تمام استان‌های عربستان در تیررس موشک‌های یمن

سرویس خارجی-
در سایه عملیات‌های ارتش یمن علیه تأسیسات نظامی و حیاتی سعودی‌ها و شکست سامانه‌های پاتریوت آمریکا، رسانه‌های غربی تایید کرده‌اند که دیگر هیچ استانی در عمق عربستان نیست که در تیررس صنعا نباشد.
انقلابیون یمن تاکنون بارها با تأکید زبانی و عملی بر این امر که توانایی‌های موشکی و هوایی یمن پیشرفت زیادی داشته، اعلام کرده‌‌اند که تمامی تأسیسات حیاتی از جمله تأسیسات نفتی، فرودگاه‌ها و بنادر عربستان در تیررس حملات آن قرار دارد. عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن نیز بیش از یک‌سال پیش به ائتلاف متجاوز سعودی درباره تداوم حملات علیه یمن هشدار داده و به سران آن توصیه کرده بود که در روابط خود با یمنی‌ها تجدیدنظر کند و با ارزیابی تمام ابعاد این تجاوز، از شکست خود و وضعیت اقتصادی که رژیم سعودی و امارات را رنج می‌دهد و این کشورها را در مرحله بحران و زوال مستمر قرار‌داده است، درس بگیرند؛ هشداری که با بی‌توجهی ریاض همراه شد تا اینکه موشک‌های بالستیک یمن به کابوسی واقعی برای دشمنان یمن تبدیل شد.
 ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی چند ماه اخیر، بارها پایگاه‌های نظامی و نفتی در عمق خاک عربستان را با پهپاد و موشک بالستیک هدف قرار‌داده و با پهپاد یا موشک بالستیک یا هر دو علیه تاسیسات نفتی آرامکو، پایگاه‌‌ هوایی «ملک خالد» در «خمیس مشیط»، فرودگاه‌های «أبها» و «جده» و.. عملیات انجام داده‌اند و هر بار هم اعلام کرده‌اند که برقراری صلح واقعی در یمن منوط به لغو محاصره و توقف تجاوز و جنگ در تمامی جبهه‌ها است.
در همین راستا، پایگاه خبری «26 سپتامبر» در یادداشتی با اشاره به این‌که، «ریاض و همپیمانانش از حملات موفق موشکی و پهپادی یمن به ستوه آمده‌اند»، نوشت حتی رسانه‌های غربی نیز اذعان ‌دارند که هیچ استانی در عربستان از حملات یمن در امان نیست. در این یادداشت آمده: «ژنرال "کنت فرانکلین مک‌کنزی" فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا، سه‌شنبه هفته گذشته در مقابل نمایندگان کنگره اعتراف کرد که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن عملا پیروزی‌های زیادی را محقق ساخته‌اند، نیروی هوایی و موشکی یمن بر عربستان پیروز شده است و نیروی هوایی آمریکا نیز برتری خود را از دست داده است. هزاران پهپاد یمنی تاسیسات نفتی سعودی‌ها را هدف قرار‌داده‌اند که آمریکایی‌ها در رهگیری آنها ناکام مانده‌اند و این پهپادها با رادارهای در دست ریاض قابل رهگیری نیستند.