آمار فرهنگیان فوت شده را اعلام کنید!

اسماعیل حسین پور‪-‬ وقتی در 15 شهریور، به رغم اعتراض بسیاری از دلسوزان و نظام پزشکی کشور، با تصمیم خیره سرانه برخی مدیران، مدارس بازگشایی شد؛ به عنوان یک فرهنگی، انتظار داشتم آقای وزیر و برخی مدیران کل آموزش و پرروش استان ها، در اعتراض به این تصمیم ناپخته مدیران فرادستی، استعفا کنند ولی نه تنها اعتراضی صورت نگرفت؛ بلکه در نهایت سکوت و همراهی، بر تحصیل بیش از 15 میلیون دانش‌آموز و تدریس بیش از 700 هزار فرهنگی، در 110 هزار مدرسه تاکید کردند.
با بازگشایی مدارس، سیر ابتلا به کرونا و شمار قربانیان صعودی شد؛ چون با تصمیم ناسنجیده برخی مدیران عملا قریب
به یک چهارم جمعیت فعال کشور را به پیشواز کرونا فرستادیم. البته آقای وزیر که اوایل مهرماه، ابتلای معلمان و دانش‌آموزان به کرونا را انکار کردند؛ این روزها نیز، مصرترین فرد برای بازگشایی مدارس است.
در حالی که سخنگوی ستاد کرونا اوایل دیماه خبر از مخالفت با بازگشایی مدارس داده بود و ابراز امیدواری کرده بود در سال آینده و بعد از واکسیناسیون و قطع زنجیره انتقال بیماری برای بازگشایی مدارس شرایط فراهم شود و به سمت بازگشایی مدارس برویم؛ وزیر آموزش و پرورش خبر از بازگشایی مدارس در اول بهمن داده است.


آقای وزیر بفرمایند بالاخره خبر فوت فرهنگیان و دانش‌آموزان به ایشان رسیده است یا خیر؟ آقای وزیر پیش از بازگشایی مدارس لطف کنند آمار فرهنگیان و دانش‌آموزان فوت شده بر اثر کرونا را اعلام کنند. بفرمایند مرحوم مریم اربابی خراسان، شادروان شیدا امینی مهاباد، ده‌ها فرهنگی و برخی دانش‌آموزان، با تصمیم ناسنجیده چه کسانی قربانی شدند؟ مرجع تصمیم‌گیری خیره سرانه بازگشایی مدارس در 15 شهریور چه کسی بود؟ اگر این تصمیم عاقلانه بود چرا استمرار نیافت و اگر تصمیم غلطی بود چه کسی پاسخ گوی جان فرهنگیان و دانش‌آموزان فوت شده است؟
حال که در این شرایط خطیر، به رغم تنگناها و محدودیت‌های موجود، امکان تدریس در سامانه شاد و در تلویزیون فراهم است؛ آقای وزیر بفرمایند در حالی که در اوج سرمای زمستان هستیم و امکان تهویه مطلوب در کلاس‌ها فراهم نیست؛ اصرار ایشان بر بازگشایی مدارس با چه هدفی است؟ با چه انگیزه‌ای هر روز طرحی را به ستاد کرونا ارائه می‌دهند تا مدارس بازگشایی شود؟ چرا در کنار شبکه‌های تلویزیونی سراسری، ظرفیت شبکه تلویزیونی استانی برای تدریس دروس جدی گرفته نمی‌شود؟
پیشنهاد می‌شود آقایِ وزیرِ بیگانه با درس و معلمی که بیش از
40 سال است تدریس نداشته اند؛ ولی در این ایام پرخوف و خطر، این همه شوق تدریس معلمان را دارند؛ اجازه دهند مدارس از اردیبهشت بازگشایی شود و تا پایان خرداد ادامه یابد؛ چون در بهار با شرایط جوی، امکان تدریس در فضای باز و تدریس در کلاس‌هایی با تهویه مطلوب فراهم می‌شود و دانش‌آموزان می‌توانند در تیرماه امتحان دهند.
آقای وزیر اجازه دهند کادر درمان نفس تازه کنند. اجازه دهند خانواده‌ها کمتر داغدار شوند. اجازه دهند معلمان و دانش‌آموزان به سفیر کرونا در شهر و روستاها تبدیل نشوند.