معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید: شورای عالی انقلاب فرهنگی مرجع تصمیم‌گیری درباره مدارس شاهد است

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تصمیم‌گیری در خصوص مدارس شاهد و آینده آن قاعدتاً باید توسط مراجعی که در ایجاد این مدارس دخیل بوده و احکام آن‌ها به‌منزله قانون تلقی می‌شود صورت گیرد. بنابراین شورای عالی انقلاب فرهنگی و در ذیل آن شورای عالی طرح و برنامه شاهد متولی تصمیم‌گیری در این خصوص هستند.
حجت‌الاسلام محمدحسن کاویانی راد افزود: این مدارس در مسیر فرمان حضرت امام خمینی مبنی بر حمایت علمی و تربیتی فرزندان شاهد از کودکستان تا دانشگاه در سال 1365 شروع به کار کردند. در سال 1387 نیز ابلاغیه‌ای توسط رئیس جمهوری وقت صادر شد که بر ادامه فعالیت‌های مدارس شاهد تاکید می‌کرد. در سال 1394 نیز اساسنامه طرح شاهد مورد بازنگری قرار گرفت. درحال حاضر فعالیت‌های مدارس شاهد براساس این اساسنامه انجام می‌شود و نتیجه اقدامات صورت گرفته در زمینه سامان یابی بحث آموزشی، تحصیلی و فرهنگی فرزندان معظم شهدا و سایر ایثارگران در 1347 مدرسه شاهد در سراسر کشور است.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی در خصوص مدارس گفت: براساس این مصوبه وزارت آموزش و پرورش مکلف است حداکثر تا پایان سال تحصیلی 1399 - 1398 تمام واحدهای آموزشی تحت مدیریت را منحصراً به 2 صورت دولتی و غیردولتی اداره کند به‌گونه‌ای که به جز مدارس استثنایی دولتی، سایر مواردی که در قالب مدارس خاص ایجاد شده عملاً از چرخه فعالیت خارج می‌شوند. متاسفانه با وضعیت فعلی این مصوبه شامل مدارس شاهد نیز می‌شود و این مسئله که مدارس شاهد با اساسنامه مستقل و ذیل مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی ایجاد شده ازسوی قانونگذار مورد توجه قرار نگرفته است.
حجت‌الاسلام کاویانی راد افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران با پیش‌بینی پیامدهای این مسئله به فوریت به این موضوع واکنش نشان داده است و موارد لازم به جمعی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی انتقال یافته است و هشدارهای لازم در این زمینه ارائه شده است. همچنین ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران مکاتبه‌ای با دبیر شورای نگهبان داشته‌ و ملاحضات تعمیم اجرای این مصوبه را متذکر شده‌اند.
وی تاکید کرد: تصمیم‌گیری در خصوص مدارس شاهد و فعالیت‌های آینده آن قاعدتاً باید توسط سلسله مراتبی که در ایجاد این مدارس دخیل بوده و احکام آن‌ها به‌منزله قانون تلقی می‌شود صورت گیرد و بنابراین شورای عالی انقلاب فرهنگی و در ذیل آن شورای عالی طرح و برنامه شاهد متولی تصمیم‌گیری در این خصوص هستند. بنیاد شهید و امور ایثارگران به‌شدت مخالف هر اقدامی است که روند فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی و تربیتی فرزندان معزز شهدا و ایثارگران را در سیر تحصیلی تضعیف کند. بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنان نسبت به محوریت فرمان حضرت امام (ره) متعهد است و نهایت تلاش خود را برای حل این موضوع از طریق همدلی و هماهنگی با سایر ارکان تصمیم گیرنده ادامه خواهد داد.
سایر اخبار این روزنامه
جزئیات ثبت‌نام در طرح اقدام ملی مسکن سخنگوی سازمان انرژی اتمی: غنی‌سازی به قبل از برجام نزدیک شد همکاری کلیه دستگاههای اجرایی و نظامی برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان مدیرعامل شرکت راه آهن خبر داد: برنامه دولت برای اتصال ایستگاه‌های راه آهن در تهران به قطارشهری اندیشمند الجزائری: نصرالله اگر در میان غربی‌ها بود، تقدیسش می‌کردند ادامه مخالفت یمنی‌ها با توافق تحمیلی «ریاض» برای جنوب یمن حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدرضا یاسینی دار فانی را وداع گفت ایجاد 120 هزار شغل توسط ستاد اجرایی فرمان امام خمینی تا پایان سال جاری سازمان ملل: شرایط زندان‌های مصر عامل مرگ مرسی است واحد 500 مگاواتی نیروگاه گوهران سیرجان با حضور رئیس جمهوری وارد مدار می‌شود معاون فنی و عمرانی شهرداری قم: اجرای 500 طرح توسط شهرداری قم طی دو سال گذشته وزیر آموزش و پرورش: پرداخت 5 هزار میلیارد تومان از مطالبات فرهنگیان معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید: شورای عالی انقلاب فرهنگی مرجع تصمیم‌گیری درباره مدارس شاهد است