آیت‌الله جنتی: مجریان و ناظران در برگزاری انتخابات دقت لازم را داشته باشند

دبیر شورای نگهبان گفت: مجریان و ناظران در برگزاری انتخابات دقت لازم را داشته باشند تا انتخابات به صورت سالم برگزار شده و برای مردم اطمینان‌بخش باشد.
به گزارش ایسنا، آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان صبح روز چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ در جلسه این شورا با تبریک به مناسبت میلاد امام‏حسن عسکری‏(ع) و حضرت ‏عبدالعظیم‏حسنی گفت: در ایام شهادت شهید مدرس نیز هستیم؛ او فردی از دنیاگذشته، ساده‌زیست و فقیه به احکام شرع بود که جلوی استبداد و استعمار ایستاد.
وی افزود: شهید مدرس یک نماینده طراز بود که نمایندگان مجلس ما نیز باید از او الگوی عملی بگیرند.
دبیر شورای نگهبان با اشاره به ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس که از روز یکشنبه آغاز شده است، گفت: به دلیل نقص قانون فعلی انتخابات، شورای نگهبان شرایط مصرح در قانون انتخابات را مدنظر قرار می‌دهد.


وی با بیان اینکه با توجه به سیاست‌های ابلاغی مقام مظعم رهبری در خصوص انتخابات، دو سال کار‌های کارشناسی با همکاری شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی بر روی اصلاح قانون انتخابات صورت گرفت، اما متاسفانه این طرح از سوی مجلس کنار گذاشته شد، خاطرنشان کرد: شایسته‌گزینی با این قانونی که در اختیار داریم برای شورای نگهبان امکان‌پذیر نیست، لذا ما بر اساس شروطی که در قانون فعلی و به صورت حداقلی است صلاحیت‌هایت داوطلبان را بررسی می‌کنیم.
دبیر شورای نگهبان اضافه کرد: ما تمام دقت خود را بر اساس همین شروط حداقلی انجام خواهیم داد تا در پیشگاه خداوند و مردم شریف ایران سربلند باشیم و مردم نیز در انتخاب خود، افراد شایسته را به عنوان نماینده راهی مجلس کنند.
جنتی با بیان اینکه جلسات هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات به طور مستمر برگزار می‌شود، تاکید کرد: همه ما وظیفه داریم تا ان‏شاءالله انتخابات پیش‌رو پر‏شور برگزار شود، لذا از مجریان و ناظران می‌خواهم که در برگزاری انتخابات همچون اداور گذشته دقت لازم را داشته باشند تا این انتخابات نیز به صورت سالم برگزار شده و برای مردم اطمینان‌بخش باشد.
سایر اخبار این روزنامه
پاسخ رهبر معظم انقلاب به نامه شمخانی درباره حوادث اخیر رافت اسلامی مبنا باشد محمدرضا ستاری چرا باید برجام را حفظ کنیم؟ «‏ابتکار» تازه‌ترین تحولات عراق را بررسی می‌کند چالش تشکیل دولت جدید در بغداد «ابتکار» از حضور کم‌تعداد و بی‏رمق جریان اصلاحات در ثبت‌نام انتخابات مجلس گزارش می‌دهد «ابتکار» برخی از نمایشگاه‌های هنری تهران در هفته آتی را مرور می‌کند هنر با بوی باران دلایل و تبعات افزایش پرونده‌های خطای پزشکی چیست؟ نیاز قصور پزشکی به نگاهی دوباره در گفت‌وگوی سیاوشی، ذوالقدر و مازنی با تئاتری‌ها مطرح شد در بودجه‌ریزی، فرهنگ «زیر فرش» هم نیست روحانی شرایط حفظ برجام را تبیین کرد شرط رئیس‌جمهوری برای ملاقات با ترامپ رئیس قوه قضائیه: شبکه ملی اطلاعات را به‏‏شدت دنبال خواهیم کرد مدیرکل جدید آژانس در گفت‏و‏گو با رویترز باید با مقامات ایران دیدار کنم آیت‌الله جنتی: مجریان و ناظران در برگزاری انتخابات دقت لازم را داشته باشند محمد سالاری: این دولت هم به شیوه مدیریت پوپولیستی تن داد پوست‏اندازی اصولگرایان از قم امین جمشیدزاده - فعال سیاسی اصلاح‏طلب وزیر اطلاعات: دشمنی آمریکا با ملت حق‌طلب ایران پیشینه‌ای دیرینه دارد