گپی با نمایندگان مجلس

فتح اله دهقان‪-‬ مجلس در راس امور است «امام خمینی قدس سره» پارلمان به مفهوم ودر شاکله امروزی نهادو پدیده دنیای جدید و نیاز دنیای پیچیده و مدرن است.از دلایل اهمیت آن انتخاب نمایندگان توسط عامه مردم است.در هر حال مجلس به دلایل گوناگون جایگاه مهم و رفیعی در جهان دارد.تا جائی که یکی از ارکان مهم دموکراسی در دنیای کنونی است.
در نظام جمهوری اسلامی نیز مجلس از اهمیت خاصی برخوردار بوده و از جمله اختیارات این نهاد علاوه بر قانون گذاری، نظارت بر حسن اجرای قوانین و امورات کشور است.
نمایندگان مجلس از اقصی نقاط کشور برخاسته و همه شهرهاو شهرستان‌ها ی کشور در مجلس دارای نماینده هستند.
به این جهت و با توجه به ارتباط مداوم بامردم حوزه‌های انتخابیه در جریان مشکلات مردم هستند.


نمایندگان مجلس براساس قانون و وظیفه نمایندگی موظفند نسبت به حل مشکلات مردم اهتمام ورزند.
در حال حاضر با توجه به فشار اقتصادی و این که گرانی و تورم بی‌سابقه مردم را عاصی نموده،همچنین ویروس کرونا نیز مشکلات مضاعفی برای مردم ایجاد نموده است.
در وضعیت فعلی میطلبد نمایندگان برای حل مشکل گرانی و تورم چاره‌ای بیندیشند.
نمایندگان مجلس در کمپین‌های انتخاباتی شعارعدالت و حل مشکلات اقتصادی و معیشتی را به کرات تکرار می‌کردند.
حال که توسط مردم به عنوان نماینده انتخاب شده‌اند موقع عمل است.حق این است، به شعارها و وعده‌های خود پایبند باشند.در این راستا انتظار این است از جایگاه و ظرفیت نهاد پارلمان جهت حل مشکلات مردم به خوبی استفاده شود. مجلس برای کنترل گرانی و تورم در دو جهت قانون‌گذاری و نظارت باید فعال باشد.
اگر خلاو ضعف قانونی هست ترمیم شود.دیگر این که قوانین متناسب با شرایط موجود وضع گردد.
در خصوص سیاست‌های داخلی و خارجی وبرای اصلاح سیاست‌های کنونی و متناسب با شرایط فعلی اقدام نماید.
از بعد نظارتی نیز مجلس کانون‌های قدرت موثر در شرایط موجود کشوررا که شامل نهادهای حاکمیتی و عمومی است، بدقت مورد نظارت قرار دهد.در طول تاریخ حیات بشر، کشور‌های زیادی با بحران‌های حاد و شکننده مواجه شده اند. به عنوان مثال؛ژاپن مورد حمله اتمی واقع شد.آلمان وروسیه در جنگ جهانی ویران شدند. به گواه تاریخ آنها با وحدت، همدلی،تلاش همه جانبه،
استفاده بهینه از پتانسیل‌های موجوداین
کشورها،استفاده از نخبگان ومتخصصین،به روز کردن ساختارها و سازمان‌ها متناسب با نیاز و شرایط موجود و.... نه تنها از بحران عبور نمودند بلکه امروزه از پیشرفته‌ترین کشورهای جهان هستند. مجلس در این شرایط با توجه به جایگاهی که در کشور دارد می‌طلبد پیشقدم شده و با استفاده از تجربه‌های جهانی به ایفای نقش سازنده بپردازد. درشرایط کنونی بیشترین فشار به طبقه فقیرو مستضعف که همواره در خدمت نظام بوده وبار انقلاب را به دوش کشیده‌اند وارد می‌شود. رویدادهای تلخ جاری کشورمان مسئولیت نمایندگان را دوچندان می‌کند.شایسته است آنها با احساس مسئولیت اسلامی- ملی در نقش استوانه و محور عبور از مشکلات و بحران، ایفای نقش نموده، همچنین تلاش مضاعف نمایند تا کشتی کشورمان از این طوفان به سلامتی عبور نموده و ایران اسلامی به رفاه،آسایش و توسعه برسد.