آرامش نسبی در بغداد همراه با افزایش شمار معترضان در سایر شهرهای عراق

در هفدهمین روز تظاهرات‌ مردمی عراق، هزاران معترض خود را به میدان التحریر در بغداد رساندند و در استان‌های جنوبی نیز تظاهرات‌ ادامه دارد.
پایگاه خبری الجزیره، از آرامشی نسبی در بغد ادخبر داد و در عین حال از حضور هزاران نفری معترضان در میدان‌های تحصن و تداوم تظاهرات‌های مردمی گزارش داد.
شاهدان عینی در بغداد، می‌گویند که در میدان التحریر، پس از درگیری‌های روز گذشته، که به نوشته خبرگزاری آناتولی، در بغداد هفت کشته بر جای گذاشت، آرامش برقرار شده و کمربندی امنیتی دور میدان «الخلانی» در بغداد ایجاد شده است.
در استانهای جنوبی عراق نیز، تظاهرات‌کنندگان، پل «مستشفی الصدر» در شهر کوفه واقع در استان نجف را بستند، اما در مقابل اغلب مدارس این استان، پس از دو هفته اعتصاب به فراخوان اتحادیه معلمان، باز شدند.


در استان کربلا واقع در جنوب بغداد نیز، درگیری‌هایی میان نیروهای امنیتی و تظاهرات‌کنندگانی که قصد ورود به ساختمان استانداری داشتند، روی داد و نیروهای امنیتی با استفاده از گاز اشک‌آور تلاش کردند تا مانع این امر شوند.
در الناصریه مرکز استان «ذی قار» نیز درگیری‌هایی گزارش شده و طی آن شماری از معترضان با گاز اشک آور مصدوم شدند.
فرماندهی پلیس ذی‌قار، از تظاهرات‌کنندگان خواست تا فتنه‌گران را شناسایی کنند. ازسوی دیگر، یک منبع امنیتی از زخمی شدن سه افسر و 22 نیروی امنیتی در درگیری‌های ناصریه خبر می‌دهد. در درگیری میان تظاهرا‌ت‌کنندگان و نیروهای امنیتی در میدان الحبوبی ناصریه، 30 نفر زخمی شدند.
هزاران دانشجو و دانش‌آموز خود به اعتصاب‌های ناصریه ملحق شدند. برخی منابع از زخمی شدن 40 نفر در جریان شلیک گازهای اشک آور در نزدیکی اداره آموزش و پرورش ذی قار خبر می‌دهند.
تظاهرات‌کنندگان الدیوانیه (مرکز استان القادسیه) پخش برنامه‌های رادیویی دولت محلی را به دلیل اهانت به تظاهرات‌های مردمی متوقف کردند. کلیه ادارات دولتی در الدیوانیه باز شدند اما دانش‌آموزان در تحصن میدان «الساعه» در حمایت از تظاهرات‌های جاری در عراق شرکت کردند.
دانشجویان بصره همچنان در اعتصابند و دیروز یکی از زخمی‌های تحصن اخیر مقابل بندر‌ام قصر، به دلیل شدت جراحات جان باخت.
در استان المثنی به مرکزیت شهر «السماوه»، تظاهرات‌های دانشجویی همچنان در دانشگاه «المثنی» ادامه دارد. کارمندان شهرداری در «السماوه» در اعتراض به عدم دریافت حقوق‌هایشان، امروز تظاهرات کردند.
معترضان در استان بابل (به مرکزیت حله)، اداره آموزش و پرورش را بستند و مانع ورود کارمندان این اداره به محل کارشان شدند.
سایر اخبار این روزنامه
مجلس، فوریت طرح بومی گزینی در استخدام‌های دولتی را تصویب کرد اظهارات سخنگوی قوه قضائیه در مورد میزان بازگشت اموال در پرونده زنجانی معاون وزیر اقتصاد: 10 هزار شعبه بانکی مازاد در کشور وجود دارد در جلسه هیات دولت به ریاست دکتر جهانگیری؛ اعتبارات لازم برای جبران خسارت‌های زلزله استان آذربایجان شرقی تصویب شد مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران خبر داد: ساخت 1770 کیلومتر خط لوله جدید گاز در جنوب شرق ایران رئیس جمهور در اجتماع پرشور مردم استان یزد: رئیس جمهور خواستار برخورد با فساد دانه درشت ها شد بتن‌ریزی واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر آغاز شد صالحی: واحدهای نیروگاه اتمی بوشهر 660 میلیون دلار صرفه جویی دارد رئیس کمیته اطلاعات مجلس آمریکا: جان افشاگر «اوکراین‌گیت» در خطر است آرامش نسبی در بغداد همراه با افزایش شمار معترضان در سایر شهرهای عراق معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری: مهاجرت معکوس در دولت دوازدهم محقق شده است معاون استانداری تهران خبر داد: بلیت نیم‌بهای مترو و اتوبوس و افزایش عوارض طرح ترافیک تهران از امروز اعضای شورای سیاستگذاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن منصوب شدند 2 رام قطار آلومینیومی به خطوط مترو تهران اضافه می‌شود آمریکا؛ نگاه غلط به مردم ایران