اعمال محدودیت‌های رفت و آمد در 5 کلانشهر کشور تا ظهر یکشنبه

رئیس‌مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در تشریح این خبر به ایسنا گفت: با‌ اشاره به روند افزایشی ابتلا، بستری و مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ در کشور و لزوم اتخاذ تدابیر لازم و اعمال محدودیت در رفت و آمد و سفر به ویژه با توجه به تعطیلات پیش رو، وزارت بهداشت برای حداقل سه روز تعطیلات پیش رو، درخواست محدودیت تردد (ورود و خروج) در پنج شهر که شیوع کرونا در آن نسبتا بالاست را به ستاد ملی مقابله با کرونا ارایه کرد که موضوع برای اجرا به کمیته امنیتی اجتماعی و دستگاه‌های مسئول ابلاغ شده است. کیانوش جهانپور افزود: هرچند که در حال حاضر تمام تعداد استان‌ها و شهرستان‌های در شرایط قرمز کرونا، افزایش یافته است و کل کشور قرمز تلقی می‌شود، اما برای تعطیلات پیش رو محدودیت رفت و آمد در کلان شهر تهران، کرج، مشهد، اصفهان و ارومیه پیشنهاد شده است.
جهانپور تاکید کرد: قاعدتاً هر نوع تصمیمی در این حوزه، برای اجرا باید به تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا برسد که با توجه به موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا و ابلاغ آن، این مقررات منع رفت و آمد و محدودیت تردد و سفر به ویژه برای سه روز تعطیل پیش رو اعمال خواهد شد.
به گفته وی، این محدودیت‌ها از ساعت ۲۴ چهارشنبه تا ظهر روز یکشنبه بعد از تعطیلات ادامه خواهد داشت.
جزئیات طرح منع آمدوشد در ۵ کلانشهر اعلام شد


علیرضا وهاب‌زاده، مشاور رسانه‌ای وزیر بهداشت هم درباره وضع محدودیت‌های فعلی در صفحه مجازی خود نوشت: تنها خودروهای سواری با پلاک هر شهر اجازه ورود به همان شهر را دارند. این خودروها مجاز به خروج از شهر نیستند. خودرو‌ها با پلاک شهر دیگر که قصد ورود داشته باشد، تنها با ارائه کارت ملی و احراز سکونت می‌توانند وارد شوند. قرنطینه هم در داخل شهر انجام نخواهد شد.
گفتنی است، نکته مهم و مبهم در این محدودیت، استثنا شدن شهرهای شمالی با وجود قرمز بودن شرایط کرونایی و مقصد سفر بودن این شهرها برای بسیاری از مسافران در ایام تعطیلات است.