روحانی: دلسوزان کشور مانع از اختلافات و منازعات شوند



گروه سیاسی/ یک روز بعد از تهدیدهای رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس علیه رئیس جمهوری، حسن روحانی بر لزوم حفظ آرامش و انسجام در کشور تأکید کرد چرا که به گفته وی تشدید منازعات و اختلافات داخلی از جمله محورهای اصلی است که دشمنان روی آن مانور می‌دهند. رئیس جمهوری دیروز در بخشی از جلسه ستاد اقتصادی دولت با اشاره به ضرورت هوشیاری در برابر توطئه دشمنان تصریح کرد: «از همه مسئولان، فعالان و دلسوزان نظام و کشور دعوت می‌کنم که با حفظ آرامش و عقلانیت سیاسی مانع اختلافات و منازعات شوند و اجازه ندهند برخی افراد معدود با انگیزه ‏های گروهی، جناحی، مقطعی و زودگذر سیاسی زمینه‏‌ساز تحقق آرزوهای شوم بدخواهان این سرزمین شوند.» با این حال واکنش‌ها به تهدید مجتبی ذوالنور نماینده اصولگرای قم علیه رئیس جمهوری همچنان ادامه دارد و برخی فعالان سیاسی با اشاره به تبعات تندروی برای کشور از هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان خواسته‌اند که به این موضوع ورود کند.
غلامرضا انصاری، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: «آقایانی که باد می‌کارند یقیناً باید به دنبال درو کردن طوفان باشند. در مجموع استفاده از تعابیر زشت و غیر اخلاقی، با توجه به اتفاقاتی که در روزها و ماه‌های اخیر رخ داده آن هم از سوی کسانی که ادعای مسلمانی دارند، امری زشت و ناپسند است.» این فعال سیاسی به برنا گفت: آقایانی که معتقدند مردم این را (اعدام روحانی) می‌خواهند چه ایرادی دارد رفراندوم برگزار کنند تا ببینند، خواسته ملت چیست تا آن را عملی کنند.  اشرف بروجردی، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، هم گفت: «امنیت ملی و قرار گرفتن در جایگاه رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، اقتضا می‌کند فرد به معنای واقعی کلمه، به امنیت ملی توجه داشته باشد. تهدید به قتل کردن رئیس جمهوری یک کشور که با آرای هزاران برابر رأی یک نماینده روی کار آمده، بوی خشونت، تعدی و ناامنی را به همراه دارد و این شخص نمی‌تواند، ادعا کند که حافظ منافع کشور و ناظر بر پارامتر‌های امنیت ملی است.» بروجردی ادامه داد: کسانی که بر مسند حکمرانى در سه قوه قرار گرفته‌اند، باید تعامل و همفکری داشته باشند تا مسائل کشور را حل کنند. باید مشکلات جامعه مرتفع شود ‌و‌ روش آن گفت‌و‌گو، همدلی و تعامل است نه شاخ و شانه کشیدن و هجوم و تهدید زیرا در این صورت امکان حل مشکلات جامعه فراهم نمی‌شود و امنیت کشور را دارای خدشه می‌کنند که این مسأله، نگران کننده است.


به گزارش ایرنا، محمد سالاری، رئیس شورای مرکزی حزب همبستگی ایران اسلامی نیز با بیان اینکه برخی از نمایندگان  خیلی ساده‌انگارانه، ادبیات پرخاشگری و وارد کردن هجمه به مسئولان دولتی را پیش گرفته‌اند از آنها پرسید : از روزی که مجلس یازدهم را تصاحب کردید چه تغییری در شاخص‌های اقتصادی، اوضاع کشور و وضعیت معیشتی مردم ایجاد شد و آیا فساد ریشه‌کن شد و چه ابزارهای قانونی به دولت معرفی کردید؟ به نظر می‌رسد نمایندگان مجلس یازدهم باید در مواضع و رفتارهای خود بازنگری کنند و در کنار دولت و به کمک ملت و با روحیه جهادی به‌شکل واقع بینانه نسبت به آسیب‌شناسی و شناخت مشکلات و ارائه راهکارهای عملیاتی اقدام کنند. یک نماینده پیشین مجلس هم خواستار ورود هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان به توئیت اهانت‌آمیز مجتبی ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شد. محمدرضا بادامچی با بیان اینکه اتاق فکری در پشت این قضیه است، گفت: قطعاً گروهی همیشه با تندروی مانع توسعه بودند، همین طرز تفکر باعث شد نتوانستیم FATF را از مجلس بگذرانیم و عده‌ای مجلس قبلی را دور زدند و باعث ضعف مجلس شدند و باعث شد امروز کشور به این مشکلات بیفتد.
سؤال صدا و سیما از ذوالنور
خبرگزاری صدا و سیما هم در یادداشتی  نوشت: مجتبی ذوالنور، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس روز جمعه در صفحه شخصی خود در فضای مجازی، مطالبی بسیار تند و خارج از شئون، درباره رئیس جمهوری مطرح کرد و نام مقام معظم رهبری را نیز در دیدگاه‌های شخصی خود به میان آورد. اگر قائل به ولایتمداری و انقلابی گری هستیم، رهبر انقلاب یکی از شاخص‌های اصلی انقلابی بودن را «تقوای سیاسی و دینی» بیان می‌کنند. چگونه می‌توان رئیس کمیسیون امنیت ملی بود و داعیه انقلابی‌گری نیز داشت، اما به اصلی‌ترین شاخص انقلابی گری از دیدگاه رهبرمعظم انقلاب بی اعتنا بود؟ آمنه سادات ذبیح‌پور در این یادداشت آورده: اکنون دولت در وسط میدان است. البته انتقاد‌های زیادی هم به عملکرد دولت در زمینه حل مشکلات معیشتی مردم وارد است، ولی جنگ تمام عیار و پیچیده تبلیغاتی و اقتصادی دشمن را نباید نادیده گرفت. امنیت ملی، همان کمیسیونی که آقای ذوالنور رئیس آن است، اقتضا می‌کند سنجیده سخن گوییم، مصالح ملی را در نظر داشته باشیم، از نام رهبری برای مقاصد سیاسی و جناحی خود خرج نکنیم و با دست خود، جای موضوعات اصلی و فرعی را تغییر ندهیم. تعریف شما از امنیت ملی چیست؟