بن سلمان از ترس واکنش جهان اسلام دیدار با نتانیاهو را لغو کرد

«محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی از جمله کسانی است که روابط زیادی به صورت پنهانی با رژیم صهیونیستی داشته است. از زمانی که امارات با رژیم اشغالگر قدس توافق عادی ‌سازی را علنی کرده از عربستان به عنوان یکی از کشورهای دیگری نام می‌برند که احتمال عادی ‌سازی روابط این کشور با رژیم صهیونیستی وجود دارد. اما به نظر می‌رسد بن سلمان از واکنش‌های مردمی هراس دارد و فعلا قصد این اقدام را ندارد.
در این راستا پایگاه «میدل ایست آی» افشا کرده که ولیعهد سعودی از دیدار با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که قرار بود هفته آینده در واشنگتن صورت بگیرد خودداری کرده است؛ علت این امر، طبق گزارش این پایگاه خبری انگلیسی زبان، آن است که خبر آن به رسانه‌ها درز کرده و بن سلمان نگران است که جزئیات این دیدار فاش شده و سفر او به واشنگتن تبدیل به یک کابوس شود. طبق اطلاعات میدل ایست‌آی٬ هنوز توافق نشده که دیدار میان بن سلمان و نتانیاهو ضبط و بعد منتشر شود یا اینکه به شکل زنده مقابل دوربین‌ها صورت بگیرد. در این گزارش همچنین آمده که، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و «جارد کوشنر» داماد و مشاور ارشد ترامپ اصرار زیادی برای انجام این دیدار دارند. میدل ایست‌آی این را هم نوشته که « اگر دیدار میان نتانیاهو و بن سلمان انجام شود دال بر این است که عربستان نیز در مسیر سازش با رژیم صهیونیستی قرار دارد. همچنین بن سلمان نمی‌خواست که در سفارت عربستان در آمریکا یا منزل سفیر آن اقامت کند؛ چرا که این دو منطقه معروف هستند و ممکن بود تظاهر کنندگان ضد وی به آنجا هجوم بیاورند. بنابراین چهار خانه در یک منطقه محرمانه برای وی خریداری شده است! محمد بن سلمان شرط گذاشته بود که باید سفرش کاملا محرمانه
باشد.»پیش از این نیز اعلام شده بود، بن سلمان شرط علنی کردن روابطش با رژیم صهیونیستی را، هموار شدن مسیر پادشاهی اش از سوی آمریکا قرار‌داده است.