در دولت وزیری که حامی مصرف‌کننده باشد نداریم

رئیس جمهور تأکید کرد: دولت نخواهد گذاشت که کسانی پایان تحریم را به تأخیر بیندازد، این اجازه را به آنان نخواهیم داد، تحریم باید پایان پذیرد و این حق مردم ماست
 به گزارش ایسنا، حسن روحانی طی سخنانی در ابتدای نشست خبری خود با تعدادی رسانه با بیان اینکه علیرغم شرایط کرونایی حاکم بر کشور، افتتاح‌های بسیار مهم داشتیم و افتتاح‌های مهمی تا پایان این دولت خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: در زمینه توسعه جاده، ریل و بندر رشد خوبی داشته‌ایم و از تمامی رسانه‌ها خواهش می‌کنم محصولات، دستاوردها و تولید در دولت‌های یازدهم و دوازدهم را با دولت‌های گذشته مقایسه کنند.
رئیس جمهوری با اشاره به انتقادات برخی از دولت اظهار کرد: وقت این کار را نداریم که به حاشیه‌ها بپردازیم اما جواب ندادن ما به آنها به معنای پاسخ نداشتن ما به این موارد نیست ما تا روز آخر دولت به دنبال خدمت رسانی به مردم هستیم و فرصتی برای پاسخگویی به این موارد نداریم.
وی ادامه داد: جنگ اقتصادی ترامپ علیه ایران به نتیجه نرسید و شکست خورد. این توافق برجام ایراداتی هم داشت، به هرحال بی‌نقص فقط خداست. برخی می‌خواستند برجام را نابود کنند تا نباشد و همانطور که گفتم این برجام که دست و پایش را شکسته بودند با دست و پای شکسته جلوی ترامپ ایستاد و سه بار او را در مجامع بین‌المللی شکست داد.


روحانی تاکید کرد: پایان تحریم به معنای این است که مردم به یکی از حقوق خود دست یافتند و پایان ترامپ به معنای پایان جنگ اقتصادی و تروریسم اقتصادی است. دولت نخواهد گذاشت که کسانی پایان تحریم را به تأخیر بیندازد ما این اجازه را به آنان نخواهیم داد. تحریم باید پایان پذیرد و این حق مردم ماست. آمریکا باید به برجام بازگردد و ما هم گفته‌ایم که هرگاه این اتفاق بیفتد ما هم حاضریم به همه تعهدات خود بازگردیم.
رئیس‌جمهوری در ادامه نشست خبری خود با رسانه‌های داخلی و خارجی در پاسخ به پرسش خبرنگار شبکه خبر سیما درباره وجود نوسانات در قیمت‌های کالاهای مختلف اظهار کرد: اینکه مردم در زندگی و کالاهای روزمره دچار مشکل هستند کاملا درست است مردم باید توجه داشته باشند که امسال بخاطر کرونا صادرات غیرنفتی در ۸ ماهه اول حدود ۲۰ درصد کاهش یافته است.
وی ادامه داد: همچنین  منابع ارزی ما در کشورهای دیگر با مشکلاتی در برداشت مواجه است و حتی همانطور که رئیس بانک مرکزی گفت برای برداشت پول برای کرونا و تامین واکسن دچار مشکلاتی هستیم؛ گرانی برخی کالاها به دلیل تأخیر در ورود برخی نهاده‌های دامی بود.
روحانی گفت: علت گرانی و بی ثباتی در برخی اجناس این است که ما در دولت وزیری که حامی مصرف کننده باشد نداریم؛ ما به مجلس قبل پیشنهاد تشکیل وزارت بازرگانی را دادیم؛ در نهایت روز آخر تصویب کرد اما در یک جمله ایراد داشت که مجلس فعلی می‌توانست در دو دقیقه ام را اصلاح کند اما مصوبه به بایگانی رفت.
وی افزود: در دیدار اعضای دولت با رهبری، ایشان به دولت انتقاد کردند که چرا ۴ وزارتخانه را یک وزیر اداره می‌کند؛ در یکسری امور به نفع مردم است که مردم و مجلس در کنار هم باشند؛ برخی فکر می‌کنند مجلس نماینده ملت است و دولت از آسمان آمده است؛ این درحالی است که رئیس جمهور را نیز مردم انتخاب می‌کنند. رئیس جمهوری تصریح کرد: الان هم دولت و هم مجلس را مردم انتخاب می‌کنند و ما باید در آنچه به نفع مردم است همدیگر را یاری کنیم؛ طرح‌های نمایندگان اگر به نفع مردم باشد ما کمک می‌کنیم؛ حتی در زمینه طرح اخیر درباره تحریم‌ها ما مخالفیم اما درحال تدوین آیین نامه اجرایی آن هستیم.