روایت سردار تنگسیری از تعصب رهبر انقلاب به خلیج‌فارس

سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش فارس، دریادار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگویی تلویزیونی با اشاره به روز ملی خلیج‌فارس، اظهار داشت: خلیج‌فارس متعلق به ما ایرانیان است و جا دارد از کسانی که در طول تاریخ، جان خود را در این منطقه فدا کردند، یاد کنیم.
سردار تنگسیری ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به خلیج‌فارس تعصب خاصی دارند. ایشان همیشه می‌فرمایند جزایر خلیج‌فارس را با نام اصلی‌اش نام ببرید؛ مثلاً جزایر بنی فارور را «فاروران» یا «فارورگان» و ابوموسی باید «بوموسی» خوانده شود. وی با بیان اینکه اهمیت خلیج‌فارس به نفت و گازش نیست، افزود: از سال ۱۲۰۵ تا ۱۳۲۲ میلادی پرتغالی‌ها به مدت ۱۱۷ سال با وجود مشقاتی که این منطقه به لحاظ جغرافیایی و جوی دارد، در آن حضور یافتند و بعد انگلیسی‌ها و سپس امریکایی‌ها در این منطقه حضور پیدا کردند که این اهمیت خلیج‌فارس را نشان می‌دهد.
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: این منطقه همیشه خلیج‌فارس بوده و همیشه نیز خواهد بود و ما ایرانیان باید تاریخ آن را بخوانیم.
وی خاطر نشان کرد: شهدای بزرگی در این منطقه جان خود را فدا کردند تا خلیج‌فارس، «خلیج‌فارس» باقی بماند و جزایر آن جزایر خلیج‌فارس باشد.


فرمانده نیروی دریایی سپاه یادآور شد: تمامی خلیج‌فارس متعلق به فارس بوده است. تا سال ۱۳۵۵ شمسی بحرین یکی از استان‌های کشور ما بود و «کوت» یا همان کویت به معنای خیمه‌گاه نادر بوده است که این نشان می‌دهد از قدیم، این منطقه خلیج‌فارس بوده و هیچ‌کس نمی‌تواند اسمش را عوض کند. دریادار تنگسیری با بیان اینکه ما چشم طمع به هیچ کشوری نداریم، تصریح کرد: ما اعتقاد داریم که کشور‌های منطقه می‌توانند دست دوستی به همدیگر بدهند و با همگرایی متعددی که با هم دارند، می‌توانند امنیت منطقه را برقرار و بیگانگان را از آن خارج کنند.
وی با گرامیداشت یاد شهدایی که در منطقه خلیج‌فارس جان باختند، گفت: در خلیج‌فارس ما شهدای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی مانند ناخدای شهید‌همتی، شهدای نیروی دریایی سپاه، شهدای نفت فلات قاره و همچنین شهدای مردمی را داریم؛ دریانوردانی که هنگام محاصره آبادان از سوی دشمن، با لنج‌های خود به کمک رزمندگان اسلام می‌رفتند و مهمات، آذوقه و نفرات را به جبهه نبرد می‌رساندند. کسانی که جان خود را فدا کردند تا این خلیج، خلیج‌فارس باقی بماند.