله سیستانی هیچ طرف خارجی نباید در اراده عراقی ها تصرف کند سید حسن نصرالله: آمریکا در ممانعت از برون‌رفت لبنان از وضعیت کنونی نقش دارد ترامپ در اقدامی مداخله جویانه با نخست‌وزیری کوربین در انگلیس مخالفت کرد رئیس مجلس عوام انگلیس کناره‌گیری کرد بشار اسد: ترکیه از سوریه خارج نشود گزینه جنگ در پیش‌رو است پیکر مرحومه اعظم طالقانی به خاک سپرده شد ارتش یمن پهپاد 11 میلیون دلاری آمریکا را سرنگون کرد وزارت اطلاعات اعلام کرد: شناسایی و انهدام باند قاچاق سازمان‌ یافته ارز در استان هرمزگان دادستان کل کشور: 6 قاضی فاسد دیگر برکنار شدند هدف، ضربه زدن به مقاومت رئیس کل بانک مرکزی: اقتصاد ایران مسیر رشد صادرات نفتی و غیرنفتی را طی می‌کند معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت: 500 طرح تحقیقاتی بزرگ حوزه بهداشت مورد حمایت قرار گرفت وزیر آموزش و پرورش: بخشی از مطالبات فرهنگیان این هفته پرداخت می‌شود واکنش استاندار به جدایی ری از تهران: دولت به دنبال تغییر تقسیمات جغرافیایی نیست شهرداری تهران: برای عذرخواهی از مردم باکی نداریم