بلاتکلیفی استقلال

آفتاب یزد - گروه شبکه: این روز‌ها تیم فوتبال استقلال تهران در بلاتکلیف‌ترین حالت و بدترین وضعیت خود به سر می‌برد. از یک سو در دیدار‌هایشان به نتایج مطلوبی دست نیافته‌اند و از سوی دیگر وضعیت محمود فکری به عنوان سرمربی این تیم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. حاشیه‌ها و اختلافاتی که برخی از بازیکنان این تیم با محمود فکری دارند که دیگر جای خود دارد. اما در حال حاضر مهم‌ترین بحث در میان آبی‌پوشان بودن یا نبودن محمود فکری است چرا که شرایط نامناسب استقلال، شایعات
فراوانی را پیرامون برکناری محمود فکری از هدایت استقلال رقم زد که گویا بعد از کش‌وقوس‌های فراوان، در نشست آنلاین هیئت مدیره باشگاه استقلال برکناری و پایان همکاری فکری رای نیاورده و به این ترتیب این مربی در سمت خود ابقا شده است. این درحالی است که طبق آخرین خبر‌ها عنوان می‌شود که مدیران استقلال قرار است برای حضور یا عدم حضور محمود فکری در استقلال در جلسه هیئت مدیره، امروز تصمیم‌گیری کنند. از سوی دیگر در میان اما و اگر برای ابقای محمود فکری در استقلال، ظاهرا یکی از اعضای هیئت مدیره آبی پوشان صحبت‌هایی هم با یکی از سرمربیان اسبق و با تجربه این تیم داشته است. با این وجود محمود فکری روز سه شنبه با تاخیر به تمرین استقلال آمده در حالی که خود او همچنان نمی‌داند که سرمربی استقلال باقی می‌ماند یا خیر و این امکان نیز وجود دارد که فکری زودتر از تصمیم هیئت مدیره تصمیم به جدایی از جمع آبی‌ها بگیرد.
> تجمع هواداران استقلال و درخواست جدایی فکری
اما با اعلام ابقای فکری در سمت خود، هواداران استقلال مقابل ساختمان باشگاه تجمع وجدایی فکری را از جمع آبی‌پوشان درخواست کردند. به گزارش ایسنا، آن‌ها با شعار «فکری حیا کن استقلال رو ر‌ها کن»، خواستند تا سرمربی استقلال، از جمع آبی‌پوشان پایتخت جدا شود. همچنین هواداران در این تجمع خطاب به خلیل‌زاده اعتراضاتی را بیان کردند و معتقد بودند عملکرد رئیس مدیره باشگاه استقلال قابل پذیرش نبوده است.


> اگر استقلال با رفتن من درست می‌شود، می‌روم
همچنین شماری از هواداران معترض تیم فوتبال استقلال در محل تمرین آبی‌پوشان در ورزشگاه راه‌آهن حضور پیدا کردند و خطاب به پرویز مظلومی، سرپرست تیم استقلال که در جمع آن‌ها حاضر شده بود، گفتند «چرا وضعیت استقلال خوب نیست» که سرپرست آبی‌پوشان گفت: «اوضاع خراب است و خودمان بیشتر ناراحت هستیم. » وی در واکنش به صحبت‌های هواداری که گفت؛ «دروغ می‌گویید که از وضعیت استقلال ناراحتید» گفت: « شما حرف نزن. ما زندگی‌مان را برای استقلال گذاشته‌ایم. چرا فکر می‌کنید ما یا فکری از وضعیت استقلال ناراحت نمی‌شویم؟ » سرپرست تیم فوتبال استقلال در مورد درخواست هواداران برای رفتن از این تیم گفت: «اگر من بروم، استقلال درست می‌شود؟ اگر درست می‌شود، می‌روم! » هواداران معترض هم در ادامه از مظلومی خواستند که این همه ماندن در استقلال بس است و بهتر است برود.
> واکنش کاربران
آنطور که مشخص است اینکه برخی از بازیکنان استقلال و هواداران این تیم از عملکرد فکری به عنوان سرمربی ناراضی هستند این موضوع را می‌توان از واکنش‌‌هایشان به ابقای فکری مشاهده کرد.
یکی از کاربران در این مورد نوشته است: «هر عقل سالمی می‌فهمه که وقتی نیمکت مربی لرزان باشه، بازیکنای بی‌ظرفیت، ابوعطا می‌خونن».
دیگری نوشت: « آخه چرا ادامه همکاری.. تیم داره نابود میشه.. ایکاش خودش می‌فهمید و استعفا می‌داد».
کاربر دیگری اینطور می‌نویسد: « خیلی از استقلالی‌هایی که کاندیدای مربی‌گری استقلال هستند، اولویت اولشان بیزینس و سپس استقلاله که تمرکز روی تیم ندارند».
کاربران دیگر نوشته اند: « باتمام احترامی که برای آقای فکری دارم ولی باید این واقعیت رو قبول کرد که مربیگری در تیم‌های بزرگ خیلی مشکله و احتیاج به تجربه زیاد و کارکردن در تیم‌های پایه آن تیم و کم کم رسیدن به تیم اول دارد. به نظرم آقای فکری دوام چندان زیادی در تیم استقلال نمی‌آورد و با خاطره‌ای بد از استقلال کنار گذاشته می‌شود. آقای فکری باید منطقی‌تر و واقع بینانه تصمیم می‌گرفتن»، «من که شک ندارم کلا هدفشون نابود کردن استقلال هست. فقط ما هوادارا رو دارن آزار می‌دن. دقیقا مثل بچه گول زدن هست وگرنه از همین الان مشخصه که آینده استقلال با فکری به کجا می‌رسه؛ حذف از آسیا، رتبه چهارم و پنجم لیگ و شکست افتضاح توی دربی»، «محمود فکری ابقا شد تا بازم مشخص بشه راه متولیان استقلال و هواداران این تیم جداست »، « شخصا به بهبود اوضاع استقلال هیچ امیدی ندارم. با این امکانات، زیرساخت‌ها و مدیریت حاکم هیچ مربی آدم حسابی‌ای قبول نمی‌کنه با استقلال کار کنه. شرایط حداقل تا ۱۴۰۰ همینه و با فرض مثبت بودن تغییرات در وزارت ورزش چند سال طول می‌کشه اوضاع عادی شه! »، «ماندن فکری در نیمکت مربیگری استقلال اشتباهی جبران نشدنی است که در چند بازی آینده که دیگر شانس جبرانی وجود نداره مسئولین باشگاه متوجه این اشتباه خواهندشد...»، « پروژه تخریب استقلال همچنان ادامه داره. این محمود فکری هم بد داستانی شده واسه ما، هم دوسش دارم هم می‌خوام نباشه تو تیم»