«نشان عالی مدیر سال» به بانک صادرات ایران رسید


گروه بانک و بیمه: اجرای طرح های تازه و ابداع شیوه های نوین مدیریتی با عملکردی درخشان و سودآور سبب شد تا مدیریت بانک صادرات ایران روز گذشته با دریافت دو نشان ویژه مورد تقدیر قرار بگیرد.

«نشان عالی مدیر سال» در پنجمین اجلاس سراسری با حضور عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست، علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی، داود دانش جعفری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، معاونان وزرا، مدیران عامل بانکها و فعالان اقتصادی و صاحبان کسب و کار به بانک صادرات ایران اعطا شد. به گزارش تجارت به نقل از روابطعمومی بانک صادرات ایران، در این اجلاس، نائب رئیس هیئتمدیره بانک صادرات ایران با برشمردن موانع و مشکلات تامین مالی واحدهای تولیدی کشور به تشریح طرحها و راهکارهای بانک صادرات ایران در حمایت از تولید و قابلیتهای طرحهای طراوت «تولید» و «توسعه» پرداخت و برای کمک به واحدهای تولیدی کشور اعلام آمادگی کرد.

امیر یوسفیان با بیان اینکه بانک صادرات ایران به دنبال احیای فروش اعتباری با استفاده از اعتبارات اسنادی ریالی است، اظهار کرد: طرحهای طروت «تولید» و «توسعه» بانک صادرات ایران برای کالاهای مختلف و طرحهای و پروژههای توسعهای قابل استفاده است.

وی افزود: تحریمها موجب شد تا استفاده از اعتبارات اسنادی ارزی برای تولیدکنندههای داخلی غیرممکن شود. افزایش تورم نیز به کاهش شدید و از بین رفتن فروش نسیه و اعتباری در بین فعالان اقتصادی و صنعتی کشور دامن زد و به همین دلیل، نیاز به سرمایه در گردش در واحدهای تولیدی افزایش حداقل ١٠٠ درصدی یافته و این در حالی است که منابع نظام بانکی در سال گذشته تنها ٤٠ درصد رشد کرده و برای رفع این نگرانیها، بانک صادرات ایران از ابتدای سال ٩٨ طرح طراوت را برای حل این مشکل با هدف کاهش هزینه تولید، افزایش قدرت اعطای تسهیلات در نظام بانکی و کمک به تداوم و استمرار تولید ارائه کرد که سال گذشته، ٢٠ هزار میلیارد تومان در قالب طرح طراوت سرمایه در گردش برای واحدهای تولیدی تامین شده است. نائب رئیس هیئتمدیره بانک صادرات ایران تاکید کرد: در تلاش هستیم تا با استفاده از توسعه اعتبارات اسنادی ریالی تابآوری فعالان اقتصادی و واحدهای تولیدی در برابر شرایط دشوار زودگذر افزایش یابد.

دریافت نشان ٢٠٢٠ OILEX در همایش ملی نفت و معرفی بانک صادرات ایران به عنوان بانک برتر

دریافت نشان ٢٠٢٠ OILEX در همایش ملی سالانه نفت نیز یکی دیگراز موفقیت های روز گذشته بانک صادرات ایران بود و در این همایش بانک صادرات به عنوان بانک برتر در ارائه طرحهای تسهیلاتی به صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی کشور معرفی شد. نائب رئیس هیئتمدیره بانک صادرات ایران در این راستا گفت: بانک صادرات ایران با استفاده از ظرفیتهای طرح طراوت «تولید» و «توسعه» به دنبال احیای فروش اعتباری در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی است.

امیر یوسفیان در «همایش ملی سالانه نفت ایران (٢٠٢٠ OILEX) با بیان این مطلب اظهار کرد: چهار عامل تحریم، تورم، افزایش ۱۰۰ درصدی نیاز به سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و کمبود منابع بانکها موجب شد تا طرح طراوت با هدف کاهش هزینه تولید و افزایش توان تسهیلات دهی نظام بانکی از طریق امکان تنزیل اعتبارات اسنادی ریالی توسط بانک صادرات ایران ارائه شود.

وی اظهار کرد: پیشبینی افزایش قابل ملاحظه قیمت مواد اولیه و افزایش شدید نیاز به منابع مالی و همچنین تداوم خریدهای نقدی در بازار و افزایش بهای تمام شده در تمامی بخشهای اقتصادی کشور اصلیترین مشکل موجود بود که استمرار تولید را در بنگاهها تهدید میکرد و بانک صادرات ایران با تدوین «طراوت» (طرح اعتباری ویژه تولید)، مجددا اعتبار را به بازار برگرداند، به طوری که میتوان با استفاده از ظرفیت اعتبارات اسنادی ریالی بانک صادرات ایران در قالب این طرح در هر دو بخش طراوت «تولید» و طراوت «توسعه» و افزایش فروش اعتباری در زنجیره تولید تا مصرف این مشکل را برطرف کرد.

نائب رئیس هیئتمدیره بانک صادرات ایران افزود: این بانک با هدف کمک به ایجاد و توسعه واحدهای جدید تولیدی و خدماتی و همچنین افزایش ظرفیت تولید یا خدمات این واحدها از طریق نوسازی و جایگزینی ماشینآلات و تأسیسات، علاوه بر طرح «طراوت تولید»، طرح «طراوت توسعه» را با استفاده از مکانیسم اعتبارات اسنادی ریالی در دستور کار دارد و برای حمایت از صنعت نفت کشور و توسعه دستاوردهای نفت، گاز و پتروشیمی از تمام ظرفیت خود استفاده خواهد کرد.

وی در این همایش که با حمایت بانک صادرات ایران و حضور مدیران عامل و فعالان صنعت نفت، گاز و پتروشیمی و نمایندگان بانکها و بیمهها برگزار شد، افزود: بر اساس طرح طراوت «توسعه»، صاحبان و مدیران شرکتها، صنایع و واحدهای فعال تولیدی و خدماتی میتوانند برای ایجاد، توسعه، نوسازی، بهسازی و جایگزینی ماشینآلات در خطوط تولیدی و گسترش تولیدات خود، منابع مالی مورد نیاز را به صورت نسیه از طریق گشایش اعتبارات اسنادی داخلی مدتدار در شعب بانک صادرات ایران به نفع پیمانکار یا فروشنده تامین کنند.

نائب رئیس هیئتمدیره بانک صادرات ایران با اشاره به اینکه طرح «طراوت توسعه» نسخه جدید طرح اولیه «طراوت» بوده و به صورت ویژه، تامین مالی اجرای طرحهای توسعهای واحدهای تولیدی را از طریق گشایش اعتبارات اسنادی ریالی مدتدار تسهیل میکند، افزود: با استفاده از قابلیتهای این طرح، پیمانکاران و فروشندگان ماشینآلات، تجهیزات و تأسیسات که از طریق اعتبار اسنادی داخلی مدتدار (فروش به صورت نسیه حداکثر ٣٦٠ روزه در قبال گشایش اعتبارات اسنادی داخلی ریالی مدتدار بانک صادرات ایران)، اقدام به فروش محصولات و خدمات خود کردهاند، میتوانند اسناد یاد شده را در قالب عقد خرید دین نزد شعب بانک صادرات ایران تنزیل و یا مواد اولیه مورد نیاز خود را از طریق گشایش اعتبار اسنادی داخلی به پشتوانه اعتبار اسنادی داخلی گشایش شده به نفع آنها، خریداری کنند.

وی با بیان اینکه طرح طراوت یک طرح عملیاتی است، افزود: بانک صادرات ایران در سال گذشته در قالب طرح طراوت و به منظور تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبارات اسنادی ریالی صادر کرد که ۱۰ هزار میلیارد تومان آن تنزیل شده و در این میان تامین مالی سه شرکت پتروشیمی بزرگ کشور در قالب این طرح توسط بانک صادرات ایران انجام شده است.

یوسفیان از عملیاتی شدن طرح طراوت در بیش از ٥٢٠ شعبه بانک صادرات ایران خبر داد و تاکید کرد: کمک به کاهش هزینه تولید و هزینههای مالی بنگاهها، تسهیل دریافت تسهیلات و کمک به اشتغال و استمرار تولید از مهمترین اهداف این طرح است و بر اساس مکانیسم این طرح، نقدینگی تخصیص یافته در جای ویژه خود در بنگاهها هزینه خواهد شد و به بازارهای موازی ورود نخواهد کرد.