زیر یک پرچم همه می‌آییم

آفتاب یزد- گروه سیاسی: همزمان با فرارسیدن چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نهادها و چهره‌های انقلابی با دعوت از آحاد مردم برای حضور در راهپیمایی این روز از همه اقشار خواستند تا در مراسم امسال حضور یابند. فارغ از هر نوع جریان سیاسی، اصلاح‌طلب یا اصولگرا دعوت برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن انجام شده است. راهپیمایی امسال درحالی است که چهل روز از ترور سردار سلیمانی نیز می‌گذرد و همین باعث شده تا مراسم امسال اهمیتی دوچندان بیابد. این درحالی است که با توجه به فشارهایی که از سوی ایالات متحده و متحدانش بر ایران وارد شده بسیاری از رسانه‌های جهان نیز چشم انتظار مراسم امسال 22 بهمن هستند و به نظر می‌رسد حضور مردم زیر ذره بین جهانی خواهد بود. بخشی از دعوت‌نامه‌های نهادها و چهره‌های شناخته شده در زیر آمده است.
>دعوتنامه مجلس خبرگان از مردم
مجلس خبرگان رهبری با صدور بیانیه‌ای ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب از عموم مردم ایران خواست در راهپیمایی بیست‌ودوم بهمن، شرکت کنند. در متن بیانیه این نهاد آمده است:
بیست و دوم بهمن در تاریخ ملت بزرگ ایران، ‏روزی فراموش ناشدنی است که بر قدرت ایمان مردم سرافراز این مرز و بوم، گواهی می‌‏دهد. ملت نجیب ایران در یوم الله ۲۲ بهمن توانست با مدد الهی و رهبری حکیمانه امام راحل(ره)، بنای پوسیده و فاسد چندهزار ساله استبداد، ظلم، فساد، سلطه بیگانگان و لگدمال شدن مردم را واژگون و بنای مردم سالاری دینی را به جای آن پایه ریزی کند. در این روز عجز استکبار جهانی به ویژه آمریکای جهانخوار در برابر اراده و اتحاد ملت ‏ها، آشکار گردید و فروغ امید و گرمی حیات در کالبد سرد و افسرده مسلمانان و مستضعفان جهان دمیده شد. انقلاب اسلامی ایران با ویژگی‌های منحصر به فرد خود، افق جدیدی به روی انسانهایی که از ستم استکبار به ستوه آمده بودند گشود و هویت اسلامی مسلمانان رنجیده و زجر کشیده را بیدار کرد و آنان را به بازگشت به فرهنگ اصیل خویش فرا خواند.


مجلس خبرگان رهبری، در آستانه چهل و یکمین سالگرد بهار انقلاب اسلامی، ضمن تبریک فرا رسیدن یوم الله بیست و دوم بهمن به محضر امام عصر «ارواحنا له الفداء»، رهبر معظم انقلاب «مدظله العالی» و ملّت مسلمان و همیشه در صحنه‏ ایران اسلامی از تمامی اقشار میهن اسلامی و عموم ملّت شهیدپرور علی الخصوص مسوولان جمهوری ایران اسلامی می‌خواهد با توجه به تحولات داخلی و منطقه‌ای از ترور ناجوانمردانه سردارِ شهید حاج قاسم سلیمانی تا شکسته شدن هیمنه آمریکای تروریست و طرح معامله احمقانه، خبیثانه و شکست‌ خورده قرن و به ویژه، پیش رو بودن انتخابات حساس یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میاندوره‌ای خبرگان رهبری که آبروی نظام و امنیت کشور به آن گره خورده است ضمن حفظ اتحاد و انسجام ملی بی اعتناء به برخی حاشیه‌سازی‌ها و سخنان دلسردکننده درباره انتخابات و طرح اتهامات واهی و غرض ورزانه نسبت به شورای محترم نگهبان، همچون چهل سال گذشته با بصیرت بالای سیاسی و شعور دینی و شور انقلابی خود در راهپیمایی مردمی یوم‏الله بیست و دوم بهمن، شرکت نموده و با حضور عظیم خود در این راهپیمایی و نیز شرکت پرشور در انتخابات دوم اسفند، با تشکیل مجلسی قوی و انقلابی، ضربه‌ای کوبنده‌ بر سیاستهای دشمن وارد نمایند.
>شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی:
روز موعود عزت طلبان و مجاهدان است
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم نیز با صدور بیانیه‌ای از مردم متدین، انقلابی و ولایتمدار خواست در راهپیمایی یوم الله 22بهمن حضور پرشوری داشته باشند.در بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آمده است:
یوم الله 22 بهمن سرآغاز حکومت الله بر جهان، برافراشته شدن پرچم عدالت اسلامی و عید حقیقی ملت ایران است، روز موعود عزت‌طلبان و مجاهدان برای عقدپیمانی دوباره بر ایستادگی بر سر اهداف والای انقلاب اسلامی، ابراز تنفر و انزجار از دشمنان اسلام و یکی از زیباترین جلوه‌های قدرت لایزال الهی است و در بزرگداشت این مناسبت مهم، راهپیمایی شورآفرین و تماشایی یوم الله 22 بهمن تجلی دست قدرت الهی،خلق حماسه حضور،مظهر عظمت،بصیرت،دشمن شناسی و اقتدار ملی است که در شرایط حساس و سرنوشت ساز مقطع کنونی به لحاظ صلابت ایران اسلامی در شکستن هیمنه شیطان بزرگ،رونمایی از طرح احمقانه و خبیثانه آمریکایی_صهیونیستی علیه قبله اول مسلمین و به خصوص تقارن با چهلمین روز شهادت سردار سرافراز دل‌ها،سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش از ویژگی خاصی برخوردار می باشد که به توفیق الهی در چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی نیرومندی و سرزندگی نظام مقدس برآمده از انقلاب اسلامی متکی بر ایمان و اعتماد به نفس ملتی کهن و نمونه تاریخ را بیش‌از همیشه به رخ دشمنان خواهد کشید.
و اینک شورای هماهنگی تبلیغاتی خیل عظیم مردم متدین،انقلابی و ولایتمدار را به شرکت پرشورتر از قبل در راهپیمایی حساس و با عظمت یوم الله 22بهمن دعوت می نماید.
>دعوت مراجع عظام برای حضور گسترده
مراجع عظام تقلید نیز از مردم انقلابی و فهیم ایران اسلامی خواستند در چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی حضوری پرشور و انقلابی در راهپیمایی ۲۲ بهمن داشته باشند.
آیت الله مکارم شیرازی در درس خارج فقه گفت: اگر مردم در دو روز تاریخی انتخابات مجلس و راهپیمایی 22بهمن حضور پررنگی نداشته باشند باعث می شود دشمن تحریم بیشتری به کشور وارد کند.وی با بیان اینکه نباید به دشمن اجازه داد فشار بیشتری به کشور وارد کند، افزود: اگر مردم در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات حضور پرشوری داشته باشند باعث ناراحتی و شکست خواهند شد.این مرجع تقلید با بیان اینکه قهر با انتخابات و راهپیمایی حرکتی عاقلانه نیست گفت: بیشتر از چهل سال است دشمنان علیه ملت و نظام ما توطئه می کنند اما به حول قوه الهی در تمام آن‌ها شکست خورده‌اند.
آیت الله مکارم شیرازی در پایان با امیدواری از بهبود اوضاع کشور گفت: امیدواریم و مطمئن هستیم آینده به این صورت باقی نمی ماند و گره از مشکلات مردم باز می شود.
آیت الله نوری همدانی هم در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم گفت: مردم ایران اسلامی در 22بهمن امسال هم همانند سالهای گذشته با حضور پرشور خود در راهپیمایی 22 بهمن، پشتیبانی و حمایت خود از انقلاب اسلامی و وحدت و اتحاد خود را به جهانیان اعلام خواهند کرد و عظمت اسلام را به نمایش خواهند گذاشت.
این مرجع تقلید ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران هر سال نسبت به سال قبل پیشرفت‌های خوبی در حوزه‌های مختلف داشته است و نظام اسلامی ما یک نظام ولایی و قرآنی است که روز به روز در حال پیشرفت است.
وی گفت: درست است که از لحاظ اقتصادی و معیشتی مردم دچار مشکلاتی هستند اما حضور در راهپیمایی 22 بهمن تجلی وحدت فکر و اندیشه ما است.
آیت الله جوادی آملی نیز در درس خارج فقه گفت: همه ما در راهپیمایی 22 بهمن شرکت می کنیم و این را حق خود می دانیم. وی با بیان اینکه در راهپیمایی امسال شعارها به دو بخش تقسیم می شود افزود: بخشی از شعارها در این راهپیمایی همان شعارهای اوایل انقلاب یعنی خداباوری و دین باوری است. این مرجع تقلید به وجود برخی مشکلات اقتصادی در جامعه اشاره کرد و گفت: بخش دیگر شعارهای 22 بهمن معطوف به فساد ستیزی است که باید در مردم و مسئولان نهادینه شود. وی دیانت مردم را در کنار معیشت آنان دانست و افزود: اگر خواهان حکومت اسلامی هستیم باید به اقتصاد مردم رسیدگی و معیشت آنان درست شود. آیت‌الله جوادی آملی همچنین مطالبات مردم در راهپیمایی 22 بهمن را برپایی حکومت اسلامی و مقابله با غارتگران بیت المال دانست و گفت: در این راهپیمایی باید به مسئولان متذکر شد که در خدمت مردم و رونق تولید در کشور باشند. وی افزود: در نظام اسلامی ما افراد صالح و درستکار بسیاری وجود دارد اما باید با همان عده معدودی که فساد می کنند برخورد شود.
آیت الله علوی گرگانی هم با صدور پیامی از مردم فهیم و قدرشناس ایران اسلامی خواست در راهپیمایی 22 بهمن حضوری پرشور و به یاد ماندنی داشته باشند.در بخشی از پیام این مرجع تقلید آمده است: ملت شریف ایران شرایط حساسی را پشت سر میگذارند از یک طرف نقشه‌های شوم استکبار و شهادت سردار رشید اسلام موجب جریحه دار شدن قلب ملت شد و از طرفی در آستانه انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و میان دوره ای مجلس خبرگان هستیم، در این شرایط، رسانه‌های استکباری با سیاه نمایی اوضاع داخلی مملکت سعی در سست کردن ملت ایران دارند تا آنها را از حضور در صحنه‌های متعدد انقلاب بازدارند.در بخش دیگری از این پیام آمده است: لکن این ملت،همانند همیشه هیچ گاه حاضر به معامله استقلال و عزت ملی و هدردادن خون شهدا نخواهند بود، لذا در روز 22 بهمن نیز با حضور آگاهانه خود به دشمنان ملت میفهماند که علیرغم برخی کاستی‌ها و کم توجهی‌ها بر استقلال و عزت خود پافشاری خواهند نمود و با آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری بیعت مجدد خواهند کرد.این مرجع تقلید در پایان ابراز امیدواری کرده است: مسئولین مملکتی با ارج‌نهادن به نجابت و ایمان ملت شریف ایران هرچه بیشتر تلاش خود را مضاعف کرده و برای رفع گرانی و نابسامانی‌های موجود و مبارزه با فساد و رانت خواری اقدامات جدی تری داشته باشند و مردم نیز با حضور خود موجب تقویت استقلال و عزت خواهی ملت شوند.
>بیانیه احزاب برای حضور مردم
احزاب کشورمان نیز به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه‌هایی از مردم خواستند تا در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات مجلس شرکت کنند.
حزب مردم‌سالاری از احزاب اصلاح‌طلب ضمن دعوت از مردم برای حضور گسترده در راهپیمایی با شکوه 22 بهمن و انتخابات مجلس شورای اسلامی، مسئولان را به تلاش جدی‌تر برای رفع دغدغه‌ها و مطالبات مردم و تحقق واقعی آرمان‌های اولیه انقلاب اسلامی دعوت کرد. در بخشی ازاطلاعیه این حزب آمده است: حزب مردم‌سالاری ضمن درخواست از مسئولان برای رفع دغدغه‌های به‌حق مردم، از ملت فهیم و سرافراز ایران دعوت می‌کند که با حضور گسترده در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که با چهلمین روز شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی هم‌زمان شده است، با نمایش اتحاد عمومی در مقابل دشمنان، به‌ویژه آمریکای مستکبر، پیام وحدت خود را به جهانیان مخابره کنند و در ادامه، مطالبات و دغدغه‌های به‌حق خود را از مسئولان، با حضور در پای صندوق‌های رای در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به‌عنوان نماد بارز رکن جمهوریت نظام اسلامی به‌روشنی نشان دهند.در پایان بر این نکته تاکید می‌کنیم که ما در سراسر کشور از کاندیداهای مورد تائید اصلاح‌طلبان حمایت کرده و در تهران نیز با هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب حتماً لیست انتخاباتی خواهیم داشت.
>حزب ندای ایرانیان خواستار حضور همگانی
حزب ندای ایرانیان نیز با انتشار بیانیه‌ای از مردم برای حضور پرشور و همگانی در راهپیمایی 22 بهمن دعوت کرد. در بیانیه این حزب آمده است: در آستانه‌ چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب تروریسم دولتی آمریکا وقیحانه یکی از بهترین فرزندان خلف این انقلاب و سردار رشید دل‌ها را از ما گرفت. حاج قاسم سلیمانی، اسوه‌ مقاومت و محبوب دل‌های آزادیخواهان جهان، جان خود را بر سر آرمان‌های انقلابی خود فدا نمود تا ایران و ایرانی سرافراز باقی بماند و البته ایرانیان هم چه نیکو در بی‌سابقه‌ترین تشییع تاریخ این سرزمین، اندوه فراق وی را بدل به همبستگی غرورآفرین ملی کردند تا بار دیگر وعده الهی «بَل احیاءٌ عِندَ ربًهم یرزقون» شهیدان تحقق یابد. در بیست‌ و دوم بهمن‌ماه ۱۳۹۸ و هم‌زمان با اربعین شهادت سردار دل‌ها که "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" از شعار فراتر رفته و حفظ آن در مقابل انواع تهدیدات و ترورهای نظامی و اقتصادی، به شعور جمعی و فلسفه‌ی وجودی آحاد ایرانیان مبدل گشته، رویش هزاران نهال انقلابی را از هر قطره‌ی خون حاج قاسم، نظاره‌گر خواهیم بود.حزب ندای ایرانیان با درک شرایط امروز کشور و مردم فهیم و سربلند ایران، ضمن دعوت از اقشار مختلف ملت، برای حضور در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برای نشان دادن وحدت ایران اسلامی به جهانیان و دشمنان این مرزوبوم بار دیگر با آرمان‌های امام راحل (ره)، شهیدان والامقام و رهبر معظم انقلاب اسلامی پیمان می‌بندد که دوشادوش ملت همیشه در صحنه با تمام قوا در راه تحقق اهداف انقلاب اسلامی گام بردارد.
>دعوت جامعه مدرسین از مردم
برای حماسه‌آفرینی
مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز با صدور اطلاعیه ای، آحاد ملت را به حضور گسترده، حماسی و دشمن شکن در راهپیمایی سالگرد انقلاب دعوت کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است:
«ملت شریف ایران! راهپیمایی بیست و دوم بهمن ماه امسال همچون سال‌های گذشته مهم و در ابعاد مختلف بسیار موثر است و بدون تردید دوستان و دشمنان انقلاب اسلامی نگاهی خاص به این همایش باعظمت دارند، که بطور حتم دوستان را امیدوار و دشمنان را مایوس و ناامید می‌کند. راهپیمایی شکوهمند بیست‌ و دوم بهمن نماد وفاداری، پایداری و پایبندی به ارزش‌های ناب اسلام و انقلاب است بویژه امسال که مصادف با چهلمین روز شهادت سردار دلها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و آماده شدن جهت شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و از طرفی رونمایی جنایت پیشه‌گان آمریکا و صهیونیست در رونمایی از معامله خیانت‌بار قرن، قرار گرفته‌ایم، از این‌رو گام‌های استوار در این راهپیمایی، معنا و پیامی خاص برای همگان در اقصی نقاط جهان خواهد داشت.مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم! ضمن گرامی‌داشت ایام الله دهه مبارک فجر و تجدید پیمان با آرمان‌های مقدس انقلاب و عهد مجدد با رهبر کبیر و شهدای انقلاب‌ اسلامی، دفاع مقدس و مدافعین حرم و تجدید بیعت با ولی‌امر مسلمین امام خامنه‌ای، همگام و همدل با ملت صبّار و شکور ایران در راهپیمایی
بیست و دوم بهمن شرکت و همگان را به حضور در این رخداد بزرگ‌دعوت و مسئولین محترم را در قدرشناسی و خدمت هرچه بیشتر و بهتر به ملت عزیزمان، سفارش اکید می‌نماید.
مسیرهای ۱۲گانه راهپیمایی ۲۲ بهمن در تهران
مسیرهای ۱۲گانه راهپیمایی ۲۲ بهمن در تهران اعلام شد.به گزارش ایسنا،‌ مسیرهای ۱۲ گانه راهپیمایی ۲۲ بهمن در تهران بدین شرح است:
۱- مسجد امام حسین(ع)، میدان امام حسین (ع)، خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان آزادی
۲- مسجد ابوذر، میدان ابوذر، خیابان ابوذر، خیابان آیت الله سعیدی، میدان آزادی
۳- مسجد امام‌هادی (ع)، خیابان شهید آقایی، میدان معلم، خیابان تختی، خیابان آیت الله سعیدی، میدان آزادی
۴- مسجد دارالسلام، میدان منیریه، خیابان کارگر، میدان انقلاب، خیابان آزادی، میدان آزادی
۵- مسجدالجواد (ع)، میدان هفتم تیر، خیابان مفتح، خیابان انقلاب، خیابان آزادی میدان آزادی
۶- مسجد حضرت امیر(ع)، خیابان کارگر شمالی، میدان انقلاب، خیابان آزادی، میدان آزادی
۷- مسجد حضرت مهدی (ع)، خیابان ستارخان، خیابان شادمهر، خیابان آزادی، میدان آزادی
۸- مسجد حجت بن الحسن (ع)، خیابان رودکی، خیابان آزادی، میدان آزادی
۹- مسجد جامع امام سجاد (ع)، خیابان آیت الله اشرفی اصفهانی، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح، میدان آزادی
۱۰- مسجد امام جعفرصادق (ع)، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح، میدان آزادی
۱۱- مسجد جامع رسول اکرم (ص)، تهرانسر، بلوار شاهد، میدان کمال الملک، بزرگراه لشکری، میدان آزادی
۱۲- مسجد نظام مافی، بلوار آیت الله کاشانی، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح، میدان آزادی