3 نکته در مورد روز نخست ثبت نام

ثبت نام داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آغاز شده است. اما مانند دوره‌های پیشین باز هم شاهد حضور افرادی هستیم که با ثبت نام شان برای ریاست جمهوری تا مدتها خوراک و سوژه رسانه‌ها به خصوص فضای مجازی را فراهم می‌کنند.
جالب اینجاست که این افراد آگاه به این موضوع هستند که تایید صلاحیت نمی‌شوند اما باز هم می‌آیند وثبت نام می‌کنند.
از همین رو چند دلیل را می‌توان برای حضور آنها مطرح کرد. اول آنکه مسئولان با این موضوع مشکلی ندارند زیرا بدین وسیله می‌خواهند بگویند انتخابات در ایران آزاد است و هر کس با هر شکل و تفکری می‌تواند در آن شرکت کند.
دومین دلیل آن است که این افراد با اینکه می‌دانند تایید صلاحیت نمی‌شوند اما فقط برای خودنمایی اعلام کاندیداتوری در ریاست جمهوری می‌کنند. در واقع آنها برای آنکه تصاویرشان در تلویزیون و یا رسانه‌ها دیده شود چنین کاری را می‌کنند همچون دختر موتورسوار یا پیرمرد کفن پوش که در روز نخست ثبت نام‌ها شاهد آن بودیم.


اما مهم‌ترین نکته و سومین دلیل به سخره گرفتن
برخی مسائل است. شاید این عده به این وسیله می‌خواهند بگویند که ریاست جمهوری مسئله آنقدر مهمی نیست و هرکسی می‌تواند این پست مهم را برعهده بگیرد.قطعا تعداد این افراد در روزهای آتی ثبت نام بیشتر خواهند شد اما این رفتارشان دهن کجی به قانون ومقررات است. بنابراین با توجه به این مسئله معتقدم که باید با این افراد برخورد صورت بگیرد و یا لااقل تصویری از این افراد در رسانه‌ها منتشر نشود. چرا که این رفتار آنها از سوی دیگر موجب بدنامی خواهد شد.البته این موضوع به معنای ایجاد محدودیت نیست.بلکه تعیین ساز وکاری مشخص و تدبیر لازم جهت جلوگیری از چنین حواشی است.با یک دقت و جستجو متوجه خواهید شد که در کشورهای دیگر به هنگام برگزاری انتخاباتی در این سطح چنین افرادی برای عرض اندام وارد نمی‌شوند.به هر روی‌ای کاش مسئولان ضمن رعایت اصول دموکراسی در این خصوص مراقبت لازم را داشته باشند.