معاون اول قوه قضائیه: اگر در رسیدن به اهداف انقلاب کوتاهی‌ شده باید نواقص را رفع کنیم

معاون اول قوه قضائیه گفت: چنانچه در رسیدن به اهداف متعالی انقلاب کوتاهی‌هایی وجود داشته باید به سرعت با آسیب شناسی‌های متقن در صدد رفع آن نواقص گام برداریم.
به گزارش ایسنا، مرکز رسانه قوه قضائیه اعلام کرد: مراسم تودیع و معارفه معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی قوه قضاییه امروز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با دعوت از تعداد محدودی از مقامات و مسئولان دستگاه قضایی، با حضور حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه برگزار شد.
در این مراسم با تقدیر از اقدامات و زحمات ارزشمند دکتر محمدباقر ذوالقدر در زمان تصدی معاونت مزبور، دکتر سید محمد صاحبکار به عنوان معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی قوه قضائیه معارفه گردید.
دکتر سید محمد صاحبکار با حکم آیت الله رئیسی به عنوان معاون راهبردی قوه قضائیه منصوب شد.


اجرای طرح تحول قضایی و پیگیری راهبردهای تحول آفرین، شکل‌گیری قوه قضائیه هوشمند و تسهیل دسترسی مردم به عدالت از طریق ابزار الکترونیک از جمله مهمترین تاکیدات رئیس دستگاه قضا در دوره تحول است، به طوری که بارها در اظهارات آیت الله رئیسی مورد اشاره قرار گرفته است.
در همین زمینه و در راستای اجرایی کردن این اهداف، دکتر سید محمد صاحبکار متولد سال ۱۳۵۸، دارای مدرک دکترا از دانشگاه تربیت مدرس و عضو هیئت علمی گروه سیاست نوآوری پژوهشکده مطالعات فناوری با حکم رئیس قوه قضائیه به عنوان معاون راهبردی دستگاه قضا منصوب شد تا این بار تحول نوآورانه همراه با دو رکن اساسی جوانگرایی و تخصص گرایی رقم بخورد.
ریاست مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان در معاونت علمی و فناوری رییس جمهور از ۱۳۹۲ تاکنون، مدیرکلی دفتر سیاستگذاری علم و فناوری در معاونت علمی و فناوری رییس جمهور، از ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۲ و مدیرکلی امور استان‌ها در معاونت علمی و فناوری رییس جمهور، از ۱۳۸۸ تا ۱۳۸۹ از جمله سوابق اجرایی معاون جدید راهبردی قوه قضائیه است.
برنامه ریزی و سیاستگذاری در حوزه علم و فناوری و پیگیری اجرای قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان از سال ۱۳۸۹ تاکنون و همچنین نگارش و ارائه چندین مقاله در این حوزه، در کارنامه فعالیت اجرایی و پژوهشی دکتر صاحبکار به چشم می‌خورد.
بنابراین گزارش، حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جلسه تودیع و معارفه معاون راهبردی قوه قضائیه ضمن گرامیداشت هفته بسیج، اظهار کرد: امیدوارم خداوند به ما توفیق دهد تا روحیه بسیجی و جهاد گونه و از خود گذشتگی داشته و همواره در خدمت به اسلام و نظام و، ولی فقیه و مردم باشیم.
حجت الاسلام والمسلمین اژه‌ای با اشاره به برنامه چهارم توسعه قضایی، گفت: سال ۱۴۰۰ سال پایانی برنامه چهارم توسعه قضایی است و یکی از ماموریت‌های اصلی معاونت راهبردی دستگاه قضایی برنامه ریزی برای تنظیم و تدوین برنامه پنجم توسعه قضایی می‌باشد؛ همچنین این معاونت مسئولیت مهمی را نیز برای گنجاندن بخش‌ها و امور مربوط به قوه قضاییه در برنامه هفتم توسعه کشور بر عهده دارد.
معاون اول قوه قضائیه در ادامه با اشاره به ضرورت تلاش مضاعف همه نیروها و دست اندرکاران در دستگاه قضایی گفت: هم‌فکری و همکاری معاونت راهبردی دستگاه قضا با سایر معاونت‌ها و مراکز زیر مجموعه این دستگاه از موضوعات ضروری است.
حجت الاسلام والمسلمین اژه‌ای در ادامه به صاحبکار معاون جدید راهبردی قوه قضاییه توصیه کرد که با توجه به اسناد بالادستی موجود در قوه قضاییه از جمله سند تحول، اقدامات و برنامه‌های مرتبط با معاونت راهبردی را به پیش ببرد.
معاون اول قوه قضائیه در ادامه با اشاره به ضرورت داشتن نگاه کلان نسبت به میزان تحقق اهداف انقلاب اسلامی گفت: مدیران و مسئولان در همه دستگاه‌ها از جمله دستگاه قضایی باید علاوه بر پیگیری کارها و امور روزمره، نگاهی کلان به حوزه مسئولیت خود در راستای انطباق دستاوردهای این حوزه با اهداف انقلاب اسلامی داشته باشند.
وی ادامه داد: یکی از اهداف بلند نظام ما و دستگاه قضایی تحقق عدالت است، لذا مسئولان و مدیران دستگاه قضایی باید همواره این نگاه و دغدغه را داشته باشند که در حوزه‌های مرتبط با مسئولیت خود هدف تحقق عدالت تا چه میزان عملیاتی شده است و چنانچه در رسیدن به اهداف متعالی انقلاب کوتاهی‌هایی وجود داشته باید به سرعت با آسیب شناسی‌های متقن در صدد رفع آن نواقص گام برداریم.
سایر اخبار این روزنامه
چنگیز جلیلوند درگذشت خاموشی حنجره طلایی دوبله ایران کورش الماسی پارادوکس تاریخ و توسعه شرایط مذاکره مجدد فراهم خواهد شد؟ بازگشت به برجام؛ خیلی دور خیلی نزدیک چرا فقط صنوف باید هزینه کرونا را بپردازند؟ اصناف همچنان چشم‌‌انتظار تحقق وعده‌های کرونایی دولت تحرکات پمپئو در سفرهای اخیرش به اروپا و خاورمیانه ادامه دارد سه دلیل خطرناک برای حمله به ایران «ابتکار» آثار و پیامد عرضه خودرو و مسکن در بازار سرمایه را بررسی کرد اما و اگرهای بورسی شدن خودرو و مسکن محدودیت‌های جدید هنوز به کاهش ترددها منجر نشده است عدم تناسب شرایط تهران با یک شهر کرونازده دلیل افزایش قیمت‌ها از زبان وزیر اقتصاد سخنگوی وزیر امور خارجه: آمریکا راهی جز احترام به حقوق ملت ایران ندارد واکنش جهانگیری به تخریب خانه یک زن در بندرعباس مجتبی ذوالنور: به حضرت عباس هیچ کس در این مجلس مخالف برداشتن تحریم نیست اجرای دور جدید سیاست‌های حمایتی دو یارانه جدید را چه کسانی می‎گیرند؟ معاون اول قوه قضائیه: اگر در رسیدن به اهداف انقلاب کوتاهی‌ شده باید نواقص را رفع کنیم