چیزی به اسم توزیع واکسن آنفولانزا به داروخانه‌ها نداشتیم

[شهروند ] کیانوش جهانپور امروز در یک برنامه زنده رادیویی در ارتباط با وضعیت کرونا اظهار کرد: با آغاز فصل سرد متأسفانه شیوع این بیماری در اغلب شهرها و استان‌ها شدت پیدا کرده و در تهران وضعیت بغرنج‌تر از سایر شهرهاست. این روزها که میزان ابتلا و مرگ و میر افزایش پیدا کرده، رعایت نکات بهداشتی فردی و عمومی اهمیت بیشتری دارد.
 سخنگوی سازمان غذا و دارو ادامه داد: از لحاظ تخصیص منابع برای واکسن کوواکس محدودیتی وجود ندارد و وزارت بهداشت از مدتها قبل با تأکید وزیر و رئیس جمهور برای تهیه واکسن مورد تایید مجامع علمی دست به کار شد.
جهانپور افزود: ایران با واریز مبالغی پیش خرید واکسن را انجام خواهد داد و منتظر می‌مانیم تا سازمان بهداشت جهانی کدام واکسن را به عنوان واکسن ایمن و اثربخش اعلام کند تا پس از آن با توزیع عادلانه در کشور این بیماری را شکست دهیم.وی درباره توزیع واکسن آنفولانزا نیز توضیح داد: این واکسن هم به رغم همه مشکلات ناشی از تحریم‌های ظالمانه، تلاش‌هایی صورت گرفت و برای گروه‌های اولویت‌دار یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد واکسن توزیع شد و با ورود محموله‌های جدید، گروه‌های باقی مانده در اولویت را در صف توزیع قرار می‌دهیم و این بار در داروخانه‌ها ارائه می شود. خبر خوب این‌که تا این لحظه امسال با پدیده همه‌گیری آنفولانزا در کشور روبرو نیستیم و می‌توان بر اساس آمارها تحلیل کرد که امکان دارد امسال همه گیری آنفولانزا را نداشته باشیم اما بیش از ۸ برابر سال گذشته توزیع واکسن آنفولانزا را خواهیم داشت و با آسودگی خاطر بیشتری خانواده‌ها این فصل سرد را بگذرانند.
سخنگوی سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: چیزی به اسم توزیع واکسن آنفولانزا به داروخانه‌ها نداشتیم و قیمت نامتعارف هم برای بازار سیاه است که بحث موضوع تقلبی بودن کالا هم درمیان است.