نمایش انتحاری در آخرین دربی قرن!

امید مافی‪-‬ در آخرین دربی قرن چهار بار سنگرها آتش گرفت و بارها و بارها آشیانه‌ها تا مرز فروپاشی رفت تا یکی از چشم نوازترین
دربی‌های تاریخ شکل بگیرد و میلیون‌ها نفر نود دقیقه دمادم آه بکشند و فشار خونشان از بیست بگذرد.
در عصر ملتهبی که با پاگشایی آبی‌ها در کمترین زمان آغاز شد این ارتش سرخ بود که بی‌هیچ پچپچه ورق را برگرداند و آنچنان در زمین آبی‌ها خیمه زد که در ابتدای نیمه دوم همه چیز برابر شد.
این اما پایان نبرد دراماتیک آزادی نبود و پس از گل استثنایی مهدی عبدی،پرسپولیس همچنان بی‌پروا حمله کرد تا به فاصله چند دقیقه برای دومین بار حاکمیت خود را بر مخمل سبز ثابت و با شلیک کارساز وحید امیری سکوت را در اردوگاه آبی‌ها میهمان کند.


تعویض‌های محمود فکری که همه چیز را برباد رفته می‌دید و نمایش انتحاری کاپیتان وریا و یارانش در واپسین دقایق دوئل، سنگ را روی سنگ بند نکرد.
اینگونه شد که دیوار مستحکم دفاعی سرخ‌ها در وقت اضافه به پاشنه آشیل یحیی بدل شد و مهدی قایدی در قامت یک فانتزیست حرفه‌ای کار را تمام کرد تا در یک قدمی پیروزی همای سعادت از روی شانه‌های سرخ‌ها پرواز کند و استقلال از یک شکست محتمل جان سالم
بدر برد.
در روز اشتباهات وحشتناک مدافعان لاجوردی و بدبیاری کمربند میانی و خط آتش قرمزها چهار بار دروازه‌ها لرزید و همه چیز برابر شد تا با آخرین سوت قاضی خندان میدان، لبخند رضایت بر لبان فرماندهانی بنشیند که به
هر جان کندنی بود از تله ناکامی فرار کردند و با تقسیم امتیازات از خشم دوآتشه‌ها در امان ماندند.دیشب با آنکه نود و چهارمین شهرآورد برنده نداشت اما میلیون‌ها نفر پای جعبه جادو با تماشای سکانس‌های مهیج سر به آسمان ساییدند و از اینکه دربی سر از ظلمات و برهوت درنیاورد احساس رضایت کردند.
آخرین دربی قرن با آنکه برنده نداشت اما شور و شادی را با خود آورد تا در روزهای کرونا زده و در ورزشگاه خالی از همهمه نبردی تماشایی قاب چشم‌ها را پر کند.