دستور رهبر معظم انقلاب به دستگاه‌های دولتی و مجموعه‌های مردمی درپی مشکلات ناشی از بارندگی‌های جنوب شرقی کشور


 در پی مشکلات پدید آمده از بارندگی‌های شدید در سیستان و بلوچستان و برخی نقاط جنوب شرقی کشور، حضرت آیت الله خامنه‌ای در پیامی دستگاه‌های دولتی و مجموعه‌های مردمی را به یاری هر چه بیشتر مردم عزیز آن مناطق فراخواندند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر رهبر معظم انقلاب متن این پیام  به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
بارندگی‌های شدید در استان سیستان و بلوچستان و برخی نقاط دیگر در جنوب شرقی کشور که به آب‌گرفتگی مشکل‌ساز برای مردم و در مواردی ویرانگر و خسارت‌بار انجامیده است، ایجاب می‌کند که در کنار خدمات‌رسانی قابل تقدیری که تاکنون صورت گرفته است، دستگاه‌های دولتی و مجموعه‌های مردمی هر چه بیشتر به یاری مردم عزیز آن سامان شتافته از وقوع خسارت‌های بیشتر جلوگیری نمایند.


از خداوند متعال خیر و برکت ماندگار برای همگان مسألت می‌کنم.
سیّدعلی خامنه‌ای    /   ۲۳ دی ۱۳۹۸

در تماس رئیس جمهوری و معاون اولش با استانداران تأکید شد
بسیج همه امکانات برای رسیدگی به آسیب‌دیدگان

رئیس جمهوری در تماس تلفنی با استاندار سیستان و بلوچستان، در جریان مسائل و مشکلات این استان در پی بارش‌های شدید و وقوع سیل قرار گرفت و دستورات لازم را برای تسریع در روند امدادرسانی صادر کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی روز دوشنبه در تماس با احمد علی موهبتی بر اختصاص تمام امکانات و تجهیزات و هماهنگی تمامی بخش‌ها و دستگاه‌های مرتبط برای مدیریت نهایی سیلاب‌ها و کمک به آسیب دیدگان تأکید کرد. استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این تماس تلفنی گزارشی را از روند کمک‌رسانی به مردم استان ارائه کرد. معاون اول رئیس جمهوری هم روز گذشته در تماس‌های جداگانه با استانداران سیستان و بلوچستان و کرمان ضمن اطلاع از آخرین وضعیت بارندگی‌های کم‌سابقه و خسارات ناشی از سیل در این دو استان، بر ضرورت بسیج همه امکانات برای رسیدگی به آسیب‌دیدگان تأکید کرد. اسحاق جهانگیری در این مکالمه تلفنی از اقدامات و تلاش‌های نیروهای امدادی، مسئولان، نیروهای اجرایی و گروه‌های مردمی در رسیدگی به وضعیت سیلزدگان قدردانی کرد و از استانداران سیستان و بلوچستان و کرمان خواست تا تمام مساعی خود برای ترمیم خسارات وارده به زیرساخت‌ها نظیر شبکه‌های آب و برق را بکار گیرند و اتصال راه‌ها به منظور امدادرسانی سریع‌تر به روستاها را در دستور کار قرار دهند. بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی آغاز شده، استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تأثیر قرار داده و سبب جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شده است.