زمین‌لرزه‌ 5/9 ریشتری درمرز استان‌های بوشهر و فارس بدون تلفات جانی

مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران، کانون این زمین‌لرزه را در حوالی بندر گناوه و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین اعلام کرد.
کانون این زمین لرزه در ۲۸ کیلومتری گناوه و ۹۱ کیلومتری بوشهر گزارش شده است.
این زلزله در شیراز مرکز استان فارس نیز محسوس بود و موجب ترس و هراس برخی از شهروندان شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: براساس گزارش‌های اولیه زمین‌لرزه گناوه تاکنون تلفات جانی نداشته است و تنها پنج نفر مصدوم شدند که به بیمارستان انتقال یافته‌اند.


غلامرضا حاجیونی ، در گفت وگو با ایرنا افزود: بیشترین خسارت ناشی از این زمین‌لرزه ۵.۹ ریشتری به دیوارهای منازل در روستاهای «شول»، «کلر»، تاجملکی، «گمارون» و «فخرآوری» شهرستان گناوه وارد شده‌است. 
وی اضافه کرد: همچنین بر اثر این زمین‌لرزه در شهر گناوه نیز دیوارهای خانه‌ها ترک برداشته و شیشه‌ها و اثاثیه منازل مردم شکسته است.
حاجیونی ادامه داد: هم‌اکنون ۱۱ گروه ارزیاب در منطقه زلزله زده مشغول بررسی خسارت‌ها هستند.
رئیس‌دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد، زمین لرزه گناوه تنها پنج مصدوم در هنگام  فرار در اثر ترس داشته و آمبولانس آنها را به مرکز درمانی انتقال داده‌است.
سعید کشمیری بیان کرد: همه امکانات درمانی و اورژانسی برای انتقال حادثه دیدگان در حالت آماده‌باش قرار دارد.
تا ساعت ۱۳:۳۱ دقیقه ظهر دیروز ۱۴ پس‌لرزه به بزرگی ۴.۵ تا ۲.۶ در شهرستان گناوه رخ داده‌است.
ریزش کوه، قطعی برق، تلفن و اینترنت در مناطق زلزله‌زده از دیگر پیامدهای زمین‌لرزه گناوه اعلام شده‌است.
 مدیرکل بحران استان بوشهر ادامه داد:  زلزله باعث خسارت به برخی خانه‌های روستایی از جمله در شول، کُلَر و تاج‌ملکی شده است
جهانگیر دهقانی، عنوان کرد: در شهر گناوه مرکز شهرستان هم خسارت‌ها در حد شکستن وسایل خانه و ترک برداشتن دیوار‌ها بوده است.
سرپرست مدیریت بحران استان خوزستان گفت: در پی زمین‌لرزه در استان بوشهر ساکنان شهرستان‌های اهواز، امیدیه، بهبهان، رامشیر، هندیجان، بندر ماهشهر، شهر چمران، هندیجان، بندر امام خمینی(ره) این زمین لرزه را احساس کردند.
شهاب صدیقی ، افزود: به سراسر استان خوزستان برای امداد رسانی اعلام آماده‌باش شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس هم گفت: نیرو‌های امدادی و عملیاتی هلال احمر این استان برای اعزام به مناطق حادثه دیده استان بوشهر در حال آماده‌باش هستند.
حسین درویشی ، افزود: در حال حاضر مراکز هلال احمر در شهرستان‌های همجوار بوشهر از جمله ممسنی، رستم، فراشبند، لامرد و کازرون که هم مرز استان بوشهر هستند به صورت آماده‌باش کامل درآمده‌اند.
رئیس‌سازمان اورژانس کشور هم گفت: مراکز درمانی در شهرستان‌های دیلم، بوشهر و دشتستان در آماده‌باش کامل هستند و اورژانس هوایی نیز به منطقه اعزام شده است.
محمدباقر محمدی، معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر هم از اعزام چهار تیم ارزیاب به منطقه زلزله‌زده استان بوشهر خبر داد و افزود: استان‌های خوزستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان در حالت آماده‌باش هستند.
سایر اخبار این روزنامه
آمریکا تحریم‌های اصلی را لغو نمی‌کند تیم ایرانی در وین معطل چیست؟ آنچه نباید فراموش شود! (یادداشت میهمان) اخبار ویژه ادامه ناآرامی‌ها در اعتراض به خشونت پلیس آمریکا 100 معترض در بروکلین دستگیر شدند زمین‌های کشاورزی تهران با «مجوزهای صوری» تغییر کاربری می‌شوند 405 قربانی در یک روز سوء تدبیر، کرونای مهار شده را شعله‌ور کرد ( گفتنی است ...) زمین‌لرزه‌ 5/9 ریشتری درمرز استان‌های بوشهر و فارس بدون تلفات جانی رژه پهپادها، موشک‌ها و تجهیزات ارتش با شعار «مدافعان وطن، یاوران سلامت» روحانی از روز ارتش هم برای القای دوقطبی‌های انتخاباتی نگذشت! ایران به مرحله نوینی از بازدارندگی رسیده است هدف غربی‌­ها از فرسایشی کردن مذاکرات دست نیافتن ایران به اقتصاد بدون تحریم است شما که می­‌دانید از این نمد کلاهی نداریم چشم امیدتان چرا به برجام است؟! قهرمانی ایران با کسب 3 طلا، 3 نقره و 2 برنز یزدانی برای رقبای المپیکی خط و نشان کشید! سردار حجازی جانشین فرمانده سپاه قدس به لقاءالله پیوست