پوست‏اندازی اصولگرایان از قم امین جمشیدزاده - فعال سیاسی اصلاح‏طلب

این سخن طلایی عبدالله رمضان‏زاده سخنگوی دولت اصلاحات را نباید از خاطر برد که گفته بود: «از غفلت اصلاح‏طلبان، قارچ خود‏رویی مثل احمدی‏‏نژاد قد کشید و رشد کرد.»
کم‏کم با واردشدن به اواسط ماه پایانی پاییز‌ و آغاز شدن رسمی زمستان و سپید‏شدن کوی و برزن، روحانیون موتلفه نیز با جلسات مکرر، کرسی گعده‏ای خویش فضا را برای انتخاباتی پرشور و‌ با‏‏نشاط مهیا می‏کنند. در این بحبوحه و مصائب بحران‏زای مجدد تحریم‏ها و تبعات جامعه و تروریسم تمام‏‏عیار اقتصادی ایالات متحده علیه ملت نستوه ایران، اصولگرایان مترصد فرصت پیش‏آمده هستند تا با انتقاد تمام‏قد از دولت و هجمه به اصلاح‏طلبان پس از افزایش قیمت بنزین و مصائب پیش‏آمده در بطن جامعه و کوچک‏تر شدن سفره طبقه متوسط و دهک‏‏های پایین اجتماع، به هر طریق ممکن و به‏ویژه از طریق تریبون و منابری که پناهیان مدت‏هاست بی‏هیچ تعارف و مانعی آغاز کرده است و همتایان خلف سلفش هم پیرو ایشان تحرکاتی را آغاز کرده‏اند که این دگرشیبی فرسایشی برای جریان‏ها و احزاب جامعه است و با گفتمان نواندیش اسلام مایل‏ها فاصله آشکار دارد. در این گیرودار، اصولگرایان عزم خویش را جزم کرده‏اند تا با ترمیم پیکره آسیب‏دیده خود در انتخابات‏های۹۲و۹۶ ریاست جمهوری و۹۴مجلس شورای اسلامی و شورای شهر، سازه‏ای جدید در چارچوب گفتمانی خود ایجاد و بنا کنند و همزمان با مثلث نواصولگرایی به‏وسیله لیدرهای خویش «محمدباقر قالیباف، مهرداد بذرپاش و سعید جلیلی» روی چهره جدید این جناح کلوزآپ کنند و با دعوت از سلبریتی‏‏‏های پیشکسوت عالم سینما و فوتبال، بیش از پیش فضا را برای سناریوی تازه خود مهیا و آماده کنند. چهره‏ای که به جامعه ایران در این بار مصائب عدیده تحریمی این فیدبگ را القا و مخابره می‏‏کند که اصولگرایان با بازنگری در آرا و عقایدشان همزمان با تغییرات جامعه با آسیب‏شناسی ساختاری و شناختی که از نیاز زمانه دارند به دور از هیاهو و بازی‏های جناحی و سیاسی می‏توانند کارآمدی خویش را متجلی و بروز داده و راه صلاح و پیشرفت کشور را در پیش گیرند.
اما هجمه انتقادات به جمنا، تشکیل ناموزون شورای وحدت اصولگرایان و عدم دعوت بعضی خواص شناسنامه‏دار، حواشی وحدت شورا و عدم اجماع اصولگرایان بر محور و لیدر مشخص از مشکلات سر راه و عدم پوست‏اندازی و احیای مجدد این رقیب سنتی اصلاح‏طلبان است و به همین دلیل آنها می‏خواهند از سرمایه قالیباف، جلیلی و بذرپاش مایه بگذارند. فراخوان قالیباف به جوانان و استفاده بی‏چون‏و‏چرا از سرمایه جوانان به چه قیمت و مبنایی است که اصولگرایان حامی وی و عقبه تیمی او در شهرداری سابق، آن را در راستای قرائت ایشان از گام دوم انقلاب قلمداد کرده و با آن همذات‏پنداری می‏کنند و تغییر واژه «سربازان آتش به اختیار» به «افسران سیاست و حاکمیت» بازی با دایره واژگانی محدود و کم‏اطلاع این جریان تازه پا به عرصه سیاست گذاشته جامعه است. اینکه خوشبینانه تحلیلگران عقبه وی این مسئله را انعکاس یک اثر قطعی می‏دانند و آن جوشش درونی جوانانی است که احساس می‏کنند برای برقراری عدالت و حرکت به سمت قطار توسعه و چرخش تجاری و پیشرفت و ارتقای کارآمدی و بالا زدن آستین‏های همت است. این بیانیه و فراخوان زودهنگام انتخاباتی، یک پیام واضح و مبرهن برای اصولگرایان سنتی دارد و آن اینکه با با سازوکار بیات و کهنه نمی‏توان مجلسی نو و کارآمد رقم زد و اکنون با حذف علی لاریجانی، این پروسه زودهنگام را کلید زده‏اند.
سایر اخبار این روزنامه
پاسخ رهبر معظم انقلاب به نامه شمخانی درباره حوادث اخیر رافت اسلامی مبنا باشد محمدرضا ستاری چرا باید برجام را حفظ کنیم؟ «‏ابتکار» تازه‌ترین تحولات عراق را بررسی می‌کند چالش تشکیل دولت جدید در بغداد «ابتکار» از حضور کم‌تعداد و بی‏رمق جریان اصلاحات در ثبت‌نام انتخابات مجلس گزارش می‌دهد «ابتکار» برخی از نمایشگاه‌های هنری تهران در هفته آتی را مرور می‌کند هنر با بوی باران دلایل و تبعات افزایش پرونده‌های خطای پزشکی چیست؟ نیاز قصور پزشکی به نگاهی دوباره در گفت‌وگوی سیاوشی، ذوالقدر و مازنی با تئاتری‌ها مطرح شد در بودجه‌ریزی، فرهنگ «زیر فرش» هم نیست روحانی شرایط حفظ برجام را تبیین کرد شرط رئیس‌جمهوری برای ملاقات با ترامپ رئیس قوه قضائیه: شبکه ملی اطلاعات را به‏‏شدت دنبال خواهیم کرد مدیرکل جدید آژانس در گفت‏و‏گو با رویترز باید با مقامات ایران دیدار کنم آیت‌الله جنتی: مجریان و ناظران در برگزاری انتخابات دقت لازم را داشته باشند محمد سالاری: این دولت هم به شیوه مدیریت پوپولیستی تن داد پوست‏اندازی اصولگرایان از قم امین جمشیدزاده - فعال سیاسی اصلاح‏طلب وزیر اطلاعات: دشمنی آمریکا با ملت حق‌طلب ایران پیشینه‌ای دیرینه دارد