آمریکا؛ نگاه غلط به مردم ایران

بسم‌الله الرحمن الرحیم
شناخت صحیح ملت‌ها می‌تواند به دولت‌ها برای انتخاب نوع تعامل با کشورهای مختلف کمک کند. بدون این شناخت، هرگز هیچ دولتی نمی‌تواند اهداف خود را در مورد کشورهای دیگر محقق سازد.
علت اصلی ناکامی سیاست‌های دولت آمریکا و به تبع آن، دولت‌های سلطه‌گر اروپائی و رژیم صهیونیستی و همینطور بعضی دولت‌های منطقه در برخورد با ایران در 40 سال گذشته اینست که هیچیک از آنها شناخت صحیحی از ملت ایران نداشتند. اکنون نیز نوع موضعگیری همین دولت‌ها نشان می‌دهد هنوز هم ملت ایران را نمی‌شناسند و به همین دلیل نمی‌دانند با این ملت چگونه باید رفتار کنند.
آن دسته از مراکز تحقیقاتی آمریکا و اروپا که تحت نفوذ دولت‌ها و دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی قرار ندارند و می‌توانند آزادانه اقدام به بررسی و تحقیق در مورد ملت‌ها نمایند، اطلاعات جالبی درباره مردم ایران جمع‌آوری کرده و حتی در رسانه‌ها، کتاب‌ها و فضای مجازی منتشر کرده‌اند. آنها به این نتیجه رسیده‌اند که ملت ایران یک ملت غیور، خواهان استقلال، آزادی و اهل مقاومت در برابر تجاوز بیگانگان و فشارهای خارجی هستند. براساس همین تحقیقات، انقلاب اسلامی توانسته آگاهی سیاسی مردم ایران را به‌صورت جهشی بالا ببرد و ویژگی‌های مرتبط با مقاومت در برابر باج‌خواهی بیگانگان را در آنها افزایش دهد. نتایج این تحقیقات نشان می‌دهند مردم ایران در انتخابات‌ها با اینکه ایرادهائی به بعضی دستگاه‌های نظارتی و اجرائی دارند، پای صندوق‌های رای حضور پیدا می‌کنند و به افراد موردنظر خود رای می‌دهند و اهداف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خود را از این طریق دنبال می‌کنند.


نکته بسیار جالبی که این تحقیقات به آن دست یافته، اینست که مردم ایران نسبت به هر دولت خارجی که طمع بیشتری به ایران دارد، دخالت بیشتری می‌کند و اهل بدعهدی است، تنفر بیشتری نشان می‌دهند حتی اگر کشوری پیشرفته باشد و با تبلیغات گسترده، خود را دلسوز ملت ایران جلوه دهد. بر همین اساس است که یکی از پررنگ‌ترین و برجسته‌ترین محورهای نتایج تحقیقات این مراکز اینست که دولت آمریکا درحال حاضر منفورترین دولت‌ها نزد ملت ایران است.
جالب است که امام خمینی با عیار بسیار بالائی از مردم‌شناسی که داشت، در سال 1342 در قم اعلام کرد امروز رئیس‌جمهور آمریکا منفورترین فرد نزد ملت ایران است.
این سخن امام خمینی در آن زمان به دلیل دخالت‌های آمریکا در ایران و اینکه شاه ایران، مهره‌ای در دست رئیس‌جمهور آمریکا بود، سخنی کاملاً منطبق بر واقع بود و از رابطه عمیق آن مرد بزرگ با متن ملت ایران حکایت داشت. امروز هم همانطور که تحقیقات مراکز مستقل و بی‌طرف بین‌المللی نشان می‌دهد، دولت آمریکا منفورترین دولت نزد ملت ایران است و علت این نفرت شدید اینست که دولتمردان آمریکائی نسبت به مردم ایران بدعهدی نشان دادند، برخلاف تبلیغات ظاهرفریبشان با تحریم‌های ظالمانه به این مردم ظلم کردند و تلاش می‌کنند مانع استقلال و پیشرفت‌های کشور ایران در زمینه‌های مختلف شوند.
با توجه به این واقعیت‌ها که دستاورد مراکز تحقیقاتی مستقل بین‌المللی است، دولتمردان آمریکائی باید به این درک برسند که فشار حداکثری آنها بر مردم ایران جواب نمی‌دهد بلکه این ملت را مقاوم‌تر می‌کند. نکته مهم‌تری که دولتمردان آمریکائی باید بدانند اینست که هرچه بیشتر به اطلاعات غلط واسطه‌ها درباره ایران و ملت ایران تکیه کنند، از واقعیت‌های جاری در ایران بیشتر فاصله خواهند گرفت و تیرشان محکم‌تر به سنگ خواهد خورد.
بنابراین، دولتمردان آمریکائی قبل از آنکه درباره نوع برخورد با ایران تصمیم بگیرند باید نتایج مطالعات مراکز تحقیقاتی مستقل و بی‌طرف بین‌المللی را مطالعه نمایند و اطلاعات خود درباره ملت ایران را تصحیح نمایند. تنها در آنصورت است که دولت آمریکا می‌تواند راه درست را برگزیند.
سایر اخبار این روزنامه
مجلس، فوریت طرح بومی گزینی در استخدام‌های دولتی را تصویب کرد اظهارات سخنگوی قوه قضائیه در مورد میزان بازگشت اموال در پرونده زنجانی معاون وزیر اقتصاد: 10 هزار شعبه بانکی مازاد در کشور وجود دارد در جلسه هیات دولت به ریاست دکتر جهانگیری؛ اعتبارات لازم برای جبران خسارت‌های زلزله استان آذربایجان شرقی تصویب شد مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران خبر داد: ساخت 1770 کیلومتر خط لوله جدید گاز در جنوب شرق ایران رئیس جمهور در اجتماع پرشور مردم استان یزد: رئیس جمهور خواستار برخورد با فساد دانه درشت ها شد بتن‌ریزی واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر آغاز شد صالحی: واحدهای نیروگاه اتمی بوشهر 660 میلیون دلار صرفه جویی دارد رئیس کمیته اطلاعات مجلس آمریکا: جان افشاگر «اوکراین‌گیت» در خطر است آرامش نسبی در بغداد همراه با افزایش شمار معترضان در سایر شهرهای عراق معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری: مهاجرت معکوس در دولت دوازدهم محقق شده است معاون استانداری تهران خبر داد: بلیت نیم‌بهای مترو و اتوبوس و افزایش عوارض طرح ترافیک تهران از امروز اعضای شورای سیاستگذاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن منصوب شدند 2 رام قطار آلومینیومی به خطوط مترو تهران اضافه می‌شود آمریکا؛ نگاه غلط به مردم ایران