درپی انفجار بیمارستان الخطیب الکاظمی وزیر بهداشت و استاندار بغداد را از کار تعلیق کرد

بر اثر انفجار کپسول اکسیژن در یک بیمارستان در بغداد که به آتش سوزی گسترده منجر شد، براساس اطلاعات اولیه دستکم پنجاه و پنج نفر جان خود را از دست دادند.
به گزارش فرارو، این حادثه که در بیمارستان ابن خطیب در بغداد که به بیماران کرونایی اختصاص دارد، رخ داد دستکم پنجاه و پنج برجای گذاشته است، هرچند منابع محلی تلفات را بیشتر از این بیان می‌کنند.
براساس اطلاعات اولیه خبرگزاری ناس عراق موارد خفگی زیاد است و تیم‌های آتش نشانی نیز هنوز در تلاش هستند آتش را خاموش کنند و آمار کشته شدگان نیز ممکن است افزایش یابد. طبق گفته منابع پزشکی بغداد ۱۲۰ نفر در این حادثه اعم از بیمار و همراه گرفتار آتش شدند. برخی اخبار حاکیست که تعدادی از کادر درمانی بیمارستان نیز زخمی یا سوخته‌اند. دولت عراق برای گرامیداشت قربانیان و جانباختگان حادثه آتش‌سوزی بیمارستان ابن الخطیب بغداد که به بیماران کرونایی اختصاص دارد، سه روز عزای عمومی اعلام کرد. مصطفی الکاظمی حادثه دلخراش بیمارستان ابن الخطیب در بغداد که به کشته شدن تنی چند از شهروندان و بیماران منجر شد را تسلیت گفت. همچنین نخست‌وزیر عراق در جلسه فوق‌العاده هیئت دولت حکم تعلیق وزیر بهداشت، استاندار بغداد و مدیر اداره بهداشت منطقه الرصافه و ارجاع آن‌ها به کمیته تحقیق را صادر کرد. به گزارش ایسنا، به نقل از میدل ایست نیوز، «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق در جلسه فوق‌العاده هیئت دولت حکم تعلیق «حسن التمیمی»، وزیر بهداشت، «محمد جابر العطا»، استاندار بغداد و «عبدالغنی الساعدی»، مدیر اداره بهداشت منطقه الرصافه و ارجاع آن‌ها به کمیته تحقیق را صادر کرد. نخست‌وزیر عراق همچنین دستور داد تا کمیته عالی تحقیقات به ریاست وزیر کشور و با عضویت وزرای برنامه‌ریزی و دادگستری، رئیس سازمان پاکدستی، رئیس دیوان نظارت مالی فدرال و نماینده پارلمان تشکیل شود تا درباره فاجعه آتش‌سوزی بیمارستان ابن الخطیب و مشخص نمودن مقصران و بازخواست آن‌ها اقدامات لازم را انجام دهند. الکاظمی همچنین تصریح کرده، تحقیقات فوق باید ظرف پنج روز انجام و نتیجه آن به هیئت دولت اعلام شود.
تاکید کمیسیون بهداشت پارلمان عراق بر پیگیری دلایل بروز فاجعه بیمارستان ابن الخطیب
کمیسیون بهداشت پارلمان عراق به ریاست «محمد الحلبوسی» نشستی برای بررسی حادثه آتش‌سوزی بیمارستان کرونایی ابن الخطیب برگزار کرد. همچنین به نقل از میدل ایست نیوز، کمیسیون بهداشت پارلمان عراق به ریاست «محمد الحلبوسی»، رئیس پارلمان نشستی برای بررسی حادثه آتش‌سوزی بیمارستان کرونایی ابن الخطیب برگزار کرد. در بیانیه ریاست پارلمان عراق تاکید شده است، پارلمان فاجعه دردناک بیمارستان ابن الخطیب را که منجر به جان باختن و مصدوم شدن ده‌ها از بیماران این بیمارستان شد، از نزدیک دنبال می‌کند. در ادامه این بیانیه آمده است، ریاست پارلمان ضمن ابراز تاسف نسبت به این حادثه دردناک، خواهان برگزاری نشست فوری کمیسیون بهداشت برای ایفای نقش نظارتی خود همراه با نهاد‌های ذیربط دولتی است تا دلایل بروز این فاجعه روشن شده و عاملان و مقصران آن به دست عدالت سپرده شوند. ریاست پارلمان عراق همچنین بر پیگیری درمان سوختگی بیماران در داخل و خارج از عراق و پرداخت غرامت به خانواده قربانیان تاکید کرد. «خالد المحنا»، سخنگوی وزارت کشور عراق امروز یکشنبه تاکید کرد حادثه انفجار و آتش سوزی در بیمارستان ابن الخطیب در بغداد، ۸۲ کشته و بیش از ۱۰۰ مجروح برجای گذاشته است. پیش از این و در ساعات پایانی روز شنبه چندین کپسول اکسیژن در این بیمارستان که مخصوص درمان بیماران کرونایی است منفجر شد.
سایر اخبار این روزنامه
اخطار رهبر انقلاب به آمریکایی‌ها: به ایران ضربه بزنید، ضربه بزرگی خواهید خورد ژوبین صفاری احساس رهاشدگی در کوران حوادث «ابتکار» راهکارهای موثر در حمایت از اقشار ضعیف جامعه را بررسی کرد چالش های اقتصاد با افزایش احتمالی یارانه ها نگاهی اجمالی به تاریخ موسیقی مناجات‌های ماه مبارک رمضان از «دعای سحر» تا «ربنای» افطار آیا باید نگران کرونای هندی باشیم؟ فاجعه زیر پوست شبه قاره درپی انفجار بیمارستان الخطیب الکاظمی وزیر بهداشت و استاندار بغداد را از کار تعلیق کرد مالیات خانه‌های مازاد صرف ساخت خانه برای افراد فاقد مسکن شود بانک‌ها و موسسات مالی دلالان اصلی بخش مسکن ظریف به رهبر انقلاب نامه نوشته است؟ مسئله کاندیداتوری آقای دیپلمات سرلشکر باقری: اقدامات روزهای اخیر و اقدامات آینده، اسرائیل را سر عقل خواهد آورد معاون اول رئیس جمهوری: ضرر و زیان کسانی که میوه را به امید گرانی انبار کردند بر عهده خودشان است یک سوم شهروندان سوئیس به کرونا مبتلا شده‌اند پوتین و بایدن دیدار می کنند هرگونه سلطه جویی محکوم به افول است نویسنده: لوئو لای آن (روزنامه نگار و تحلیلگر چینی)